pilotbabo Geplaatst: 14 oktober 2008 Geplaatst: 14 oktober 2008 Ik wil inkomende udp port range blokkeren (of forwarden) met iptables. Ik heb e.e.a. geprobeerd maar gebeurt niets. Kernel versie is 2.6.x
Gast foxm Geplaatst: 14 oktober 2008 Geplaatst: 14 oktober 2008 Wat heb je precies geprobeert dan? Wil je een iptables firewall + ip forwarding probeer dan fwbuilder (ff googlen dan het eerste linkje). Deze tool is ff wennen maar werk perfect om ip forwarding + firewall te doen. suc6 foxm
pilotbabo Geplaatst: 14 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2008 iptables -t nat -A PREROUTING -p udp --dport 5000 -j REDIRECT --to-port 5001 Maar de applicatie pakte nog steeds pakketen op poort 5000. Ik wil niet een grafische oplossing omdat deze wil ik in crontab inzetten.
Gast foxm Geplaatst: 14 oktober 2008 Geplaatst: 14 oktober 2008 Origineel bericht van: pilotbabo iptables -t nat -A PREROUTING -p udp --dport 5000 -j REDIRECT --to-port 5001 Maar de applicatie pakte nog steeds pakketen op poort 5000. Ik wil niet een grafische oplossing omdat deze wil ik in crontab inzetten. Ik denk dat je een iptables -F nat vergeten bent. -F is flush of te wel gooi oude rules weg een creeer daarna nieuwe. dus: iptables -F nat iptables -t nat -A PREROUTING -p udp --dport 5000 -j REDIRECT --to-port 5001 Dan zouden er geen pakketjes meer door mogen komen. Let wel, als je ook nog andere rules heb staan in de nat tabel dan ben je die ook kwijt. suc6 foxm.
Gast foxm Geplaatst: 14 oktober 2008 Geplaatst: 14 oktober 2008 Origineel bericht van: pilotbabo iptables -t nat -A PREROUTING -p udp --dport 5000 -j REDIRECT --to-port 5001 Maar de applicatie pakte nog steeds pakketen op poort 5000. Ik wil niet een grafische oplossing omdat deze wil ik in crontab inzetten. met fwbuilder bouw je een iptables rule set. wat gewoon een script is. Maar waarom wil je een iptables rule script in cron zetten? Wat is de bedoeling/nut daarvan? foxm
pilotbabo Geplaatst: 14 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2008 Deze wil ik in crontab alleen blokkeren/redirecten tijdens het opstarten van een applicatie en daarna wil ik met optie -D de ingang weer verwijderen uit iptables. Deze applicatie heeft last (bug) van veel udp traffic tijdens het opstarten.
pilotbabo Geplaatst: 14 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2008 # iptables -F nat iptables: No chain/target/match by that name Geprobeerd maar werkt nog steeds niet.
Gast foxm Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Kan je eens de ouput van dit commando posten. iptables -t nat -vnL En van deze. iptables -L -nvx Thnx
pilotbabo Geplaatst: 15 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2008 # iptables -t nat -vnL Chain PREROUTING (policy ACCEPT 20171 packets, 2876K bytes) pkts bytes target prot opt in out source destination Chain POSTROUTING (policy ACCEPT 42310 packets, 4219K bytes) pkts bytes target prot opt in out source destination Chain OUTPUT (policy ACCEPT 42310 packets, 4219K bytes) pkts bytes target prot opt in out source destination # iptables -L -nvx Chain INPUT (policy ACCEPT 663438 packets, 91214653 bytes) pkts bytes target prot opt in out source destination Chain FORWARD (policy ACCEPT 0 packets, 0 bytes) pkts bytes target prot opt in out source destination Chain OUTPUT (policy ACCEPT 679394 packets, 93312532 bytes) pkts bytes target prot opt in out source destination
MagicOnline Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Waarom pas je niet gewoon de iptables config aan? Zorg dat standaard alles dicht staat en ga dan pas toegang geven. Scheelt je een hoop werk op die manier. Voorbeeld van een enkele udp port forward: Code: $IPT -t nat -A PREROUTING -p udp -i $INET_IFACE --destination-port 2400 \ -j DNAT --to-destination 192.168.1.100 En hier 1tje van een udp range: Code: $IPT -t nat -A PREROUTING -p udp -i $INET_IFACE --destination-port 2400:2500 \ -j DNAT --to-destination 192.168.1.100 CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen