Ga naar inhoud

Advies gevraagd 1Tb externe schijf met ethernet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een CH3SNAS staan met 2x750Gb schijven erin maar wat wil je precies weten. Ik heb hem hier aan een 100Mb netwerk hangen dus ik weet niet de prestaties op een evt. 1Gb netwerk.

Geplaatst:

Waar het mij om gaat hoe deze presteert als multimediaserver in huiselijk gebruik. Voldoet ie bijvoorbeeld in combinatie met de popcornhour of een andere multimediaplayer in een thuisnetwerk ?

Geplaatst:

Bij mij en een vriend wel...

Ik gebruik mijn oude omgebouwde Xbox als mediaplayer en via SMB kan ik alles (AVI's/DVD's) perfect naar deze "player" streamen.

Een vriend geeft een PCH en via NFS kan hij HD materiaal perfect afspelen, via SMB had hij eerst wel last van stotteren. Nu weet ik niet of hij een 100Mbit of een 1Gbit netwerk heb, ik heb hier een 100Mbit netwerk liggen.

Geplaatst:

Eigenlijk is mijn draadje off topic gegaan. Mijn vraag was:

Iemand ervaring met aanbevelingswaardige kant en klaar netwerk schijven? Dus geen losse behuizingen waar je zelf schijven bij moet zoeken en inbouwen, maar de standaard oplossingen die de bekende computer winkels leveren? Het gaat me dus om een 1 Gb schijf (mag eventueel groter) die stil, snel en betrouwbaar is en een ethernet aansluiting heeft.

After sales support moet wel heel goed zijn, dus niet zoals bij La cie.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Je kunt de nas apparaten waar over gesproken word ook kant en klaar met harde schijf reeds ingebouwd aanschaffen. Ik snap je probleem dus niet. Ik weet dat Western Digital ook een externe schijf 1Tb met ethernet aansluiting heeft maar heb daar ook minder positieve recencies over gelezen.

Geplaatst:

Fatfreddy, prijs, ik wil een normale schijf, voor een schappelijke prijs. Dat je erg mooie oplossingen kunt kopen voor 500 euro of meer, dat snap ik. Dat is niet wat ik zoek.

Het probleem is echter dat er mensen vragen gaan stellen die in dit topic "off topic" zijn, en daarmee van de eigenlijke vraag onbeantwoord laten.

Mods, mag van mij op slot, ik probeer het wel opnieuw. Dit gaat niemand meer lezen om mij te antwoorden.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Dat apparaat waar ik het over had word verkocht voor zo een 140 euro tel daar een 100 euro voor een harddisk bij kom je op 240 a 230 euro uit en dat is toch wat minder dan 500 eurootjes. Zoals ik al schreef WD heeft een externe HD met netwerkaansluiting maar voor hetgeen waar jij het voor wilt gebruiken zijn de meningen verdeeld.

• 2 weken later...
Geplaatst:

De meeste nas oplossingen halen met moeite 9 MB/s

Kijk een naar de Intel SS4200-E deze haald 48.4 MB/s dat is toch meer als 5x zoveel

Voor een nas met veel data lijkt me dat toch wel wenselijk.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen