Codx Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Als zelfs een monteur van mening is dat dit "service" hoort te zijn. Hoe duidelijk wil je het hebben? Overigens ben ik van mening dat het je burgerplicht is om dit soort praktijken een HALT toe te roepen. Nederlanders laten te vaak over zich heen lopen door te denken: Nou vooruit laat ik het maar betalen, ik heb geen zin in dit gedoe terwijl je eigenlijk wel weet dat je het er niet eens bent. Daardoor kan zo'n bedrijf vrolijk verder met hun oplichtings praktijken. Ze weten dat mensen weinig terug doen. Ik zou het wel weten SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Moderator ceesv Geplaatst: 15 oktober 2008 Moderator Geplaatst: 15 oktober 2008 Origineel bericht van: Codx Als zelfs een monteur van mening is dat dit "service" hoort te zijn. Hoe duidelijk wil je het hebben? ..... Daardoor kan zo'n bedrijf vrolijk verder met hun oplichtings praktijken. Ze weten dat mensen weinig terug doen. Ik zou het wel weten Dit zal per bedrijf verschillen. een kleine firma of familiebedrijf zal misschien stellen, dat de kosten voor de baten uitgaan, en ervoor kiezen zoiets niet of te dele te berekenen. Bij een grotere installateur zal er echter naar de kosten gekeken worden en een prijskaartje aan reparaties plakken. Oplichtingspraktijken zijn hier niet aan de orde, er was een storing, die is verholpen en daarvoor wordt het gangbare tarief gerekend. Er zijn legio mensen, die hun spullen via internet bij de goedkoopste dozenschuiver kopen en dan de service op de hoek voor niets willen hebben. Ik bedoel hier uitdrukkelijk niet de threadstarter mee. Hij had een verwachtingspatroon, wat niet is uitgekomen, en ook niet vooraf is afgesproken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
leo1949 Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 En toch is het heel normaal wat er gebeurd. Want wat dacht je van de huisarts. Als ik bel dat ik last van hoofdpijn heb, en hij geeft het advies om een aspirientje bij de drogist te halen krijg ik ook een nota thuis voor telefonisch consult. Die man is nog geen eens zijn huis uit geweest. De voorijkosten bestaan niet alleen uit het naar je toe rijden maar uit meerdere dingen. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Rocketscientist Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Je kan het ook zien als een meevallertje voor dat bedrijf. Wees sportief en betaal dat bedrag. Als er iets niet op de rekening staat waar wel aan gewerkt is, bel de dan ook dat ze iets vergeten zijn of is dat een meevallertje van jouw kant? Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
pukje Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Hangt ook van de huisarts af, onze arts vraagt maar 1 consult als wij samen gaan en als we alle twee iets hebben. Verder ook al vaker voorgekomen dat hij niets wilde.
Gast 1664 Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Origineel bericht van: Codx Als zelfs een monteur van mening is dat dit "service" hoort te zijn. Hoe duidelijk wil je het hebben? De meeste techneuten hebben deze instelling, dat is namelijk veel makkelijker dan dat "gezeur" over de rekening. Helaas zorgt dit weliswaar voor tevreden klanten, maar ook voor een lege bankrekening. Uiteindelijk moet het bedrijf sluiten en is zowel de techneut als de klant slechter af.
Pestvogel Geplaatst: 15 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2008 Na dit alles gelezen te hebben is mij iets duidelijker wat er met voorrij kosten bedoeld wordt. Maar noem het dan ook niet zo ! Hoewel ik het een hard gelag vindt om € 78 te moeten lammeren voor 3 minuten werk terwijl de monteur er geen 10 stappen extra voor heeft gelopen (laat staan gereden),zal ik toch maar betalen. Mijn opzegging per 1-1-2009 blijft gehandhaafd want de manier waarop ik te woord werd gestaan staat mij helemaal niet aan. Allemaal bedankt voor de uitleg en meedenken. Groeten.
Codx Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 @ceesv, ik ben met je eens dat het per bedrijf zal verschillen. Zo kun je namelijk het kaf van het koren scheiden. Iets wat in die sector hard nodig is soms. Als je meld aan de monteur bij de buren dat je thermostaat instelling niet lukt had hij moeten vertellen dat zijn bezoekje geld ging kosten. En nee dat rechtvaardigd niet die voorijkosten. Misschien bood hij wel zelf aan om langs te komen. Tevens dat waardeloze contract waar bij storing je alles zelf moet betalen moet je toch aan het denken zetten. Het is een smerige manier om mensen geld af te troggelen wat zoals ik al zei, door veel mensen geaccepteerd wordt omdat ze niet beter weten. Ik ben niet verbaasd over de reacties omdat meeste NLers "alles accepteren" en achteraf denken dat ze goed geholpen zijn. Zegt wat over de maatschappij. En ceesv stelt dat je blij mag zijn dat je geen dag vrij moet nemen om te wachten op een monteur (pardon!?) Ik maak duidelijke afspraken met een tijd er bij of binnen een tijdsvenster. Als een bedrijf daar niet aan kan voldoen zijn er vast wel anderen die dat wel kunnen. En onderschat niet de positieve of negatieve mening van mensen als bedrijf zijnde. Zeker in een lokale gemeenschap kan dat succes of ondergang betekenen. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
omanski Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 @Pestvogel, Ik begrijp je verbazing over de kosten en ook je boosheid over de manier waarop. Maar je hebt toch een contract, een getekende afspraak waarin toch staat wat je wel en niet hoeft te betalen. Toen je dit aanging wist je deze dingen en ik vind het een beetje flauw om er nu over te zeuren ! Ik verwacht niet dat je er nu nog onderuit kan. Groetuhhh...Omanski. -------------------- CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.
leo1949 Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Tsja je hebt altijd mensen en bedrijven die overal euro's uit willen slaan. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Johan45 Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Origineel bericht van: Pestvogel Hoewel ik het een hard gelag vindt om € 78 te moeten lammeren voor 3 minuten werk terwijl de monteur er geen 10 stappen extra voor heeft gelopen (laat staan gereden),zal ik toch maar betalen. Dat is dan een uurtarief van € 1560, - Komt bij mij erg onredelijk over, en als ze daar niet gevoelig voor zijn als je reclameert kreeg dat bedrijf van mij dus helemaal niets. (0,00 €) Origineel bericht van: Pestvogel Mijn opzegging per 1-1-2009 blijft gehandhaafd want de manier waarop ik te woord werd gestaan staat mij helemaal niet aan. Allemaal bedankt voor de uitleg en meedenken. Ja wat wil je nu, voor een uurtarief van 1560, - € kan je natuurlijk geen vriendelijk woord verwachten. Daar is het uurtarief toch echt te duur voor. Vult u rustig aan !!!
WPW Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Origineel bericht van: Codx Het is een smerige manier om mensen geld af te troggelen wat zoals ik al zei, door veel mensen geaccepteerd wordt omdat ze niet beter weten. Is dat wel zo? heb ook z'n contract en heb 2 jaar gelee een paar keer moeten bellen omdat de ketel niet wilde starten, advies gekregen en na het derde telefoontje opgelost, koste niks want dat viel onder het contract. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Moderator ceesv Geplaatst: 15 oktober 2008 Moderator Geplaatst: 15 oktober 2008 Origineel bericht van: Pestvogel Na dit alles gelezen te hebben is mij iets duidelijker wat er met voorrij kosten bedoeld wordt. Maar noem het dan ook niet zo ! Daar zit inderdaad het probleem, misschien voortaan "startkosten" of "huisbezoek-kosten"noemen? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satcat Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Blijft eigenlijk nog steeds de vraag open. Wat houdt een servicecontract in als je alsnog startkosten en arbeidsloon moet betalen. Dan wordt je volgens mij gewoon genaaid. Ik betaal een x bedrag per maand voor mijn installatie en of ze het komen schoonmaken of dat ze het compleet moeten vernieuwen,ik betaal alleen mijn maandbedrag en geen cent meer. Dat is een servicecontract.
Moderator ceesv Geplaatst: 15 oktober 2008 Moderator Geplaatst: 15 oktober 2008 Citaat uit de openingspost van pestvogel: Ik heb een onderhoudscontract voor mijn CV ketel bij een plaatselijk bedrijf.Naast het jaarlijks onderhoud, heb ik recht op directe hulp bij evt. storing. Wel moet ik dan arbeidsloon en voorrijkosten betalen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen