jernst Geplaatst: 13 oktober 2008 Geplaatst: 13 oktober 2008 Het volgende is gebeurd. Een PC met XP was beschadigd. Aangezien er geen cd was, heb ik vista schoon geinstalleerd. Dat ging prima, maar tot mijn verbazing kreeg ik een opstartkeuze met dualboot. Door bij systeem de opstart op vista te zetten zonder time-out, dacht ik eraf te zijn. Nu start hij vreemd genoeg op in de repair van XP en kom ik niet meer bij de keuze voor Vista. Hoe zorg ik ervoor dat hij alsnog alleen in Vista opstart. Ik hoef geen dualboot. Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB
Poetsdoekje Geplaatst: 13 oktober 2008 Geplaatst: 13 oktober 2008 Format C:\ En dan Vista opnieuw installeren groetsie van poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Sjattuh Geplaatst: 14 oktober 2008 Geplaatst: 14 oktober 2008 boot.ini ? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
jernst Geplaatst: 14 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2008 Dat is wat ik nu juist niet wil, opnieuw installeren. Een bootmanager installeren, kan niet op een niet startend systeem. Ik zal dus het opstart menu moeten aanpassen als dat kan. Hoe kom ik in de boot.ini? Ik kan alleen vanuit de repair op de vista DVD een DOS box starten. Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB
Gast sat-elite Geplaatst: 14 oktober 2008 Geplaatst: 14 oktober 2008 Je kunt de harde schijf aan een ander pc hangen waar wel een bootmanager geinstalleerd is.
Ome Merde Geplaatst: 14 oktober 2008 Geplaatst: 14 oktober 2008 VistaBootPro is een tootlje om je bootmenu aan te passen. je kan uiteraard ook de (beschadigde) XP versie hier uitsluitend. gaat zelfs zo ver dat je geen bootmenu meer krijgt te zien indien je dit wenst. zo ken je Vista als default OS configgen. vervolgens XP wissen van je schijf et voila ... merDe deze ruimte is te huur
jernst Geplaatst: 14 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2008 Maar hoe kan ik VistaBootpro installeren op een niet startend systeem? Hij komt namelijk bij de opstart enkel in de Recovery van XP en die heb ik niet. Ik heb al geprobeerd via: 1. Start op met de DVD van Vista 2. Kies voor repareren (komt de na landkode en toestenbord instellingen) 3. Kies voor de Commando box of Dos bos 4. Tik in bootrec.exe /fixmbr Dit werkt dus niet. Wat nu? Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB
lock Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 En dit dan? 1. Plaats de installatieschijf van Windows Vista in het schijfstation en start de computer op. 2. Druk desgevraagd op een toets. 3. Selecteer een taal, een tijd, een valuta plus een toetsenbord of een invoermethode en klik op Volgende. 4. Klik op Uw computer herstellen. 5. Klik op het besturingssysteem dat u wilt repareren en klik op Volgende. 6. Klik in het dialoogvenster Opties voor Systeemherstel op Opdrachtprompt. 7. Typ Bootrec.exe en druk op ENTER. "That's another fine mess you've got me into"
winwiz Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Origineel bericht van: lock En dit dan? 1. Plaats de installatieschijf van Windows Vista in het schijfstation en start de computer op. 2. Druk desgevraagd op een toets. 3. Selecteer een taal, een tijd, een valuta plus een toetsenbord of een invoermethode en klik op Volgende. 4. Klik op Uw computer herstellen. 5. Klik op het besturingssysteem dat u wilt repareren en klik op Volgende. 6. Klik in het dialoogvenster Opties voor Systeemherstel op Opdrachtprompt. 7. Typ Bootrec.exe en druk op ENTER. Deze heb ik al een paar maal succesvol kunnen gebruiken. Binnen een paar minuten is een en ander weer werkend Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
lock Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Ja, hoe gaat het jernst? Je was toch niet vergeten op ENTER te drukken "That's another fine mess you've got me into"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen