Ga naar inhoud


[cubecafe250s] Mijn ervaring met deze box


esreverse

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb deze box gekocht en wil graag mijn ervaring met jullie delen. (Voor de rest mogen jullie natuurlijk ook ervaringen delen)

 

1. Er zit één Cardreader in (Werkt standaard niet met CD kaartjes) Dus een Cam module past niet.

2. Er zit een netwerkaansluiting op (Is altijd handig)

3. Geen USB aansluiting (Dus updates alleen via Serial Cable)

4. kan een 2,5 laptop schijf in, alleen heb je dan een verloop van 3,5 --> 2,5 aansluiting nodig oom hem aan te sluiten.

5. Het updaten van Seriele kabel duurt ong. 10 minuten, afhankelijk van welke image je gaat gebruiken.

6. Gemini 4.4 uitgeprobeerd maar daar krijg ik de CD kaart niet mee aan de gang

7. Updaten doe je door de Flash Tool te gebruiken i.c. met een seriele kabel (Cross)

8. Houdt de aanknop vast totdat Serial in het display verschijnt

9. Start je tool en selecteer de image die je hebt uitgepakt

10. Druk op de OK van je AB en het updaten begint.

11. Je box aansluiten op een UPS kan handig zijn voor als de stroom uitvalt onder het flashen.

12. Ben nu Helenite aan het flashen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
6. Gemini 4.4 uitgeprobeerd maar daar krijg ik de CD kaart niet mee aan de gang

 

Had je ook ff CCcam moeten downloaden via blue panel.

 

Boxen werken gewoon perfect op een enigma image advies is de laatste abcom enigma

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...wat in punt 11. al staat: UPS kan handig zijn voor als de stroom uitvalt

Dus een een accu / battery.

 

Zelf vind ik het ver gezocht om een ups op je box te hebben...maar als je echt safe wilt spelen en je hebt geen jtag is het een veiligheid.

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
Citaat:
6. Gemini 4.4 uitgeprobeerd maar daar krijg ik de CD kaart niet mee aan de gang


Had je ook ff CCcam moeten downloaden via blue panel.

Boxen werken gewoon perfect op een enigma image advies is de laatste abcom enigma


Geen problemen met Gemini 4.4 met c-dig kaart met alle emu`s. Gemini is ok maar wat hier boven al staat is ook mijn aanbeveling -> ABcom enigma image smile

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik het Image van Highland 2.17 geladen en hiermee krijg ik alles aan de gang. De interne Harddisk wel even op Cable Select moeten zetten anders wordt deze niet altijd gezien. Ik heb wel problemen om het Canal Digitaal kaartje te activeren. Dat wil niet lukken maar een reeds geactiveerde (Activatie gedaan in een CD goedgekeurde ontvanger) die doet het wel. Misschien dat ik daarom mijn CD met mijn eerdere image niet aan de gang kreeg. Ik vraag me dus af of de maandelijkse updates het dan ook niet doen of juist wel.

 

Ik heb wel mijn Uboot van 1.2 terug moeten zetten naar 1.1 anders start Highland niet op. (Panic)

Ook duurt de UBoot van 1.2 erg lang met opstarten eerst zeker 20 sec 8888 in beeld en ook het opstarten in de serial mode duurt een eeuwigheid met UBoot 1.2

 

Verder ben ik tevreden over de zapsnelheid en de beeldkwaliteit is super. (maar dat is het altijd als je Analoog gewend bent)

 

Mijn Duo Block werkt perfect door de Astra 19.2 op Diseq (1.0) op A en Astra 23.5 Diseq B in te stellen.

 

Dus als nog iemand weet met welk image de CD geactiveerd worden dan houdt ik mij aanbevolen.

 

Verder is mij nog opgevallen dat je de canalscan MOET uitvoeren als je niet uit met menu kunt komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je met highland dan geen problemen met lip synchroon tijden het afspelen met een opnemen of met timeshift.

 

en ik heb ook met de abcom software enigma dat ik een opname bekijk en de reclame wil doorspoelen dat het beeld gaat happeren

dit kan aan de hd liggen, omdat ik niet weet hoe ik de hd moet formatteren dma of ultra dma ultra dma 0 of 1 of 2

en dan kan ik hem ook nog 32 bit zetten

te veel mogelijk heden

maar wat is de goede

 

Groetjes john

Dreambox 500s jade3 voor op de camping

Dreambox 8000 open PLI

VU+ DUO open PLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij begrijpt ons waarschijnlijk nog steeds niet!

 

Om je C+ kaartje te gebruiken in de kaartlezer van de 250 dien je een softcam te installeren via download menu van de box en deze te activeren via menu van de box.

 

Voor C+ adviseer ik CCcam

 

Maar omdat je er nu geen enigma firmware in hebt staan moet je in die highland niet hoger gaan dan versie 1.71 ( enigma draait wel perfect met de laatste versie )

 

Een softcam is een software matige uitvoering van een CI module met meestal veel meer mogelijkheden.

 

Ik weet je niet waar je vandaan komt maar anders zou ik je het e.e.a kunnen demonstreren.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johnwillem
heb je met highland dan geen problemen met lip synchroon tijden het afspelen met een opnemen of met timeshift.

en ik heb ook met de abcom software enigma dat ik een opname bekijk en de reclame wil doorspoelen dat het beeld gaat happeren
dit kan aan de hd liggen, omdat ik niet weet hoe ik de hd moet formatteren dma of ultra dma ultra dma 0 of 1 of 2
en dan kan ik hem ook nog 32 bit zetten
te veel mogelijk heden
maar wat is de goede


default dma / 32 bit / ext3 formateren

Ik denk niet dat het opnieuw formateren je probleem zal oplossen.
Heb je al eens een disk check gedaan?
Heb je na het doorspoelen van reclame nog problemen? of is er alleen haperend beeld tijdens doorspoelen?
Als dat zo is zou ik dat persoonlijk geen probleem vinden...

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johnwillem
na het spoelen gaat en blijft het beeld haperen, terwijl
het geluid wel goed is

groetjes johm

Hier ff getest maar heb geen enkel probleem ...
Misschien overbodig maar heb je al eens: spoelen / pauze/ play geprobeerd? Dit wil wel eens sync probleem verhelpen.

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf Highland 2.17 draaien op een Cube 250s, hiervoor stond pli helenite erop, echter draait daar de C+ kaart niet op, althans bij mij niet. Mocht er iemand zijn die weet hoe ik pli helenite kan laten draaien met C+ kaart....... graag!!

3x VU+ Solo met PLI 7.0

Vergissen is menselijk, maar om er een zooitje van te maken, heb je een computer nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Grolschke
Ik heb zelf Highland 2.17 draaien op een Cube 250s, hiervoor stond pli helenite erop, echter draait daar de C+ kaart niet op, althans bij mij niet. Mocht er iemand zijn die weet hoe ik pli helenite kan laten draaien met C+ kaart....... graag!!


cccam er op zetten en cam opslaan en herstarten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...