Ga naar inhoud


Big Bisat ALIGNMENT SOFTWARE


Gerdy

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: BeoMaster
Heb een visiosat big bisat aangeschaft en daar 8 lnb's op geplaatst. 28,2 e tot 12,5 w. Wat mij opvalt na de schotel goed uitgericht te hebben, dat het signaal op de satelieten in het middengebied een signaalsterkte geven op de meeste zenders van ongeveer 11 db. Oftewel ongeveer 70%. Ik had op mijn dreambox 800 met een triax 88cm waarden op deze satelieten van ongeveer 90%. Is dit normaal op de big bisat ?


Ik zal zelf het antwoord geven, de mast stond niet helemaal waterpas eek
Signaal is wel ietwat minder als de grotere Triax, maar het bereik veel groter smile
Op de sterkere satelieten een signaal tussen de 80 en 95 procent is ruim voldoende en geeft voldoende slecht weer reserve.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ok ik ben schijnbaar een beetje langzaam maar het is dan ook mijn eerste poging een Bigsat met 4 LNB's (Astra 1,2,3, Hotbird) uit te richten.

 

Ik heb de software gebruikt op mijn gegevens te krijgen en begrijp Elevation en Azimuth. Ik begrijp alleen niet wat er bedoeld wordt met het verdraaien wat aangegeven wordt op de print out.

 

Ik zit in Madrid en volgens de print moet ik -24.4 graden draaien. Ik ben bang dat dit betekend dat de gehele schotel verdraaid moet worden. Echter mijn schotel bevestiging heeft geen mogelijkheid om de schotel te verdraaien zover ik kan zien.

 

Of is zijn het de individule LNB's die 24gr verdraaid moeten worden?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

wired, op de positie waar ik zit moet ik ze - 11.29 graden draaien. Dus ik denk dat dit voor u ook zo zal zijn. ik weet niet vanbuiten tot hoeveel graden negatief en positief je max kan gaan. Ik ben er ook nog niet helemaal uit maar denk dat de brackets niet horizontaal zijn waardoor de schotel ook niet juist hangt. Ik moet het verder nog uitzoeken. Even nakijken of er geen vocht in de kabel zit en of de f-connectors wel goed bevestigd zijn.Wat ik me afvroeg , indien je een ronde schotel hebt zou je dan ook een tilt hebben ?

Groeten

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in Madrid, dat is zo'n 1800km naar het zuiden cool

Volgens de software moet ik dus -24gr verdraaien.

 

Begrijp ik het goed uit jou reactie dat dat dus met de individuele LNB's moet gebeuren?

 

IK had ook wat problemen met een paal die niet helemaal recht stond. Ik heb echter 2 handige hulpmiddeltjes gevonden voor mijn android phone. Beide in de market.

 

Compass door catch.com voor het vinden van de juiste richting.

Angle of Elevation voor de juiste Elevation hoek.

 

Beide zijn natuurlijk net zo nauwkeurig als de sensors in je telefoon dus ik durf er niet echt uitspraken over te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dit moet je niet met alle individuele lnb's doen.

 

Dit is de zogenaamde "tilt" afstelling. Als je achteraan de schotel staat, moet je de schotel op zijn geheel -24 graden naar links kantelen.

 

Daarna staan de lnb's normaal goed, soms nog een klein beetje de skew van de lnb aan passen.

 

De software van Visiosat werkt heel goed, je moet wel zorgen dat je mast 100% waterpas staat. Ik had na mijn installatie volgens de instellingen van Visiosat direct overal 90 à 100% kwaliteit. Heb enkel skew van Astra 23,5 nog aangepast voor maxmale ontvangst op de zwakke transponder van Eurosport HD.

 

 

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pieter bedankt voor de uitleg, het is me nu duidelijk.

 

Het probleem is dat mijn schotel met de meegeleverde beugel vast zit aan een mast en er geen mogelijkheid is om hem te kantelen.

 

Ik ga eens uitzoeken of ik wel de goede beugel heb of dat er misschien nog iets aan ontbreekt want met deze beugel is tilt of kruisafstelling niet mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de juiste beugel hebt voor een visiosat big bisat, heb je op de beugel in het midden bovenaan een schaal waarop je de graden kunt aflezen om de tilt af te stellen.

 

Ook als die op een mast vaststaat, kan je door ik dacht 3 boutjes lichtjes los te draaien, de schotel dan een beetje draaien, maar je zal niet gemakkelijk de schaal kunnen aflezen denk ik.

 

Dus misschien best eerst van de mast halen, de tilt afstellen en dan terug op de mast op voorwaarde dat je de juiste beugel hebt.

 

Of kijk eens op de site van Visiosat welke schotel je juist hebt, er zijn verschillende soorten die niet veel van elkaar verschillen..

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ben op de site van Visiosat geweest en het lijkt of ik inderdaad een beugel voor de tilt mis.

 

Heb vanmorgen een email naar ***een of andere winkel*** gestuurd, waar ik hem gekocht hebt, met de vraag of het mogelijk is dat die beugel vergeten is.

 

Het is toch niet een extra optie die je bestellen moet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, beugel is geen optie, moet gewoon er bij zitten.

 

Dus aandringen waar je hem gekocht hebt dat ze hem nasturen.

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb antwoord gekregen en het is nu ook duidelijk waarom ik niet zo begreep hoe dat nu zat met dat verdraaien. Hieronder het volledige antwoord:

 

/begin quote

U heeft een visiosat Bi-satellite, bij deze schotel is het niet mogelijk de tilt of ( skew) in te stellen om de schotel zeg maar te kantelen.

Bij de bigsat visisosat schotel is dat wel mogelijk.

De tilt waar u het over heeft hoeft u ook niet met de visiosat schotel uit te richten omdat de quadro beugel dit al voor u doet.

Als u namelijk de LNB's plaatst en u zet zoals in de handleiding staat de beugels op nul dan zit de hotbird al lager dan de astra2.

Wel is het noodzakelijk dat de schotel perfect waterpas word opgehangen.

/end quote

 

Ik ben dus bang dat de beugel bij deze schotel een gemiddelde afstelling heeft. Ik zal dus ophanging van de LNB's in de beugel moeten corrigeren voor de andere tilt die ik hier in Madrid nodig heb.

 

Ik ga maar weer het dak op, weet nu wat me te doen staat smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht zoal iets dat het geen big bisat is.

 

Veel succes met het uitrichten!

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

@ Bitoesh,

 

Uw vraag:

 

.... Turksat, Hotbird en astra 1,2,3 tegelijk ontvangen?

 

Moet perfect mogelijk zijn (mits vrij zicht) - Ik ken uw locatie niet !? - Heb eventjes via dealer site van Visiosat-Pro getest op 'Hliversum NL' - Hopelijk kan ik de bijlage doorsturen (?)

 

Visiosat BigBisat Hilver.pdf

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

 

Origineel bericht van: BeoMaster

Heb een visiosat big bisat aangeschaft en daar 8 lnb's op geplaatst. 28,2 e tot 12,5 w. Wat mij opvalt na de schotel goed uitgericht te hebben, dat het signaal op de satelieten in het middengebied een signaalsterkte geven op de meeste zenders van ongeveer 11 db. Oftewel ongeveer 70%. Ik had op mijn dreambox 800 met een triax 88cm waarden op deze satelieten van ongeveer 90%. Is dit normaal op de big bisat ?

 

Ik zal zelf het antwoord geven, de mast stond niet helemaal waterpas eek.gif

Signaal is wel ietwat minder als de grotere Triax, maar het bereik veel groter smile.gif

Op de sterkere satelieten een signaal tussen de 80 en 95 procent is ruim voldoende en geeft voldoende slecht weer reserve.

 

Als je mast niet waterpas staat , moet je gewoon een beetje meer draaien of de elevatie wat veranderen .

Klopt dit of niet ?

Of moet je mast 100% waterpas staan?

Clark Tech ET9000

Visiosat Bigbisat

4 x Twin LNB

2 switch 4 x1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als je mast niet waterpas staat , moet je gewoon een beetje meer draaien of de elevatie wat veranderen .

Klopt dit of niet ?

Of moet je mast 100% waterpas staan?

 

Optimaal is dat je mast waterpas staat.maar als dit niet zo is moet je de aantal graden wat de mast uit het lood staat weer compenseren met jou gegevens van je schotel afstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...