Ga naar inhoud


[Strong] Strong "dood" na patch Sattr3-TVV&Ned


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


Vroeger zat er Sattracker op, een oude versie...

Daarna is die persoon gaan kijken naar TVV zenders... dus de V15 erin.

Ik had hem gezegd dat met de nieuwe soft de FTA zonder kaart waren, en de nieuwe TVV kaart erin zou ook werken...

Dus kreeg ik dit toestel met de gekende vraag...

Met SC2000-loader heb ik de Sattr-3.0TVV&Ned erin ge progd, mooie echo gehad enz...

 

Toen alles voorbij was en geen echo meer kwam, en alles lang stilstond, heb ik de Strong afgeschakeld en opgestart.

Er kwam dus niet op PC: schakel spanning uit en aan!

Resultaat een dode strong en zwart Led en geen aktie op TV scherm

 

Muerte! gelijk ne pier! (Maar ik hou d'r ne kater aan over...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er een sattracker inzet moet je eerst van V15 naar V20daned anders loopt de boel vast.

 

Normaal moet je een blinde start kunnen doen als er iets fout gaat, als dat niet lukt zit er vaak een instelfout in ed.

 

probeer een blind start met de org fw in loder2000 met lage snelhijd.

 

suc6

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

""Als er een sattracker inzet moet je eerst van V15 naar V20daned anders loopt de boel vast.""

Als er al een Sattr-3.0 in staan en je wil overgaan naar Sattr-3 TVV & Ned moet er dan nog eerst V15 & V20daned in geprogd worden of mag er van den eerste keer de nieuwste 3.0 erin?

 

"Normaal moet je een blinde start kunnen doen als er iets fout gaat, als dat niet lukt zit er vaak een instelfout in ed.

Probeer een blind start met de org fw in loder2000 met lage snelhijd."

Wat is "blinde start"? = Revive display?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, ff weg geweest,

Een blinde start is de deco in cha zetten met de twee knoppen terwijl je de loader aan heb staan met een bin bestand erin.

 

Als je geen terugkoppeling krijgt van de deco kijk dan even of je printer geblokeerd staat en of je kabels goed zijn.

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat als alleen de voeding zzzst zegt en de display donker blijft?

Voeding is in andere strong getest en werkt.

 

Normaal mag je toch verwachten dat in die µProc een programma zit dat voor een opstartroutine zorgt, in mask rom, wat je niet kan veranderen?

Is alsof de bootloader weg is...

 

Een andere strong luistert via de kabels en pc , dus de kabels zijn dan goed, poorten in PC ook.

Printer is een "alleen tekst printer" selektie, en ik krijg geen printerfoutmelding.

Ik heb er hier nog enkele staan die op TVV en ned moeten kunnen werken maar dit is belabbert...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren voor het eerst een strong van nieuwe software voorzien .

Na aanvangkelijk steeds problemen , is het uiteindelijk toch gelukt .

Bij het zoeken naar oplossingen voor die problemen , kwam ik onderstaande postings tegen :

 

1e

Deze reanimatie tips is ooit eens gepost door Sat2us,

--------------------------------------------------------------------

Zorg dat je goeie kabels hebt, heb je die niet, dan kun je de restauratie van je strong wel vergeten, dus zorg dat je zeker weet dat je twee rechte kabels hebt, volledig bekabeld. Op de strong site kan je de specifieke layout ook vinden, ook in het bericht dat ik eerder in de strong forums schreef staan 2 plaatjes van hoe de kabels eruit moeten zien.

 

Als je de strong aanzet nadat je flash mislukt is dan is er niks meer te zien op het display van de strong. Tenminste bij mij niet. Maakt niet uit. Je kunt als je Hyperterminal opstart met de seriele kabel aangesloten aan de strong, hyperterminal instellen op 38400 bps, N, 8, 1 met hardware handshaking, dan moet je bij het aanschakelen van de strong wel iets zien. Zie je niks, dan schakel je de strong aan met de bekende flash-toetsen ingedrukt. Je moet dan een prompt zien. Weet de specifieke prompt niet meer. Maar door op ctrl-c te drukken kan je zowieso deze prompt inkomen. Je kunt dan met een H het menu van de strong opvragen (als ie dit nog doet tenminste).

 

Als je in het menu kan komen dan kan je de hyperterminal afsluiten. Je kunt nu de loader2000 opstarten. Gewoon zoals je eerder hebt geprobeerd.

 

Zorg dat je alle tips van anderen hier in dit forum erg serieus neemt. Zijn namelijk tips van mensen die het "vaker" hebben gedaan!!! Nooit zelf kutten voordat je weet wat je doet. Ookal levert het vaak leuk gehobby op. Heb ik namelijk ook gehad.

 

Zodra je in de loader2000 de commssettings hebt gedaan klik je in het onderste stuk van het scherm en tik je nogmaals een H. Als je nu weer het menu terug ziet komen dan is het goed. Zorg dat je de binfile hebt geselecteerd in de loader2000. Je drukt nu op de C. C betekent charge, zoiets als ga klaarstaan voor het ontvangen van de flash via de parallelle poort. Sluit die aan voordat je uberhaupt de loader start (sommigen zeggen dat je het niet mag aansluiten als je strong of je pc aanstaat.... maarja.).

 

Druk als je de C hebt ingetikt op de startknop van de loader2000. Als alles goed gaat heb je nadat ie klaar is een weer werkende strong.

 

Mocht je in het frans de vraag om een password krijgen dan is dat password cafe

 

cafe

 

dus, zonder iets er voor of erachter.

 

Tik dit snel in als je de vraag om een password krijgt, want er is een time-out van een paar seconden.

 

Succes! enne.. Dank aan de echte schrijver van dit stukje ik ben even zijn naam kwijt.

 

 

2e

 

Een veel voorkomend defect:

 

De Strong 8000/Nokia 9302 doet niets meer, geen display.. wel is de

voedingstik bij inschakelen te horen.

 

Meest voorkomende oplossing:

 

Op het printje achter het voorfront zit een klein kristalletje, 32,768kHz...

Vervang deze....

 

Voor de gene die er hun voordeel mee willen doen....

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je met goeie kabels de juiste kabels bedoelt...

Ik heb op de seriële poort een kabel 1/1...9/9M+V,

en op de parallel poort een DB25Full 1/1---25/25M+M

Ik vermoed dat dit de juiste kabels zijn?

Trouwens ik kon met ED-Strong ook kanalen uitlezen en erin proggen, met die kabels en die PC (W-98)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat daar staat heb ik op een ande board gelezen , maar met dezelfde kabels als die jij noemt is het bij mij gelukt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trust
Wat daar staat heb ik op een ande board gelezen , maar met dezelfde kabels als die jij noemt is het bij mij gelukt .





HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb zojuist een Strong met Sattr herprogd naar V22, en dit verliep ,zonder problemen met Loader2000.

Toen heb ik die dode strong na mislukte patch, terug uit de kast gehaald...

Dus alle andere zaken op de dode strong na, zijn OK; gelet op de suksevolle patch...

Geprobeerd om de dode strong te reviven (EDstrong) leverde geen contact op.

Dan strong opengeschroefd om spanningen te meten, om zeker te zijn dat een dode voeding niet de oorzaak was, voeding is OK!

Dan van de goede strong de voorplaat verwisseld om de display proc te checken, ook geen startup, de dode strong blijft dood???

Heb Hyperterminal gedwnld, maar zie geen instelling van de poort-1 of poort-2, dus geen kontakt... Een suggestie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...