Ga naar inhoud

Start/Stop/Status scriptje voor CCcam

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Allen,

her en der lees ik wel eens vragen over starten en stoppen van CCcam, Voor dit heb ik een scriptje gemaakt.

Code:
#!/bin/shcase "$1" instart)        /var/bin/CCcam.x86 -v;;stop)        pkill CCcam.x86;;status)        PID=`ps -ef | grep CCcam.x86 | grep -v grep | awk '{print $2}'`        if [ -n "$PID" ]; then          echo "CCcam.x86 is running with PID: $PID"        else          echo "CCcam.x86 is not running"        fi;;*)        echo "Usage: $0 { start | stop | status }";;esacexit 0

De code kan je copy en pasten op je CCcam server in /etc/init.d/

daarna draai je update-rc.d cccam defaults, hierdoor zal CCcam starten als je server herstart wordt.

foxm

Geplaatst:

-v = verbose voor CCcam

Code:
root@gbox-server:~# /var/bin/CCcam.x86 -husage: CCcam [-d] [-C <configfile>]        -d               run in the foreground (implies -v and -q)        -v               be verbose        -q               don't use syslog (use on old systems)        -C <configfile>  use <configfile> instead of default (/var/etc/CCcam.cfg)        -f               filter on specific demux data (saves some CPU,                         but dreambox drivers might not like this too much)        -n               show network packets        -s               disable server        -t               show timing        -l               disable self-learning capabilities
Geplaatst:

Meer info in de logfile.

In mijn geval /var/log/syslog

foxm

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen