Ga naar inhoud


Digitaal kijken op een Sony KDL-32W4000


Gast wooty

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb thuis een KDL-32W4000 televisie van Sony met een geintegreerde Digitale-TVkabeltuner. Ik heb enkel m'n Integan-kabel binnenliggen en betaal zoals elke brave burger m'n Integan-rekening. Ik kan zo goed als alle gewone (niet betaal-) kanalen digitaal ontvangen met uitzondering van Canvas en National-Geographic.

 

Ik ben erover aan het denken om over te schakelen naar digitale televisie om meer zenders te hebben en ook Canvas als National-Geographic en vele andere zenders digitaal te kunnen bekijken.

 

Het enige waar ik tegenop zie is om een decoder te plaatsen en nog een afstandsbediening bij te hebben terwijl m'n televisie in staat is om alle digitale zenders zelf om te zetten. M'n televisie laat bevoorbeeld perfect zien welk programma bezig is op Discovery channel van welk uur tot welk uur, alleen heb ik geen beeld en geen geluid.

 

M'n vraag is nu of het mogelijk is om de nodige software voor het decoderen van de (betaal-)zenders in de tv in te voeren (via de PCMCIA-kaart bevoorbeeld, ik weet niet of dit mogelijk is). Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen?

 

Het is niet m'n bedoeling om alles illegaal te kunnen bekijken, maar om alles te kunnen bekijken waar ik recht op heb zonder nog een toestel (decoder, ...) en afstandsbediening te moeten bijplaatsen.

 

Alvast bedankt,

Wouter

Link naar reactie
Delen op andere sites


DVB-C werkt nog niet goed in NL maar men is wel bezig om het beter en beter te krijgen .. Voor alsnog alleen succes met DVB-T en ja waarom heb je dan een lcd/ plasma .. in ieder geval niet voor digitenne maar dat is weer een ander onderwerp ...

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dolphs
DVB-C werkt nog niet goed in NL


Ja maar dit speelt in Belgie en ik heb even gekeken maar Integan kabel komt van Het Belgische Telenet en ik dacht dat die net de Nagra codering heeft.
Ja daar zijn geen ci modules voor net als hier in Nederland UPC. Dus ik vrees dat je TV de DVB-C tuner heeft en het op zich kan maar helaas je provider laat het gezien de codering niet toe.

Als het anders is verbeter het maar ik heb van de Belgische kabelproviders ook alleen maar dingen gelezen zeker ben ik niet. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb hier de 40 en de 52 inch variant hangen van die tv, in allebei zit een alphacryptcam met een ziggo(casema) kaartje, dit werkt prima, alleen ned 1,2 en 3 zijn soms niet te ontvangen, maar dit komt denk ik door de kabel die hier ligt.

 

ik lees nu pas dat jij in BE zit, sorry daar weet ik niets van.

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

nederland 1 via ziggo is gratis, ook lokale omroepen.

1 ding snap ik niet, ik doe een scan met de sony tv en ik krijg een hele hoop kanalen, maar niet alle?

 

zo zie ik de lijst geen Fassion tv > Misdaadnet en nog een aantal.

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik alle zenders kan vinden met een sony lcd tv?

 

Ik ben namelijk aan het denk om dan een alfacrypt kaart te kopen, zou het ook mogelijk zijn met een magicmodule? die heb ik hiet nog in een la liggen.

 

alvast bedankt,

 

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: michel130
nederland 1 via ziggo is gratis, ook lokale omroepen.



Hallo,

Hoe kom je daar bij?

Het enige wat gratis en dus FTA is bijn Ziggo, waardoor op iedere dvb-c ontvanger dus beeld van te krijgen is, zijn het zenderoverzicht en InfoTV & Preview kanaal.

Verder is het gehele basis pakket allen via hun kaartje, wat dus wel geld kost, te ontvangen en niet alleen Ned 1! Dat noemen ze Free To View ......

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is het lijst je van zenders die ik FTA (dus zonder smartcard of wat dan ook) met mijn DVB-C kaart kan kijken.

 

Zenderoverzicht

Nickelodeon/Comedy Central

Nederland 1

Omrop Fryslân

TV Noord

TV Digitaal kanaal

 

Dus wel degenlijk FTA.

 

Als ze die nu uitbreiden naar alle zenders in het analoge basis pakket dan is iedereen blij.

 

Hein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens sony heef dit toestel inderdaad een DVB-T, DVB-C en kan hij ook HD. Er is een puntje in de specs die vrij vaag is, namelijk:

 

Digitale TV-kabeltuner (met ondersteunde operators)

High Definition TV-tuner (MPEG-4) - H.264 (met ondersteunde operators)

 

Wat zijn de ondersteunde operators. Daar word met geen woord over gerept.

 

Ik weet wel dat je bij In.Di vrij bent van tuner, maar die moet dan wel het codeer systeem hebben of toevoegbaar (PCMCIA) zijn.

Ik dach dat In.Di Irdeto gebruikte.

 

Een ander probleem is de toekomst. Telenet heeft Integan laast opgekocht. Met andere woorden In.Di zal niet langer meer bestaan op het Integan kabel netwerk. Spijtige zaak, maar ja om monopoly te spellen moet je alles op kopen en moet de regering zijn ogen dicht doen. (wat in België geen probleem is, als je geld hebt)

 

Ander puntje, canvas zit ook gewoon in de lucht digitaal. Als je in Integan gebied zit, maak Ik daar uit dat U zich in het Antwerpse bevind. Waar het ontvangst van Schoten en Antwerpen centrum goed is. U vind de VRT zenders op kanaal 25 (506 MHz) vertikaal.

Heb je een oude (binnenhuis)antenne liggen, kan je dit eens proberen. Wat Ik gezien heb (bij andere mensen) trek de beeldkwatiteit van Digitaal Telenet op niet veel en is dat van DVB-T stukken better (+ het is nog eens (gratis) ook)

 

succes

 

Ik heb in de handleiding een link gevonden die verwijst naar DVB-C gebruik.

http://support.sony-europe.com/TV/DVBC/DVBC.asp?l=nl&cam=smart

Dit is weederom heel vaag. Zeker als je dit pas kan lezen als je thuis komt met die aankoop en de handleiding ter hand neemt.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rigolo
dit is het lijst je van zenders die ik FTA (dus zonder smartcard of wat dan ook) met mijn DVB-C kaart kan kijken.

Zenderoverzicht
Nickelodeon/Comedy Central
Nederland 1
Omrop Fryslân
TV Noord
TV Digitaal kanaal

Dus wel degenlijk FTA.

Als ze die nu uitbreiden naar alle zenders in het analoge basis pakket dan is iedereen blij.

Hein


Dat kunnen slechts tijdelijke FTA uitzendingen zijn, behalve die ik al noemde.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

kabelmaatschapij moeten gewoon de zenders die in analoog zitten ook op digitaal vrij geven.

Wil je meer zenders dan moet je betalen.

 

Maar nu ben ik toch heel hard aan het denken om de kabel er echt uit te gooien, aangezien ik de kabel alleen nog gebruikte voor op de slaapkamer en voor de video recorder, ik denk dat ik gewoon een 2de sat aanschaft met twintuner zodat ik kan opnemen en kijken, en natuurlijk HDTV erbij pak van canaldigitaal, en de receiver die ik nu gebruik op de slaapkamer zet.

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Volgens sony heef dit toestel inderdaad een DVB-T, DVB-C en kan hij ook HD. Er is een puntje in de specs die vrij vaag is, namelijk:

Digitale TV-kabeltuner (met ondersteunde operators)
High Definition TV-tuner (MPEG-4) - H.264 (met ondersteunde operators)

Wat zijn de ondersteunde operators. Daar word met geen woord over gerept.


Sony bedoeld daarmee te zeggen dat ze alleen maar willen garanderen dat de DVB-C tuner goed functioneert als jouw kabel aanbieder aangeeft welke CAM module gebruikt moet worden, en dat die aanbieder ook moet aangeven dat dit een goedgekeurde configuratie is.

In Nederland is dat nergens het geval. Echter met de Alphacrypt CAM zou deze TV wel moeten werken in het Ziggo gebied. Er is nu eenmaal een verschil tussen de vraag of iets werkt en of dat officieel ondersteund wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je er van uitgaan dat je in België met een DVB-C tuner in uw TV geen fluit kan.

Telenet is hier Monopoly aan het spelen en koopt alle netten op.

 

Telenet systeem werkt met Boxkey/Cardkey. Met andere worden mag de klant van de kabel boer er zeker van zijn dat hij altijd 2 AB's zal hebben (multi AB's niet meegerekend) en een extra stroom verbruiker. En dat zijn ze echt wel de tuners van Telenet (getest door testaankoop) zelfs in standy.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...