Ga naar inhoud


Internetbankieren: bij welke bank.


POLAKS

Aanbevolen berichten

Mijn ervaring van Rabobank naar de Postbank is zeer positief, meestal direct of een aantal uur. Mijn ervaring komt door een verkoopsite betalingen direct via de Rabobank naar de Postbank en die zijn tot nu toe de zelfde dag nog binnen.

 

Ik moet er wel bijzeggen dat ik een rabototaalpakket heb, dus realtime internet m.u.v. het weekend.

 

Volgens mij mogen de rentedagen niet meer, je betaald ook niet voor niks voor een pakket wat vroeger gewoon gratis was. Daar komt bij dat je ze nog werk uit handen neemt ook, want op papier kost verwerken inderdaad veel langer.

 

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Beobuddy

Origineel bericht van: pukje
van vrijdag 17:00 tot maandag 08:00 doen de banken geen
overboekingen voor particulieren en ook niet op feestdagen

daardoor kwam bij het geld te laat aan.


Het gaat om een zakelijke rekening.

De zakelijke internetbankier produkten hebben een knopje
die je kan aanvinken om met spoed (vroeger hete dat telefonisch
of telegrafisch) overmaken.
Als je dat aanvinkt wordt de betaling direct overgeboekt
kost wel x euro meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bash!

Ik zeg.. bezwaar aantekenen! en de volgende keer iets eerder betalen..

Cheers

baZ


FF Off topic:

Wellicht is dat iets tekort door de bocht. Want wat als je het niet hebt?

De boete betref 5% van het BTW bedrag, dus kun je uitrekenen wat het BTW bedrag was en ook wat er had binnen moeten komen.

Want dat was het punt.
Als je geen winkel of iets gelijks hebt, mag het kasstelsel niet gebruiken. Dus dan hoef je pas BTW af te dragen over de verkochtte spullen.
Alle andere ondernemers moeten BTW afdragen op het moment dat je factuur hebt samengesteld en hebt verstuurd.
Dus in maand 1 maak je facturen en de BTW draag je af aan het einde van maand 2.
Zo heb je dus dertig dagen de tijd om je geld binnen te halen en de BTW af te dragen. Niet voor niets hanteert de belastingsdienst de 30 dagen na een periode.
Vroeger deed ik het ook, BTW afdragen na ontvangst, maar het kantoor waar de administratie ligt is er heel duidelijk over.
Factuur gemaakt, BTW afdragen en zie dat je je geld op tijd binnen hebt.

Dus als de betaling net op tijd binnen is en je maakt het in orde, loop je alsnog de kans dat je te laat bent. Fijn he.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje

Als je dat aanvinkt wordt de betaling direct overgeboekt
kost wel x euro meer.


Werkt dat dan ook eventueel in het weekeinde, dus na vrijdag 17.00 uur en voor maandag 09.00 uur?
Ik had altijd het idee dat er dan iemand binnen de bank dat handmatig in orde maakte.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beobuddy


Werkt dat dan ook eventueel in het weekeinde, dus na vrijdag 17.00 uur en voor maandag 09.00 uur?
Ik had altijd het idee dat er dan iemand binnen de bank dat handmatig in orde maakte.


Via internetbankieren werkt dat in het weekend niet ,dan moet
je de bank zelf bellen en telefonisch de opdracht geven.
Ze zullen wel erg moeilijk doen als ze je niet kennen i.v.m identificatie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok.

 

Overigens heb ik tegenwoordig als je internet bankiert de mogelijkheid (ABNAMRO) om een SMS te laten versturen op het moment dat een (zelf aangegeven) bedrag binnenkomt of wordt afgeschreven.

Dat werkt best handig, alleen laatst kwam een bedrag binnen om 09.00 uur 'smorgens (ik was online en van het ene op het andere moment wisselde het saldo) maar kreeg ik pas in de loop van de dag een SMS. Normaliter is dat enkele momenten later.

Dus als je bijvoorbeeld een debiteur wilt bellen, weet je vaak of er geld is binnengekomen op het moment dat je belt.

Of als je een belangrijke boeking moet doen, dan weet je wanneer die eruit kan.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit al jaren bij de Rabo en op werkzaamheden na (wat altijd netjes aagegeven wordt) nog NOOIT problemen gehad.

De random reader vind ik ideaal. Zo kan je ook op je werk of op vakantie je saldo controleren en eventueel van je spaarrekening naar je betaalrekening overmaken.

 

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rootical
Origineel bericht van: cosmos
Origineel bericht van: Rootical
postbank naar postbank ja.. smirk


Postbank naar Postbank / ING = realtime, dus meteen
Willekeurige bank naar Postbank is volgende werkdag
Buitenland naar Postbank 2 a 3 werkdagen

Valt wel mee of je nou Bank of Postbank gebt maakt niet uit.
ABN Amro naar SNS bank is ook volgende werkdag om een voorbeeld te noemen.


Als ik een transfer maak naar Rabo, SNS en dergelijke banken is het dezelfde dag nog binnen.
Iig via internetbankieren.
Dus ik vraag me af hoe je hierbij komt.
Ik praat uit ervaring, en om deze reden ben ik al jaaaaren geleden van de Postbank afgestapt.


Dat is als je het op een werkdag voor 12 uur overmaakt, na 12 uur is het ook de volgende werkdag, dit is ook zo bij de Postbank. Recent verleden heeft de politiek ingegrepen dus dat te laat bij Postbank is allang achterhaald.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos

Dat is als je het op een werkdag voor 12 uur overmaakt, na 12 uur is het ook de volgende werkdag, dit is ook zo bij de Postbank. Recent verleden heeft de politiek ingegrepen dus dat te laat bij Postbank is allang achterhaald.


De EU wil zelfs verder gaan en eisen dat betalingen binnen
de EU binnen een dag rond moet zijn.

Die arme banken ook ,nu kunnen ze helemaal niet meer spelen
met het geld van hun klanten frown

Zijn de o.a. daardoor in de krediet problemen gekomen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos
Origineel bericht van: Rootical
Origineel bericht van: cosmos
Origineel bericht van: Rootical
postbank naar postbank ja.. smirk


Postbank naar Postbank / ING = realtime, dus meteen
Willekeurige bank naar Postbank is volgende werkdag
Buitenland naar Postbank 2 a 3 werkdagen

Valt wel mee of je nou Bank of Postbank gebt maakt niet uit.
ABN Amro naar SNS bank is ook volgende werkdag om een voorbeeld te noemen.


Als ik een transfer maak naar Rabo, SNS en dergelijke banken is het dezelfde dag nog binnen.
Iig via internetbankieren.
Dus ik vraag me af hoe je hierbij komt.
Ik praat uit ervaring, en om deze reden ben ik al jaaaaren geleden van de Postbank afgestapt.


Dat is als je het op een werkdag voor 12 uur overmaakt, na 12 uur is het ook de volgende werkdag, dit is ook zo bij de Postbank. Recent verleden heeft de politiek ingegrepen dus dat te laat bij Postbank is allang achterhaald.



I-net bankieren geldt voor 24 uur per dag uitgezonderd van het weekend en/of feestdagen. Hoe kom je toch bij die "na 12.00" ?
Ik maak vaak genoeg in de middag bedragen over naar andere banken of ook ABNAMRO en staat er direkt op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik er wat over mag zeggen !!!

Ik heb het onlangs getest.

 

Van eigen bank naar bank is realtime direct erop, ook in het weekend. Van bank naar andere bank is de volgende dag. En van de Postbank naar bank is ook sinds kort de volgende dag.

Voorbeeld postbank zondag overgemaakt en staat maandag erop, en of dat voor of na 12 uur is weet ik niet, maar betalingen worden de gehele dag gestort en is niet op bepaalde tijdstippen, zeker bij de Rabo is dat zo...

 

 

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit zelf te denken om over te stappen naar Argenta Nederland

heeft iemand ervaring met deze club?

 

Ik baal namelijk van het feit dat ik moet betalen voor het hebben van een bankpas, een pas die ik nodig heb om aan mijn eigen geld te kunnen komen.

 

banken besparen meer en meer op de kosten o.a door filialen te sluiten, geen rente uit te keren op de betaal rekening enz enz.

 

En nu schaft de een na de andere bank de "gratis" pas af, door alleen nog passen aan te bieden waarmee je in heel europa kunt pinnen.(met het daarbij behorende prijskaartje)

 

Dat het anders kan blijkt uit de aanbieding van deze Argenta bank

Citaat:
Kosteloze Internetbankrekening met gratis bankpas
bovenstaande komt van hun site.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...