Ga naar inhoud


-IK wil onmiddelijk groots investeren in aandelen.. Kan ik dat?


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Hallo.

 

Ik heb een paar honderd euro's hier naast me liggen. Ik heb het de komende tijd niet nodig, en wil het dus even ergens opzij zetten. Dus ik denk even logisch na: Fortis Bank.

 

 

 

Ja, ik wil mijn 500 euro's investeren in Fortis. Ik vind het geen probleem als de aandeel halveert naar 70 cent of wat dan ook; ik denk dat het over 1 jaar stukken meer waard zal zijn.

 

Maar nu ben ik pas 19 jaar, heb geen opleiding richting investeren of iets dergelijks; maar toch wil ik gewoon die aandelen hebben.

 

500/1.50 is 300 aandelen Fortis Bank NL.

 

Wie kan me een beejte op weg helpen, of heeft adviezen?

 

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dan zul je als eerste een beleggingsrekening moeten openen bij je eigen bank of een bank die veel beleggingen doet zoals Binck of Alex.

 

Zonder rekening kun je niets kopen heb je een rekening kun je gewoon thuis via het internet aan en verkopen. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, gewoon bij je eigen bank een beleggingsrekening openen.

De meeste jongeren hebben wel een rekening bij de postbank, ook daar kun je zo een effectenrekening openen. Wél moet elke bank een 'beleggersprofiel' van je aanmaken (wettelijk verplicht), dus bereid je voor op het invullen van eindeloze vragenlijsten. Eenmaal geopend kun je zó gaan handelen op de beurs.

 

Maarruh, overtuig mij eens, waarom Fortis?

Edit: Fortis Bank, daar zijn geen aandelen van in de handel. Wél van Fortis holding, maar daar zit geen bank in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik zou nog maar even wachten, de huidige koerswinst in een correctie, echter verdere neergang wordt verwacht omdat de recessie eigenlijk nog moet beginnen, het wordt pas duidelijk als bedrijven de kwartaalcijfers van het eerste kwartaal 2009 gaan publiceren.

 

(hoewel er met die cijfers ook altijd wordt geklooid, daar zou ook eens tegen moet worden opgetreden, is net zo misdadig als die malafide pakketjes leningen in de VS)

 

 

 

 

 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF


Ja, ik wil mijn 500 euro's investeren in Fortis. Ik vind het geen probleem als de aandeel halveert naar 70 cent of wat dan ook; ik denk dat het over 1 jaar stukken meer waard zal zijn.



Dan is dit zeker niet doorgegaan dat het nu een paar honderd euri geworden is.

Stel iemand wilt een miljoen aan me geven uit Dubai...

Uit dit topic.

Maar om on topic te blijven een opleiding is niet nodig om je geld te vergokken al wil je alles wat je hebt beleggen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigfoot
Weer die fantast... had je geen waarschuwing gekregen de vorige keer?


Beter een fantast dan iemand die nergens in gelooft. wink

Maar ik moet dus een beleggingsrekening openen, hmm kost dat geld? en hoe zit het met de rente?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
grootst investeren ?
een paar honderd euro ?
fortis ?

het kan aan mij liggen maar heb ik onlangs onder een steen gelegen ? help me even verder smile


merDe


Hoi. Eeuhm 500 euro is niets, dat klopt Hihih. Maar ik ben dit van plan; nu 500 euro in aandelen stoppen (~450 aandelen dus) en ze over een jaar verkopen? Dan heb je zeker meer geld ervoor.

Het gaat slecht met Fortis. crazy
http://www.iex.nl/stocks/stocks_detail.asp?iID=11766

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

500 euro in Fortis.... Als je der vanaf wilt mag je me ook even bellen. Ik heb wel flink gecashed met ING en AEGON de afgelopen 2 dagen :D

 

En voor het slot alles verkocht vandaag. Maar de rest van de week ga ik nergens meer in zitten. Het zal nu weer afvlakken de komende dagen. Snel geld maken is der ff niet bij nu, even wachten tot de volgende dip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dus ik denk even logisch na: Fortis Bank.

Ja je denkt even logisch na t kan alleen wel 2 kanten op straks omhoog of naar 0 ik zou ff wachten ,dan niet zo zeer op kwartaalcijfers maar wat andere beleggers komende dagen of weken gaan doen ermee. en dat kan je uiteraard aan de koers zien.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...