Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb op mijn Loewe Xelos A37 100Hz Full HD, een dvdspeler via scart en HDMI aangesloten en een DM600 aangesloten via scart.

Beeld en geluid via de TV loopt synchroon.

Maar nu komt het, schakel ik mijn Philips versterker FR994 in om surround geluid te horen, dan wordt deze met een vertraging weergegeven. Het geluid loopt dus iets achter met het beeld. Van uit de dvdspeler en DM600 is het geluid coaxiaal en optisch op de versterker aangesloten.

Weet iemand hier een oplossing voor om dit synchroon te krijgen.

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Geplaatst:

als het maar een klein beetje is, kun je proberen of de speakerafstanden bij de instellingen van je receiver te maximaliseren helpt.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

Hoi,

Ben daar al mee bezig geweest, maar geen vooruitgang geboekt.

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050

Geplaatst:

je zegt het toch niet per ongeluk verkeerd om? ik heb nl het meest problemen met geluid dat voor loopt op het beeld. wat betreft je dvd speler: misschien kun je 'm analoog aansluiten? vind ikzelf bijna altijd beter wat betreft synchroon lopen.

Geplaatst:

Hoi Youriy,

Ik ben er zeker van dat het geluid van de versterker iets trager is dan het beeld. En wanneer ik de dvdspeler analoog op de versterker aansluit, dan heb ik toch geen surround geluid meer? Of heb ik dat mis.

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050

Geplaatst:

dat ligt eraan wat voor dvd-speler je hebt. er zijn er met 6-kanaals-analoge uitgang. je receiver heeft daar iig een ingang voor. verder zou je als hij dat niet heeft de gewone stereoverbinding kunnen maken en met je receiver div. surroundopties uitproberen.je krijgt dan natuurlijk geen dolby digital surround,maar iets wat er wel in de buurt van komt. verder kun je nog de digitale ingangen aan andere sources toe wijzen. misschien dat dat iets scheelt.

Geplaatst:

De dvdspeler heeft die uitgangen, zal vanavond eens wat uitproberen.

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050

Geplaatst:

omdat het bij beide beeldbronnen op je philips per optisch gebeurd zou een cinch aansluiting inderdaad 'n oplossing kunnen bieden

die is dan zoals youriy schrijft niet digital dolby, maar wel dolby prologic en dus nog steeds surround via meerdere speakers.

nieuwere av-receivers kunnen audiodelay aanpassen per surround kanaal

echter bij je dreambox zie je bijvoorbeeld dat enkele zenders verschillende audiodelay instellingen op AC3 nodig hebben

dat is dus heel veel gedoe

en die zijn weer anders dan je dvdspeler.

cheers

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Nou, ben even even aan het testen geweest met de 6 channels en daar hoor en zie ik het verschil ook.

Echter, ik ben nu even heel kritisch aan het kijken geweest en moet Youriy zijn veronderstelling beamen. Het is juist dat het geluid een fractie eerder is dan het beeld. Zijn er dan voor dit soort probleempjes ook oplossingen wanneer er geen A/V sync optie op de versterker zit?

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050

Geplaatst:

Een A/V sync optie in de dvd speler.. Oppo heeft dit bijvoorbeeld.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Tja er is wel een leuk duur apparaat van 300 Euro

de Master Audio delay, wel digitaal dus waarschijnlijk ook alle data ??

zie de beschrijving HIFI gids

Hier nog een beschrijving ..

De Master Delay box is op zijn zachtst gezegd een slim product. Met de komst van allerlei mooie beeldbronnen en hogere resoluties is er helaas ook een keerzijde aan de mooie-pixel medaille: vertraging. De tijd die alle beeldgerelateerde schakelingen nodig hebben om een beeld (progressive) op te bouwen, scalen etc. kost tijd. Het digitale Audio signaal is dan al lang op de plaats van bestemming. De tijdsverschillen (lipsync) die nu optreden doordat het beeld achter het geluid aan komt hobbelen, kunnen door de Master Delay box worden opgeheven. De Master delay box is in staat om de digitale datastroom tot 600 milliseconden te vertragen, lang genoeg om zelfs plasma's of DLP's die nog op stoom lopen te synchroniseren. Primare zou Primare niet zijn als niet een van de key punten van ontwikkeling de transparantie geweest zou zijn: als de Master Delay bos zijn werk niet hoeft te doen, moet hij onhoorbaar in de signaal zitten. Hierin is Primare met glans geslaagd. De Master Delay box kan universeel toegepast worden (er zijn maar weinig processors op de markt die een Master Delay hebben), maar er zijn veel mensen met synchronisatie problemen. Een afstandbediening en twee voorkeureninstellingen veraangenamen het leven nog verder.

- 0-600 ms delay

- Full conversion between Coax and TOS-Link

- 4 presets, two per indput

- Coax and TOS-Link

- True bypass mode

Inputs: 1 SPDIF, TOS-Link

Outputs: 1 SPDIF, TOS-Link

Other Inputs: IR-input 3,5 mm

9 V DC-power

RS232 input

Gewicht: 1kg

Breedte: 160 mm

Hoogte: 45 mm

Diepte: 125 mm

Snurker sleep

post-465-1318259947,9619_thumb.jpg

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Geplaatst:

Hoi Snurker,

Dit is inderdaad een optie zo'n Master Delay, vind het echter wel een dure oplossing. Ik kan dan beter een nieuwe generatie versterker aanschaffen die een A/V sync optie heeft.

Heb het geluid van de televisie ook maar even analoog aangesloten op de versterker als tussenoplossing.

Bedankt voor het meedenken.

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050

Geplaatst:

Nee Sjaak ..

Ik heb hier helaas niet mee gewerkt, maar volgens mij werkt het echt niet met het analoge emmertjesgeheugen, dan zou het slechts met R en L mogelijk zijn.

en met dit ding kan de hele datastream vertraagd worden...dus vermoedelijk een databuffer in/out, zoals onze beeldgeheugens ook uitgelezen worden.

Ook in veel nieuwe LCD schermen zit zo'n vertraging nu ingebouwd bv de Panasonic LX70/80 serie

Hoewel het niet alles oplost, want er zijn tal van niet synchrone opnamen en montage vertragingen, waarvoor je zo'n delay steeds weer zou moeten bijregelen.

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Geplaatst:

Ik heb nu het geluid via HDMI lopen en via de TV digitaal uit, en ik moet zeggen het synchronistieprobleem is wel verbetert. Het is nog niet 100% perfect, nagenoeg 99%, maar wel beter als het was. Ik moet daar maar mee leven, want de alternatieven vind ik een dure oplossing.

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050

Geplaatst:

Blij dat je er op vooruit bent gegaan. Eerder had ik je geadviseerd om bij de instellingen van je receiver de speakerafstand te maximaliseren. Als het geluid nog steeds (een fractie) voorloopt zou je de speakerafstand moeten minimaliseren.

Ik vind dat het syncprobleem een vrij ondergeschoven kindje is.

Ik was een van de eerste met UPC-digital en daar viel me dit probleem meteen op.Terwijl de gehele installatie, incl. dikke coaxkabel en dikke scartkabel door upc zelf werd geleverd.

Ik heb het idee dat veel mensen het niet zien of niet willen zien (en horen).

Via de satelliet valt me op dat sommige HDzenders er meer last van hebben dan andere. BravaHD heeft er nogal last van. Soms is er een duidelijke fout bij de uitzending. Het geluid loopt dan niet voor maar een sec. of drie achter. Dat valt natuurlijk helemaal niet meer om aan te zien en klassieke radiozenders zijn er genoeg.

Maar soms loopt het wel synchroon. Ik vermoed dus dat er verschillende methodes zijn om het geluid in het digitale signaal te verwerken. Het is nl altijd een geheel programma waarbij het geluid wel of niet synchroon is.

Is er iemand die daar iets over weet te zeggen? Of nog tips heeft over onderstaand probleem?

" Met de komst van allerlei mooie beeldbronnen en hogere resoluties is er helaas ook een keerzijde aan de mooie-pixel medaille: vertraging. De tijd die alle beeldgerelateerde schakelingen nodig hebben om een beeld (progressive) op te bouwen, scalen etc. kost tijd. Het digitale Audio signaal is dan al lang op de plaats van bestemming."

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen