Ga naar inhoud


Eigenaardig probleem. Kaart laten vervangen??


Jeanke

Aanbevolen berichten

Hoi,

mijn eerste post hier op het forum.

 

Ik heb sinds iets meer dan 2 jaar een abo bij CD.

Sinds vorig jaar heb ik het Entertainment pakket genomen, vooral omwille van de zender NASN.

 

Tot voor goed 2.5 week geleden werkte alles prima.

Van het ene moment op het andere ontving ik NASN niet meer (krijg telkens de melding "gecodeerd kanaal".)

Ik heb hier en daar op het net zitten zoeken, doch kon geen enkele oplossing vinden.

Na 3 dagen was het probleem nog niet opgelost, dan even de kaart heractiveerd (in de veronderstelling dat het probleem dan wel opgelost zou zijn).

Dit bracht echter geen soelaas.

Mijn CD kaart in de CD goedgekeurde receiver van mijn buurman geprobeerd, ook zonder resultaat.

Dan bij een CD erkend dealer geweest en daar de kaart geprobeerd, nog steeds niets.

 

Afgelopen donderdag heb ik mijn nieuwe receiver (Topfield 7700HSCI) en Aston 1.07 module (met FW 2.19) afgehaald (was toch van plan een nieuwe te kopen).

Receiver aangesloten, reset gedaan (na het flashen naar FW 7.00.84) en alle zenders opnieuw ingelezen.

 

Nu ontving ik NASN opeens terug.

Module eruit gehaald en de oude Maxplus 2100+ terug aangesloten met de Aston module erin.

Ook hier ontving ik terug NASN.

Als ik de kaart dan in de ingebouwde kaartlezer van de Maxplus stak, ontving ik weer niets.

OK, dacht ik, zal misschien aan de receiver liggen.

 

De topfield aangesloten en alles werkte weer naar behoren.

Heden nacht nog naar College football gekeken en een stuk van de MLB playoffs.

 

Daarnet receiver terug aangezet en ik wilde op de EPG van NASN kijken welke NFL games ze vanavond uitzenden.

Bam, weer hetzelfde probleem met de melding "geen of gecodeerde uitzending").

Ook nog eens terug getest op de Maxplus, met hetzelfde resultaat als gevolg.

Alle andere zenders binnen het Entertainment pakket werken wel, NASN echter niet.

 

Zou het probleem aan de kaart kunnen liggen? (kan me niets anders voorstellen).

Ik had afgelopen week al 2x naar CD gebeld, zij konden echter geen storing vaststellen, ik zou dus de voorziene zenders moeten kunenn ontvangen.

Ook de heractivatie van de kaart (reeds 3x) bracht geen oplossing.

 

Iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Jeanke

Iemand raad?


Het probleem is precies hetzelfde als wat op het UPC forum als storing bij NASN gemeld wordt,

Actuele storingen
Storing met de digitale zender NASN (kanaal 204)
12-10-2008

Momenteel is er een storing met de digitale zender NASN door een kabelbreuk bij de distributeur in Duitsland.

Er wordt hard gewerkt om de storing zo snel mogelijk te verhelpen.

Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.

UPC Nederland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb iets gelijkaardig vastgesteld : NASN wel, dan weer niet , dan weer wel te ontvangen . Ik ben geen dagelijkse kijker van deze zender en kan dus niet correct bepalen om welke dagen het ging . Ook bij Zone Reality was het iets gelijkaardig in die periode .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Storing is blijkbaar verholpen.

Ik heb terug beeld op NASN (daarnet NFL game Arizona Cardinals vs Dallas Cowboys gekeken).

 

Ik vind het toch eigenaardig dat ik met de ingebouwde kaartlezer van de Maxplus opeens NASN niet meer kon ontvangen en wel met de Aston module.

Maar goed, heb nu toch de Topfield in gebruik, dus maakt het niet meer veel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...