Ga naar inhoud


[900HD] Hoe CanalDigitaal kaart werkend krijgen en zenderlijst?


Gast dandro

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Ik heb net een ipbox aangeschaft. In de vorige eeuw heb ik ooit eens wat gerommeld met een strong maar dit is even andere koek.

 

Om mijn canal digitaal kaart te laten draaien heb ik volgens mij een cam nodig (beslist geen ervaring mee).

 

Mijn eerste vraag is welke cam kan ik het beste kopen (ik heb wel gelezen maar snap er helemaal niets van, dus graag in jip en janneke taal)

 

Mijn volgende vraag is of ik met de aanbevolen cam ook de settingslijsten kan gebruiken die op deze site staan?

 

Alvast bedankt wink

 

Groeten,

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hello,

 

Ik ken de 900hd niet maar kan alleen maar aanraden om jezelf ook even aan te melden op denktenk.com. Hier staat alleen maar informatie te vinden over dgstation producten.

Ga niet meteen vragen maar lees eerst alle postings op het forum door over de 900hd cuberevo mini software en de cuberevo mini hardware en vergeet de wiki(pedia) niet. Hierin staat ook interessante info. Er schijnt eea mogelijk te zijn met een externe cardreader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dandro,

 

Ik heb ook recent een IPBOX 900HD gekocht (als opvolger van mijn Dreambox) en heb daar na enig zoeken de PowerCam Pro bijgekocht. Mijn andere optie was een Aston Seca Dual maar ik heb deze uiteindelijk niet gekozen omdat ik daar toch ook wat negatieve ervaringen tegenkwam in de diverse forums(niet per se in combinatie met een 900HD overigens).

 

Resultaat is dat ik een perfect beeld heb op de CD-zenders. De settinglijsten die in dit forum staan zijn ook door mij geladen en werken ook prima.

 

Succes met je vervolgstappen!

Dreambox 7000S,VU+ DUO, IPBOX 900HD,100cm Gibertini, Stab HH100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok inmiddels heb ik een aston dual cam

deze er in geprikt, nu heb ik een aantal canal zenders die werken en een aantal niet. Maar ook alles door elkaar.

 

Ik neem aan dat ik pas andere settingslijsten ed kan ik laden als ik een alternatieve software op mijn box zet?

 

Nu zag ik settingslijsten op deze site staan kan ik die er ook met een usb in laden (ik heb een apple pc dus dat maakt het wat gecompliceerder)

 

Denktenk.com heb ik bekeken maar daar is geen doorkomen aan.

weet iemand een site die in jip en janneke taal het een en ander kan uitleggen??

 

Groeten,

marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dandro,

 

Ik snap dat je snel snel alles aan de praat wil krijgen,maar soms is het raadzaam om toch es wat postings op diverse forums door te lezen...

Als je dat gedaan had dan was de aanschaf van een extra cam niet nodig geweest....

Er zijn verscheidene img's voor op je box die enkele emu's ondersteunen en waarmee je je kaart gewoon in het interne slot aan de praat kan krijgen.

Wat je settings betreft kan je die inladen met relook pc editor,googel maar es rond of haal hem bij denk..nk af..

zorg dat je alles juist configureerd en dan ga je al een grote stap in de goede richting zetten!!

Mocht je er niet uikomen dan help ik je graag verder in de irc ipbox room !

 

Groeten en succes

SpidermaN

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

SpidermaN,

 

De 900HD heeft toch geen intern slot voor smartcards? Daar is immers de 910HD voor op de markt gekomen. Dacht jij wellicht aan de 9000HD?

 

Je hebt dus altijd een cam nodig bij een 900HD (tenzij je gaat werken met cardsharing, maar dat is een heel ander verhaal!)

Dreambox 7000S,VU+ DUO, IPBOX 900HD,100cm Gibertini, Stab HH100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry,je hebt gelijk en geen gelijk........er bestaat ook een mogelijkheid om een externe kaartlezer aan de 900 te hangen,maar ik vrees dat dit eerder voor gevorderden is!

Ik dacht dus dat het over de 9000 ging....

 

Groeten

SpidermaN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prioriteit was het ontvangen van de nl zenders en das inmiddels gelukt. Nu langzaam verder maar we hebben nu wat adem ruimte wink

 

Wel jammer dat alles bijna in het engels is, niet dat mijn engels zo belabberd is maar zodra het technisch word is het toch een dubbele handicap.

 

als ik er niet uit stuur ik je een pm met jou goedvinden spider

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen dat je de nederlandse zenders inmiddels te pakken hebt met je kaartje! Toch denk ik dat het de moeite waard is de voornoemde site door te spitten.

Ik heb destijds (geen 900HD hoor) veel steun gehad door alle postings eens rustig door te lezen. Er staat een hoop onzin in maar ook een heleboel waardevolle tips. Gewoon voor jezelf filteren wat belangrijk is.

Veel kijkplezier van je nieuwe box.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...