Ga naar inhoud


-IK wil onmiddelijk groots investeren in aandelen.. Kan ik dat?


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Beleggen is uiteindelijk ook een vorm van gokken maar ik ben wel van mening dat indien je verstand van zaken hebt en er veel tijd insteekt je kans op gegarandeerd succes aanzienlijk hoger ligt dan elders. Of liever gezegd de kans dat het fout gaat is kleiner. Dat wil niet zeggen dat je veel geld verdiend.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Pestvogel
Misschien beginnersgeluk. Het heeft me ook heel veel moeite gekost om zolang te wachten. Maar als een instituut als ING
op € 2,10 staat ( en je hebt wat spaargeld) ben je stom als je niet koopt.De slotkoers was gisteren € 7,46.
Te vroeg verkocht, die gaat straks gewoon naar de 30.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk wel, maar dit zit in de pocket en het vervolg moet ik nog maar afwachten.En inderdaad , je moet er tijd aan besteden.Dagelijks de AEX online bekijken en het financiele nieuws lezen.Ik was er al snel achter dat ING nooit om kan vallen omdat het overgrote deel van het Nederlandse betalingsverkeer via de ING gaat.De kunst is dus om laag te kopen en hoog te verkopen en dat is toch wel grotendeels geluk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kunst is juist om er zo min mogelijk mee bezig te zijn. Einde dag de situatie doornemen en je plan bepalen. De volgende ochtend je eventuele orders inleggen en dan wat anders gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pestvogel
Misschien beginnersgeluk. Het heeft me ook heel veel moeite gekost om zolang te wachten. Maar als een instituut als ING
op € 2,10 staat ( en je hebt wat spaargeld) ben je stom als je niet koopt.De slotkoers was gisteren € 7,46.


Exact hetzelfde werd van Fortis gezegd.
Huidige waarde.....ongeveer 0,-

ING zal men nooit om laten vallen, maar wel nationaliseren.
In dat geval is de waarde van het aandeel ook gewoon 0,-

Om dit mogelijk te maken moet ING wel kleiner zijn, laat dit nu net zijn waar ING mee bezig is...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: Pestvogel
Misschien beginnersgeluk. Het heeft me ook heel veel moeite gekost om zolang te wachten. Maar als een instituut als ING
op € 2,10 staat ( en je hebt wat spaargeld) ben je stom als je niet koopt.De slotkoers was gisteren € 7,46.


Exact hetzelfde werd van Fortis gezegd.
Huidige waarde.....ongeveer 0,-

ING zal men nooit om laten vallen, maar wel nationaliseren.
In dat geval is de waarde van het aandeel ook gewoon 0,-

Om dit mogelijk te maken moet ING wel kleiner zijn, laat dit nu net zijn waar ING mee bezig is...
Ja is iets waar je niet op rekent, zo'n nationalisatie. Sterker nog: Bos zegt een paar maanden eerder: niks aan de hand bij Fortis. Dus nog maar wat bijgekocht. En dan naaien ze je in het weekeinde en ben je op maandagochtend te laat en zit je op slopershoogte. Zelfde met obligaties, zou allemaal zo zeker zijn. Maar denk even aan DAF en Fokker. Zelfs staatsobligaties zijn inmiddels niet meer safe.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fortis en Ing zijn totaal niet te vergelijken vanwege de omvang.

Voor de crisis al niet en nu helemaal niet meer.

Even inkrimpen is voor Ing ook niet mogelijk tenzij ze nog een paar miljard kwijt willen met overhaaste verkoop van buitenlandse bank/verz.onderdelen.

Dus die nationalisatie zie ik op de korte termijn niet gebeuren.

Wel zullen de aandelen ws nooit meer de waarde halen van voor de crisis doordat men buitenlandse delen langzaam verkoopt nu.

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur

tenzij ze nog een paar miljard kwijt willen met overhaaste verkoop van buitenlandse bank/verz.onderdelen.



De boekwaarde heeft geen enkele relatie met de werkelijke waarde. Voor sommige onderdelen kan 1 Euro toe krijgen veel interessanter zijn dan het risico op miljarden verlies in de boeken.

Speculeren met financials kan interessant zijn, beleggen voorlopig niet. Dit najaar gaan we weer het een en ander beleven door de impact van 2e en 3e ronde effecten. ( consumenten, bedrijven en landen die niet meer aan hun verplichtingen kunnen voldoen)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou mij op dit moment in geen belegging steken, het is allemaal veel te onzeker.

 

Er wordt wel hier en daar herstel gesuggereerd maar als je naar de werkelijke cijfers kijkt komt er nog niet veel van.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zijn de meeste nu bezig idd, kopen [ik ook]en met beetje winst weer verkopen.

De echte lange termijn belegger die zie je niet.

Niet zo vreemd natuurlijk.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...