Ga naar inhoud


Voorrijkosten


Pestvogel

Aanbevolen berichten

Als zelfs een monteur van mening is dat dit "service" hoort te zijn. Hoe duidelijk wil je het hebben?

 

Overigens ben ik van mening dat het je burgerplicht is om dit soort praktijken een HALT toe te roepen. Nederlanders laten te vaak over zich heen lopen door te denken: Nou vooruit laat ik het maar betalen, ik heb geen zin in dit gedoe terwijl je eigenlijk wel weet dat je het er niet eens bent. Daardoor kan zo'n bedrijf vrolijk verder met hun oplichtings praktijken. Ze weten dat mensen weinig terug doen.

 

Ik zou het wel weten mad

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator
Origineel bericht van: Codx
Als zelfs een monteur van mening is dat dit "service" hoort te zijn. Hoe duidelijk wil je het hebben?

.....

Daardoor kan zo'n bedrijf vrolijk verder met hun oplichtings praktijken. Ze weten dat mensen weinig terug doen.

Ik zou het wel weten mad


Dit zal per bedrijf verschillen.

een kleine firma of familiebedrijf zal misschien stellen, dat de kosten voor de baten uitgaan, en ervoor kiezen zoiets niet of te dele te berekenen.

Bij een grotere installateur zal er echter naar de kosten gekeken worden en een prijskaartje aan reparaties plakken.

Oplichtingspraktijken zijn hier niet aan de orde, er was een storing, die is verholpen en daarvoor wordt het gangbare tarief gerekend.

Er zijn legio mensen, die hun spullen via internet bij de goedkoopste dozenschuiver kopen en dan de service op de hoek voor niets willen hebben.

Ik bedoel hier uitdrukkelijk niet de threadstarter mee.
Hij had een verwachtingspatroon, wat niet is uitgekomen, en ook niet vooraf is afgesproken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch is het heel normaal wat er gebeurd.

Want wat dacht je van de huisarts.

Als ik bel dat ik last van hoofdpijn heb, en hij geeft het advies om een aspirientje

bij de drogist te halen krijg ik ook een nota thuis voor telefonisch consult.

Die man is nog geen eens zijn huis uit geweest.

De voorijkosten bestaan niet alleen uit het naar je toe rijden maar uit meerdere dingen.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Als zelfs een monteur van mening is dat dit "service" hoort te zijn. Hoe duidelijk wil je het hebben?



De meeste techneuten hebben deze instelling, dat is namelijk veel makkelijker dan dat "gezeur" over de rekening.
Helaas zorgt dit weliswaar voor tevreden klanten, maar ook voor een lege bankrekening. Uiteindelijk moet het bedrijf sluiten en is zowel de techneut als de klant slechter af.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na dit alles gelezen te hebben is mij iets duidelijker wat er met voorrij kosten bedoeld wordt. Maar noem het dan ook niet zo !

Hoewel ik het een hard gelag vindt om € 78 te moeten lammeren voor 3 minuten werk terwijl de monteur er geen 10 stappen extra voor heeft gelopen (laat staan gereden),zal ik toch maar betalen.

Mijn opzegging per 1-1-2009 blijft gehandhaafd want de manier waarop ik te woord werd gestaan staat mij helemaal niet aan.

Allemaal bedankt voor de uitleg en meedenken. Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv, ik ben met je eens dat het per bedrijf zal verschillen. Zo kun je namelijk het kaf van het koren scheiden. Iets wat in die sector hard nodig is soms.

 

Als je meld aan de monteur bij de buren dat je thermostaat instelling niet lukt had hij moeten vertellen dat zijn bezoekje geld ging kosten. En nee dat rechtvaardigd niet die voorijkosten. Misschien bood hij wel zelf aan om langs te komen. Tevens dat waardeloze contract waar bij storing je alles zelf moet betalen moet je toch aan het denken zetten.

 

Het is een smerige manier om mensen geld af te troggelen wat zoals ik al zei, door veel mensen geaccepteerd wordt omdat ze niet beter weten. Ik ben niet verbaasd over de reacties omdat meeste NLers "alles accepteren" en achteraf denken dat ze goed geholpen zijn. Zegt wat over de maatschappij.

 

En ceesv stelt dat je blij mag zijn dat je geen dag vrij moet nemen om te wachten op een monteur (pardon!?) Ik maak duidelijke afspraken met een tijd er bij of binnen een tijdsvenster. Als een bedrijf daar niet aan kan voldoen zijn er vast wel anderen die dat wel kunnen. wink

 

En onderschat niet de positieve of negatieve mening van mensen als bedrijf zijnde. Zeker in een lokale gemeenschap kan dat succes of ondergang betekenen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pestvogel,

 

Ik begrijp je verbazing over de kosten en ook je boosheid over de manier waarop.

Maar je hebt toch een contract, een getekende afspraak waarin toch staat wat je wel

en niet hoeft te betalen. Toen je dit aanging wist je deze dingen en ik vind het een

beetje flauw om er nu over te zeuren !

Ik verwacht niet dat je er nu nog onderuit kan. sick

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pestvogel

Hoewel ik het een hard gelag vindt om € 78 te moeten lammeren voor 3 minuten werk terwijl de monteur er geen 10 stappen extra voor heeft gelopen (laat staan gereden),zal ik toch maar betalen.


Dat is dan een uurtarief van € 1560, -
Komt bij mij erg onredelijk over, en als ze daar niet gevoelig voor zijn als je reclameert kreeg dat bedrijf van mij dus helemaal niets. (0,00 €)

Origineel bericht van: Pestvogel

Mijn opzegging per 1-1-2009 blijft gehandhaafd want de manier waarop ik te woord werd gestaan staat mij helemaal niet aan.
Allemaal bedankt voor de uitleg en meedenken.


Ja wat wil je nu, voor een uurtarief van 1560, - € kan je natuurlijk geen vriendelijk woord verwachten.
Daar is het uurtarief toch echt te duur voor.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx

Het is een smerige manier om mensen geld af te troggelen wat zoals ik al zei, door veel mensen geaccepteerd wordt omdat ze niet beter weten.

Is dat wel zo? heb ook z'n contract en heb 2 jaar gelee een paar keer moeten bellen omdat de ketel niet wilde starten, advies gekregen en na het derde telefoontje opgelost, koste niks want dat viel onder het contract.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Pestvogel
Na dit alles gelezen te hebben is mij iets duidelijker wat er met voorrij kosten bedoeld wordt. Maar noem het dan ook niet zo !


Daar zit inderdaad het probleem, misschien voortaan "startkosten" of "huisbezoek-kosten"noemen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft eigenlijk nog steeds de vraag open.

 

Wat houdt een servicecontract in als je alsnog startkosten en arbeidsloon moet betalen.

 

Dan wordt je volgens mij gewoon genaaid.

Ik betaal een x bedrag per maand voor mijn installatie en of ze het komen schoonmaken of dat ze het compleet moeten vernieuwen,ik betaal alleen mijn maandbedrag en geen cent meer.

Dat is een servicecontract.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat uit de openingspost van pestvogel:

Ik heb een onderhoudscontract voor mijn CV ketel bij een plaatselijk bedrijf.Naast het jaarlijks onderhoud, heb ik recht op directe hulp bij evt. storing. Wel moet ik dan arbeidsloon en voorrijkosten betalen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...