Ga naar inhoud


[MaxDigital HD-PVR 225 Combo] Geen beeld op Ketnet/Canvas


Elwin

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag de MaxDigital HD-PVR 225 Combo aangeschaft. Kaartje erin gedaan, en meteen beeld op álle zenders, behalve Ketnet/Canvas. Ik gebruik de nieuwe frequentie (12722H) dus dat kan het probleem niet zijn. één heeft wel gewoon beeld. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? confused

 

Alvast bedankt voor de antwoorden. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Ja dat speelt al een tijd fout schijnt in de kaart te zitten een nieuwe kaart aanvragen zou het moeten oplossen.

Hier een stuk van de Maxdigitaal site gekopieerd,

 

Citaat:
(Probleem komt alleen voor bij oude groene en zwarte canaldigitaal kaarten, dus TVV geeft hier geen last van)

 

Er komt geen oplossing volgens fabrikant omdat geen fout is van de receiver maar van de zender.

 

Als je met oude seca kaart naar deze zenders gaat dan word voorkeur gegeven naar 6c en 6d.

Omdat andere decoders maar naar eerste 2 idents kijken 6a en 6b werken deze receivers wel.

Omdat maxdigital naar alle idents kijkt word ident 6c gestuurd naar kaart.

Omdat je 6a moet hebben werkt de zender niet

 

Oude kaarten van canaldigitaal hebben ident 6a/6b/6c en 6d

Nieuwe kaarten van canaldigitaal hebben ident 6a en 6b

 

Zodoende werken nieuwe kaarten wel goed en oude kaarten niet.

Als het te veel werk of moeite kost om een juiste kaart te vragen dan houd het momenteel op.

Betreft ident op 6a zetten dit zal ik doorgeven maar prioriteit zal waarschijnlijk laag zijn bij de fabrikant.

Dit gezien ze nu heel druk bezig zijn met nieuwe modellen.

 

Ja dan zul je ook wel hetzelfde probleem krijgen met de MTV kanalen op de oude zwarte kaart werken ze op de groene geen beeld op vier kanalen. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou best kunnen kloppen. Ik heb zo'n zwarte kaart waar met witte letters 'Smartcard' met zo'n pijltje op staat. Dus als ik een nieuw kaartje (zo een die rood is aan de achterkant) aanvraag, doet ie het weer?

 

Zijn daar dan nog extra kosten aan verbonden? Neem aan van niet toch? confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Vanmorgen ben ik erachter gekomen dat ook de Nederlandse publieke radiozenders (Radio 2, 3FM, Radio 4) en Q-music dicht blijven. De VRT-zenders en Classic FM gaan wel open... frown


Inmiddels doen de radiozenders het weer. Ik moet dus zo'n nieuw kaartje aanvragen als zijnde defecte smartcard. Dan krijg ik van CDS een nieuw kaartje? confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VCD®
Vreemd hoor, dit probleem heeft alleen de MaxDigital (en bouwgelijke ontvangers zoals de Clarke Tech), andere ontvangers hebben geen last van dit probleem.


Inderdaad, op het MaxDigital-forum lees ik dat meer mensen precies hetzelfde probleem hebben. Een nieuw kaartje aanvragen zou voldoende moeten zijn, maar trapt CDS daar zomaar in? confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, omdat het (gelijk hebben ze in dit geval) niet hun probleem is, immers is dit geen afwijking van de MediaGuard standaard.

Echter als je nou gewoon aangeeft, dat jou smartcard stuk is, krijg je wel kosteloos een nieuwe, maar dan is nog maar de vraag of je niet weer een oud type krijgt.

Probleem moet gewoon door de leverancier van de ontvanger, in dit geval Maxdigital, worden opgelost en nogmaals laat je niet afschuiven met het smartcard verhaal, dit is gewoon niet juist!!!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, maar ik ken het antwoord van MaxDigital al, hij zal je weer doorverwijzen naar Canal Digitaal, en zo wordt je weer van het kastje naar de muur gestuurd...

Kortom, bespaar je de moeite, MaxDigital zal niets voor jou kunnen doen, deze bug zit al heel lang in alle MaxDigital, Clarke Tech en Technomate (bouwgelijke) receivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VCD®
Juist, maar ik ken het antwoord van MaxDigital al, hij zal je weer doorverwijzen naar Canal Digitaal, en zo wordt je weer van het kastje naar de muur gestuurd...
Kortom, bespaar je de moeite, MaxDigital zal niets voor jou kunnen doen, deze bug zit al heel lang in alle MaxDigital, Clarke Tech en Technomate (bouwgelijke) receivers.


Dus ik moet het eigenlijk gewoon zonder Ketnet/Canvas stellen? Op zich niet erg, want ik ontvang hem ook nog via de kabel, maar ik betaal er toch voor...
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 telefoontje naar canaldigitaal is voldoende.

Vraag om een nieuwe kaart omdat de oude defect is.

Alle kaarten die ze afsturen zijn van het nieuwe type en werken

prima op de maxidigal/clarke-tech ontvangers ook ketnet/canvas.

 

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat ze gewoon nieuwe kaartjes opsturen. Ik zal het van de week is proberen. smile

 

Gisteren zapte ik ook even langs Ketnet/Canvas, en toen leek ik beeld te hebben. Toen ik nog een keer zapte was ie weer weg. Misschien is ie héél even FTA geweest? :Dblush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...