Ga naar inhoud


Voorrijkosten


Pestvogel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Pestvogel
Nog een paar van die geintjes en ik ga ook failliet !

P.s. Fiene: Goed idee maar je houd zo'n vieze vlek over op het behang!


juist om die reden begin ik toch sterk het vermoeden te krijgen dat kapitalisme tov communisme het onterecht voordeel van de twijfel kreeg
in communistische landen was iedereen failliet maar het functioneerde tenminste

Oeps geen politiek, sorry. ach het is geschiedenis en geen politiek

chiao

Baby Did a Bad Bad Thing

Chris Isaak

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet eens met Toxic....ook bij ons bedrijf werd gewoon voorrijkosten berekend, al was het bij de buren 1 seconde lopen...

 

Wel van belang is:...het bedrijf moet wel "geroepen"zijn om werkzaamheden te verrichten...zoja..dan gewoon voorrijkosten, al kun je het lopend af..staat in je leveringsvoorwaarden vermeld..als het goed is. punt

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat ben ik niet met je eens. Voorrijkosten zijn geen arbeidsloon. Daar mag redelijkerwijs met minimaal 30 minuten gerekend worden, óók als er maar 10 minuten gewerkt is, maar voorrijkosten mag je toch echt alleen berekenen als ze echt gemaakt zijn en dat is in dit geval aantoonbaar niet het geval.
Hier is niet van enige service te spreken en bij dit bedrijf zou ik indien ze niet met een nette oplossing komen enige binding meteen verbreken. Zeker niet bang zijn voor incasseurs. Die sturen spannende brieven, maar als je in je recht staat, sta je in je recht.
De rekening minus voorrijkosten overmaken dus en het bedrijf schrijftelijk (mag ook per e-mail) mededelen dat je niet gaat betalen voor diensten die niet geleverd zijn en dat je dus de voorrijkosten niet betaald, de 30 minuten arbeidsloon voor 5 minuten werk, weer wel, maar dat je officieel geen opdracht had gegeven voor "reparatie" en dus ook niet op een factuur, maar een stukje service had gerekend.

Ron

helemaal mee een eens beetje service mag ook wel !! als iets na 2 jaar stuk is
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verhaal doet me denken aan een test. Iets met afstandsbedieningen waar de batterijen expres omgekeerd in zaten.

 

Er kwamen gasten over de vloer die heel interresant de tv openpeuterde er vervolgens nieuwe onderdelen instopten en stiekem de batterijen weer goed erin plaatsen.

 

Voorrijkosten, arbeidsloon en onderdelen.

 

Gelukkig waren er ook eerlijke monteurs bij. Een enkeling vroeg zelfs of dit niet expres zo gedaan was.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon de rekening betalen

1 Er was een opdracht verstrekt

2 er is een bon aangemaakt

3 waarschijnlijk door u getekend

4 u was al bekend bij het bedrijf dus kent u de leverings voorwaardes

5 de storing is verholpen.

 

Ik vind ook dat dit meestal verkeerd bekeken wordt door de klant die voorrij kosten zijn voor ieder het zelfde.

U ging er waarschijnlijk al vanuit dat als u de monteur bij de buren zou roepen dit zonder enige kosten zou gebeuren.

Als u het bedrijf gewoon gebeld had was dit ook berekend.

En dat de monteur er even in "zijn eigen tijd naar kijkt" is voorbij en dit heeft de consument aan zichzelf te danken.

In het verleden zo vaak meegemaakt dat er even tussendoor naar wordt gekeken en dat later het bedrijf telefoon krijgt: die monteur van jullie heeft blablabla etc. En dan begint het gezeur

Wij zeggen tegen de monteurs dat ze eerst naar ons moeten bellen voor opdracht.

Uit het oogpunt van klantvriendelijkheid zeg jammer maar noodzakelijk.

En de ervaring leert dat beter goedgemaakt en duur dan slecht gemaakt en goedkoop. Het laatste blijft veel langer hangen namelijk.

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...