Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik ben van plan een beetje te expirimenteren met een TV kaar in mijn pc, zodat ik de kabel kanalen op mijn pc kan zien en expirimenteren met sommige kanalen.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn de mogelijkheden en welke kaart wordt aanbevolen?

bedankt alvast.

Geplaatst:

Wil je analoog kijken of Digitaal?

sateliet of kabel of digitenne?

Wil je kunnen opnemen en kijken tegelijker tijd?

vanaf meerdere PC's kunnen kijken?

allemaal vragen die bepalend kunnen zijn welke kaart je nodig hebt.

En natuurlijk ... heb je een dedicated PC of wil je dit "erbij" op je bestaande pc?

Geplaatst:

In eerste instantie wil ik via de kabel (coax) digitale en indien mogelijk analoge zenders op mijn pc kunnen decoderen en kijken. Opnemen hoeft niet perse en vanaf 1 pc kijken op een bestaande pc.

En het gedecodeerde beeld eventueel terugkoppelen naar mijn tv via een videokaart.

En indien het expirimenteren (decoderen) vanaf de satelliet dan hou ik mij hiervoor aanbevolen, athans advies hierover en mag ook via een pm.

thanx alvast

Geplaatst:

Okee ... digtaal via de kabel. De belangrijkste vraag die dan open staat is of je UPC of Ziggo als kabel aanbieder hebt. (of een andere kleinere partij op de kabel martk?)

ALs je UPC als kabel bedrijf hebt dan kan je digitale TV via de kabel vergeten. UPC heeft hun smart cards "gelinkt" aan hun decoder en kan je dus niet in je PC gebruiken.

Bij Ziggo is het wat makkelijker maar ook hier zal je wat extra's moeten doen om ook de gecodeerde kanalen te kunnen kijken.

Voor analoog is het wat makkelijker en als je eerst eens wil experimenteren met bijvoorbeeld mythtv dan kan analoog een leuke start zijn. Maar voor de lange termijn en voor de kwaliteit is het wat minder. Analoog heeft wel als voordeel dat het meestal meteen werkt. Ik zou je dan aanraden een Hauppauge PVR150 te kopen, die zijn zeer goed ondersteund zowel onder linux als onder windows.

Voor digitaal wordt de keuze windows of linux ook belangrijk. ik zelf vind linux beter voor digitale TV maar de meningen verschillen hier nog al over. Als digitale kabel TV kaart moet je een DVB-C kaart hebben die ondersteund wordt onder linux. Deze kan je hier vinden:

http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-C_PCI_Cards

Ik zal je wel aanraden een zogenaamde budget kaart te kopen en als je de gecodeerde kanalen wil kijken ook een kaart met CI uitbreidings mogelijkheid. Daarnaast heb je een CAM nodig waar je de smartcard in kan doen. Op dit moment werkt voor Ziggo alleen de Alphacrypt Clasic CAM. Deze is wel vrij prijzig (80-100 EURO)

En ik zou je aanraden een 2de smart card te nemen bij je provider zodat je gewoon door kan blijven kijken op je officiele STB en de extra kaart echt als "hobby" kaart te gebruiken. Kost je alleen de eenmalige aanschaf plus 10 euro per jaar voor het basis pakket.

En dan kan je kiezen ... of mythtv .. of VDR en voor beide kan je op dit forum wel eea vinden ...

Voldoende informatie?

Hein

Geplaatst:

Hauppauge HVR-4000 is een heel leuk kaartje.

enige nadeel.. hij doet geen DVB-C

wel Analoog, DVB-T, DVB-S en DVB-S2 laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Bij ons is het Ziggo.

Waar het mij om gaat is dat ik kan expirimenteren met analoge en digitale kanalen op mijn pc.

Heb ergens gelezen dat er kaarten bestaan die zowel analoog al digitaal aan kunnen, of bestaat dat niet?

Wat ik mij afvraag is, is bied het expirimenteren met een schotelsignaal meer mogelijkheden dan een Ziggo of maakt het niet echt veel uit.

Hebben sommigen al bv. resultaten geboekt met wat ik voorstel of is het zonde van je geld en schaf gewoon een abonnement aan, want het expirimenteren met gecodeerde zenders levert weinig op.

Ik hoor wel van jullie.

Geplaatst:

Het kijken van de gecodeerde digitale zenders gaat niet zonder een geldige smartcard. Dat kost je eenmalig een bedrag voor die smartcard. Als je nu nog geen decoder hebt voor je TV dan zal ik je aanraden om zo'n aanbieding van ziggo te nemen. Dan heb je een decoder en smartcard en kan je digitaal kijken. Het kost je niks extra per maand tenzij je de uitgebreide lijst van kanalen wil hebben. Zoals ik al zei is het dan misschien handig om een extra smartcard er bij te nemen zodat je daar mee kan experimenteren. (en die andere in de standaard decoder blijf)

Volgens mij zijn er geen kaarten die analoog en dvb-c op 1 kaart combineren. dus dan wordt het toch 2 kaarten.

De duurste aanschaf is de alphacrypt CAM maar je zou ook zonder kunnen en gebruik maken van een softcam. Dit vergt wel meer configuratie werk maar is wel te doen.

Het voordeel van de sateliet is dat er meer FTA kanalen te ontvangen zijn. Via Ziggo is dit beperkt tot Nederland 1 en nog een 4 tal andere kanalen (weet de lijst niet zo 1 2 3 uit mijn hoofd)

Nadeel is dat je een investering moet doen in hardware (schotel, kabels etc) wat bij kabel niet nodig is. In beide gevallen moet je een dvb kaart kopen (dvb-s voor de sat, dvb-c voor de kabel)

Ik zou niet te veel moeite stoppen in analoge tv op je PC. De kwaliteit van digitaal is vele malen beter op een PC dan analoog.

Success met je beslissing en we horen het wel.

Geplaatst:

ik heb hier destijds ook nog wat met DVB-C lopen klooien.. ism met een Technotrend kaartje.. toen was de boel bij Ziggo gewoon nog allemaal open (std pakket iig) maar de signaal waarden waren helaas toen al te bedroevend om er een nieuwe kaart voor te kopen en een peperdure ( in verhouding ) alphacrypt CAM..

en de kans bestaat ook nog dat t hele zaakje strax eens waardeloos wordt frown

na een tijdje een dreambox op mn pc gehad te hebben met svideo kabel naar mn pc ( en streaming via de lanpoort) heb ik afgelopen zomer maar een PCI kaart gekocht! en tot op heden bevalt dat best goed.. alleen de rotor aansturing is af en toe wat minder handig smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Nu is mijn kennis over DVB-C in Nederland enorm beperkt. Maar is een Alphacrypt CAM eigenlijk wel verplicht?

Volgens mij kun je het ook realiseren met een Phoenix compatible reader in combinatie met bijvoorbeeld NewCS, Gb*x of CCc*m. Deze kosten zijn vele malen lager dan een Alphacrypt CAM.

Ik weet dat er mensen zijn die een soorgelijke configuratie hanteren met Ziggo in combinatie met een Dreambox. Dus onmogelijk is het zeker niet.

Voordeel is ook, deze combinatie kun je ook gebruiken met een HTPC op zowel Windows als Linux. En je kan dan ook gebruik maken van meerdere DVB-C kaarten die gebruik maken van dezelfde connectie.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst:

Dat is waar.

meerdere kaarten in 1 systeem zal met DVB-C kabeltechnisch iig makkelijker zijn laugh

atm draait hier een test setupje met DVB-T en DVB-S(s2) op 1 kaart in mn HTPC..

enige probleem waar ik tegen aanhik is gewoon dat DVB-T vaak niet werkt omdat er geen signaal is :')

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Ik heb momenteel 4 TT 1500-C kaarten in mijn server zitten. Ben nog druk bezig om te zorgen dat alles vlekkeloos draait binnen MythTV en Mythbuntu 8.10.

Dat 4 kaarten kan werken en dat je dan ook nog eens tegelijkertijd kan opnemen van alle 4 de kaarten heb ik al werkend gezien met de FTA kanalen.

Ben nu druk bezig met opensasc-ng om ook de gecodeerde zenders te kunnen bekijken. Ik weet dat het werkt, maar onder 8.10 nog niet helemaal werkend gekregen. Ik ben er dicht bij maar ik wil het meteen helemaal doortesten en opschrijven zodat er weer een goede How-To hiervoor is.

De voortgang hiervan is te vinden op:

https://opensvn.csie.org/traccgi/opensascng/wiki/mythbuntudvbcguide

En als dan alles werkt kan je (als je wilt) alle nederlandse programma's tegelijkertijd opnemen en nooit meer een programma missen

Hein

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mij ging het erom om op mijn pc te expirimenteren met gecodeerde Ziggo zenders en desnoods van mijn satelliet via een tvkaart.

Maar blijkbaar is dit niet echt makkelijk te realiseren, als het te realiseren valt.

Zag laatst bij *ldi (duitse supermarkt in NL) een tvkaar voor zowel analoge en digitale ontvangst. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken, gezien de bovenstaande reacties.

gr.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen