Ga naar inhoud


software 1.4.214.096??


huisman6825

Aanbevolen berichten

Deze heb ik nieuw gekocht,laatste soft stond erop dus is rechtstreeks van de verkoper aangesloten. Gebruik twee coaxkabel en twin lnb, dit met aston 1.07 met soft 2.17. net terug geprobeerd van stanby aanzetten heb zwart beeld, dus weer de stroom.

 

De verkoper wel ik vraag of dit met een tv v-module zal verholpen zijn en die zegt ja dat is het probleem. Meer nie! wel ik zie wat deze zal doen en werkt het nog nie terug naar verkoper moet geen bagere ontvanger hebben heeft toch 400€ gekost

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 147
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Jammer om te lezen van je problemen Homer. Hopelijk geraken ze snel opgelost.

 

Afgelopen zondag nog even bij m'n zoon geïnformeerd naar zijn Inverta en die doet het ook uitstekend sinds de laatste update én fabrieksreset. Nog geen vastlopers na 10 dagen.

 

PS. Als jouw ontvanger nog eens vastloopt ontgrendel dan eens de CAM. Je hoeft die er niet uit te halen. Als de ontvanger dan werkt weet je waar je het probleem moet zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Aston moet Inverta gewoon goed werken.

Haal de cam er eens uit, en bekijk alleen FTA kanalen: dan ook nog een probleem?

De Aston zelf kan natuurlijk ook nog defect zijn. Ik denk in ieder geval dat dat een betere cam is dan de TVV-module.

En als problemen met een nieuw machientje aanhouden: terug naar de verdeler, en niet een extra cam erbij kopen. Laat hem het probleem oplossen: firmware vervangen, hardware-reparatie, of Inverta terugnemen/ruilen. Let op: je hebt 2 jaar garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Wat bedoel je met cam ontgrendelen! Is da er even losmaken van de ontvaner? heb da al gedaan, geeft niet geholpen moest altijd stroom ervan afnemen. Pas dan terug beeld!

 

Nu deze morgen ontvanger aangezet beeld zonder stroom eraf te nemen. Raar machine hoor.

 

Modulle is al bestel, normaal woensdag hier.

 

Aston vliegt in de kast of zet ik wel ergens tekoop! Modulle is niet stuk hoor wert heel goed nog getest in SAB explorer geen enkel problemen mee!

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel dat heb ik meerdere keren gedaan! maar hielp niet. Misschien heb ik een vermoeden waarom het beeld zwart bleef! Waarschijnlijk wilde de ontvanger enkele opgenomen programma's decoderen stonden er al een heel eind op maar bleven gecodeerd, de cam ging misschien in faling en kreeg ik zwart beeld. Nu zie ik dat alles gedecodeerd is en nu werkt de ontvanger terug geen zwarte beelden meer. Toch raar dat een modulle zo'n fouten teweeg brengt.

 

Zie wel of het nog voorvalt maar de verkoper is al gewaarschuwd!!!

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Wat bij mij het geval is is het volgende. Als ik de Inverto aanzet duurt het even (een paar seconden) voor er beeld is, dit is normaal. Maar als ik in deze paar seconden dat er nog een zwart beeld is van zender wissel dan blijft het beeld dan meestal zwart. Wacht ik bij het aanzetten tot er beeld is of minimaal geluid en wissel ik dan van zender dan is er absoluut niets aan de hand.

Verder is dit absoluut geen probleem voor mij maar is wel opvallend.

 

Misschien wissel je al van zender tijdens het opstarten?

 

Zijn er anderen die dit "euvel" kunnen bevestigen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Wat bij mij het geval is is het volgende. Als ik de Inverto aanzet duurt het even (een paar seconden) voor er beeld is, dit is normaal. Maar als ik in deze paar seconden dat er nog een zwart beeld is van zender wissel dan blijft het beeld dan meestal zwart. Wacht ik bij het aanzetten tot er beeld is of minimaal geluid en wissel ik dan van zender dan is er absoluut niets aan de hand.

Ik heb dit nooit zo geprobeerd, maar het lijkt gerelateerd aan het volgende, bekende probleem:
Kijk naar zender 1; plan een opname op zender 2 en 3, zodanig dat zender 1 niet bekeken kan worden (andere transponder(s) dan zender 1; speel een opname af. Op het moment dat de 2e opname start, wil de Inverto altijd naar live-TV: in dit geval moet zij dus schakelen van zender 1 naar 3. Dit levert zwart beeld op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Homer : Ik heb met deze fw eigenlijk nog geen problemen gehad icm de Aston CAM. In eerste instantie wel met automatisch decoderen, waardoor ik enkele keren een algehele reset gegeven heb. Uiteindelijk bleek niet-autodecoderen bij mij aan een corrupte file op de HDD te liggen, met format verholpen.

Let wel, een algehele reset is niet hetzelfde als de spanning eraf.

Dan ben je wel alle kanalen + instellingen kwijt, maar is het proberen waard.

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot op vandaag 7uur smorgens geen problemen meer ondervonden, zie vanavond wel. Zal ook wel aan die opgenomen files liggen vermoed ik. Normaal gezien zou de tvv modulle vandaag moeten toekomen. Zie wel verder wat er van komt.

 

Het zou schijnen dat je met de neiuwe modulle van aston 2.19 veel minder tot geen problemen meer moet zijn,van iemand mail gekregen.

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg deze draad met zeer veel interesse want ik heb blijkbaar het zelfde probleem: Ik moet bijna iedere dag de stroom er even afhalen want de inverta is bevrozen (zie ik direkt aan de klok die is blijven stilstaan)

Ik heb de nieuwste sofware en heb de HD reeds verschillende malen geformateerd(met het nodige verlies van hetgene ik had opgenomen)en heb de originele TVV module.

Kontakt opgenomen met mijn verkoper maar deze zegt niets wat ik al niet wist.

Ik had tijdje terug ook een probleem met decoderen maar vanaf ik de EPG niet meer continue laat binnenlopen is dit veel verbeterd(let wel nog steeds niet volledig zoals het zou moeten zijn maar er wordt al vlugger gedecodeerd dan ervoor)

 

Hopelijk komt er eens een pasklare oplossing uit de bus;-)

 

Groet Tw-er

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tw-er
Ik had tijdje terug ook een probleem met decoderen maar vanaf ik de EPG niet meer continue laat binnenlopen is dit veel verbeterd...

Het heeft sowieso geen zin EPG ophalen op continu te zetten: daarmee verlies je meer dan je wint. Zie ook de handleiding in het bovenste topic.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb dus deze avond de tvv modulle geinstalleerd, en al onmiddelijk iets opgenomen!(thuis). Wel ik zie al onmiddelijk verbeteringen want na het opnemen even gaan kijken in de lib en ja hoor programma was al onmiddelijk gedecodeerd, wat bij de aston niet ging en enkele dagen nodig had. Dus ik zie wel wat er uit de bus komt en laat het wel nog weten.

 

Groeten

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...