Ga naar inhoud


Voorrijkosten


Pestvogel

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: freaky
gewoon de rekening betalen
1 Er was een opdracht verstrekt
2 er is een bon aangemaakt
3 waarschijnlijk door u getekend
4 u was al bekend bij het bedrijf dus kent u de leverings voorwaardes
5 de storing is verholpen.



Hoewel ik de rekening inmiddels heb voldaan (geheel) wil ik hierbij toch enige kanttekeningen plaatsen.

1. Geen opdracht. Ik heb de monteur (die bij mijn buren
aan het werk was) gevraagd of hij even naar mijn thermostaat
wilde KIJKEN.
2. Weet ik niet
3. NEEN
4. Ja.
5. NEEN, de monteur zag binnen een minuut dat ik een dag
had overgeslagen bij het proggen.De "storing" heb ik
daarna zelf opgelost.

Nogmaals , de rekening is inmiddels betaald. Ik gun ieder het zijne, maar zelfs het halve uur minimum tarief vind ik in dit geval discutabel. De voorrijkosten (in de letterlijke zin) vind ik belachelijk.Zelfs na de uitleg wat die voorrijkosten werkelijk zijn.
Samenvatting: de monteur heeft geen 10 stappen extra hoeven
want ik woon op een gallerijflat.
binnen een minuut had hij het probleem gezien
na zijn vertrek heb ikzelf
het programmeerfoutje hersteld.

Het meest heb ik mij geërgerd aan de houding van het bedrijf.
Ze waren zeer kort aan de kar.Betalen of incasso,daar kwam het op neer.Ik heb de verbintenis per 1-1-2009 verbroken en heb nu een contract met de energieleverancier. Kost ongeveer € 30 per jaar meer maar GEEN kosten bij storing.Zelfs geen materiaalkosten.

Groeten, Pestvogel
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Pedro Newbie

Als ik in de garage vraag even naar mijn auto te kijken omdat mijn moter zo'n raar geluid maakt dan mag je ervan uitgaan dat het niet bij alleen kijken blijft, dit kan in het normale Nederlands opgevat worden als een reparatie opdracht, lullig voor jou maar juridisch gezien gewoon een opdracht.

Dat de leverancier niet echt klantvriendelijk is dat is ook een feit maar niet relevant in dit geval. Opdracht is opdracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in de garage vraag even naar mijn auto te kijken omdat mijn motor zo'n raar geluid maakt dan zegt de monteur na enig checken wat het is en of het serieus is en vraagt dan of hij het moet herstellen of dat ik dat zelf wil doen. Is het een los getrilde bout dan draait hij hem vast en vraagt geen cent.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wel zo makkelijk..........gewoon niet betalen daar zit dus het probleem.

Half Nederland vindt dat hij/zij in zijn recht staat en dat is met alles zo tegenwoordig.

Je dient als bedrijf haast een jurist in dienst te hebben.

Er is altijd wel een reden om niet te hoeven betalen.

Die monteur is niet uit zichzelf komen kijken, daar is tenslotte om gevraagd.

Dus als ik een bedrijf bel en vraag of zij even willen komen kijken vindt men dat dit een reden is om niet te betalen?

Want ik had niet gevragen om te repareren maar om te.....kijken

Als ik alles moet tellen waar we voor uiteindelijk niets hoeven te doen door een bedienfout dan zouden we allang failliet zijn.

En thermostaten vallen bijna altijd buiten een contract.

maar dit terzijde.

 

 

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALs manager van een grote technische service afdeling wil ik wel eea toevoegen. Voorrijdkosten tarief is een vast tarief dat wordt vastgesteld aan de hand van de kosten om je service monteurs uit te rusten om ergens heen te gaan. Als wij door omstandigheden 2x moeten komen laten wij die kosten wel zien maar rekenen wij uit coulance bijvoorbeeld 1,5 het voorrijdtarief. Als er een oproep komt wordt er altijd minimaal 1 uur arbeid gerekend. In Het geval zoals hier beschreven en met een service contract had ik eenzelfde factuur gemaakt maar het totale bedrag uit coulance laten vervallen. ZO maak je inzichtelijk dat er wel degelijk kosten aan een vraag ( oproep) zitten maar dat je uit klantvriendelijkheid dit niet rekent. Wettelijk is het zo dat een oproep gelijk staat aan een ( soms ongelimiteerde) opdracht. Let daar dus op.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het volledig met @alfred de witt eens.

Mensen weten vaak totaal niet wat er in het contract staat.

Nog zo'n mooie misvatting :wat is 24uurs service? De meesten denken dat je 24uur per dag kan bellen en dat je gelijk ook op komt draven.

Maar het betekent dat bij aanname van de storing, deze vanaf dat moment BINNEN 24uur verholpen moet zijn.

 

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik dat de monteur schuld is aan het geheel.

Hij was er toch en heeft voor het bedrijf geen verdere onkosten in de vorm van materieel gebruikt. Als hij dit zo had gelaten was er verder niets aan de hand geweest en Pestvogel dik tevreden.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien kan pestvogel nog wat toelichten.

 

Is de verwarmings-installatie indertijd geleverd en geinstalleerd door het servicebedrijf?

 

Is de thermostaat indertijd ook geleverd en geinstalleerd door ditzelfde bedrijf?

 

Antwoord hierop zou misschien de houding van het servicebedrijf kunnen verklaren.

 

In zijn algemeenheid komt het steeds vaker voor, dat via internet dozenschuivers een voorwerp goedkoop aangeschaft wordt, en het servicebedrijf om de hoek de problemen (gratis) mag oplossen.

 

(Pestvogel, voel je hierdoor niet persoonlijk aangevallen, dat is niet mijn bedoeling)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een probleem gehad met een c.v. ketel reparatie, in Nederland dan natuurlijk. Ketel kreeg ik niet meer opgang, dus bedrijf gebeld. Monteur lukte het ook niet, kreeg de ketel niet ontlucht, ook niet na een half uur. Heeft toen een paar keer gebeld met Vaillant, uiteindelijk liep de ketel weer, maar ik kreeg een rekening van 1 1/2 uur, + voorrijkosten natuurlijk en ook nog een kaartje voor parkeergeld. Heb toen ook bezwaar gemaakt omdat nadat de monteur Vaillant had gebeld hij eindelijk wist hoe hij de c.v. ketel moest starten. Dus ik vond niet dat ik het gestuntel van de monteur moest betalen, hadden ze maar een ervaren man moeten sturen. Uiteindelijk heb ik de helft van het arbeidsloon betaald.

 

Salu2, D.Quijote

 

 

 

 

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Persoonlijk vind ik dat de monteur schuld is aan het geheel.

Hij was er toch en heeft voor het bedrijf geen verdere onkosten in de vorm van materieel gebruikt. Als hij dit zo had gelaten was er verder niets aan de hand geweest en Pestvogel dik tevreden.

Dit is helemaal nonsens de opdrachtgever is verantwoordelijk

laten we iedereen gewoon kosteloos helpen......mooie wereld wordt dat

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kerk moet in het midden gehouden worden.

Een tevreden klant is meer waard als een ontevreden klant.

 

Mijn baas vraagt voor mij 200euro/uur voor mijn dienten,ik zal

nooit de volle uren tellen maar altijd minder,mijn baas weet dat.

 

ALs ik kosten kan drukken door hun eigen TD in te schakelen doe

ik dat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky
Nog zo'n mooie misvatting :wat is 24uurs service? De meesten denken dat je 24uur per dag kan bellen en dat je gelijk ook op komt draven.
Maar het betekent dat bij aanname van de storing, deze vanaf dat moment BINNEN 24uur verholpen moet zijn.


Hangt natuurlijk wel af in welke branche je werkt en hoe je het in je contract omschreven is.
Bij ons houdt 24 uurs service dus wel degelijk in dat je ons 24 uur per dag kunt bereiken en dat we bij dringende storingen ook 24 uur per dag komen (vaak zelf binnen 1 uur na melding) om de storing op te lossen.
Oké de klant betaald er dan ook voor, maar ook dat staat duidelijk in het contract vermeld.

Je kunt dan wel roepen dat ze hun contract dan maar moeten lezen maar het probleem met contracten is echter dat deze door de opsteller dusdanig ingewikkeld zijn omschreven dat geen mens ze leest en doen ze dat wel dat men vaak na 4 regels al niet meer weet wat er op de 1e staat.

Het probleem wat hierboven omschreven is zal bij ons niet voorkomen, wij leveren tenminste wel service en er moet geen monteur zijn die het lef heeft om voor dit soort zaken zelfs maar een bon te maken.
Wordt er werk verricht dan volgt er ook een factuur maar niet voor dit soort zaken
Ik weet nl. wel bijna zeker dat het halve uur wat de TS heeft betaald nu aan 2 of 3 mensen gelijk is berekend.
Immers de klant waar hij was krijgt per aangevangen halfuur een rekening en betaald dit halve uur hoogstwaarschijnlijk, De TS zelf betaald het halve uur en de volgende klant betaald het nog eens een keer.
Leuk bedrijf om zaken mee te doen frown en logisch dat je dan dit soort klachten krijgt.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt ligt er idd wel aan in welke branche je zit maar zo staat het in onze contracten.

Trouwens ook in de VNI voorwaarden.

En wij zijn ook 24 uur te bereiken.

En ook wij hebben aparte afspraken met divers opdrachtgevers.

En de eerlijk gebied mij wel om te zeggen dat de oplossing voor het probleem van de topicstarter geen schoonheids prijs verdiend.

Ikzelf had ook wel een andere oplossing gezocht.

Maar wat doe je als je voor dezelfde opdracht wel naar de klant moet rijden??? Ook niks tellen.....uiteindelijk belt de opdrachtgever zelf en dan ook voor een bedienfout.

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...