Ga naar inhoud


Lenco TFT-711 in een rijdende auto?


Gast Caribman

Aanbevolen berichten

Ben een beetje door een KPN-medewerker voorgelogen. Hij gaf te kennen dat de Lenco TFT-711 in een rijdende auto werkt. Dus niet. Ik heb vervolgens een nieuwe Hirschmann AUTA DVB-T Antenne gekocht en deze aangesloten. Ontvangst stilstaand is prima, rijdend helemaal niets. De lenco heeft maar 1 antenne aansluiting. Ik weet dat je eigenlijk 2 aansluitingen nodig hebt ivm Diversity en dobler effect. Kan ik niet mijn ene antenne ingang splitten en 2 actieve antennes aansluiten om zo toch al rijdend tv ontvangst te krijgen? Alle tips zijn uiteraard welkom!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat je ook gaat doen met antennes, dit probleem ga je niet oplossen !

 

Door het doppler effect zal je ontvanger continue de ontvangstfrequentie moeten bijregelen over een groot bereik. (Dit wordt gedaan door de PLL (Phase Lock Loop)

 

Een ontvanger die niet specifiek ontworpen is voor hoge snelheden, heeft een PLL die

1 - Te langzaam is.

2 - Een te gering correctiebereik heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het punt is dat ik het product binnen 7 dagen volgens mij kon terugbrengen. Dit is mij niet gelukt omdat ik op een Hirschmann antenne aan het wachten was die ik had besteld via internet. Dt duurde overige 8 dagen...vandaar...jammer jammer jammer! Ik kreeg zelfs het verhaal te horen dat de vader van de verkoper niet meer zonder de LEnco kan omdat hij ook alleen in de auto zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar vandaag langs de winkel gegaan. Het verhaal uitgelegd. Tot mijn grote verbazing namen ze de Lenco terug en heb ik nu mijn digitenne abonnement opgezegd. Top! Erg netjes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caribman
Toch maar vandaag langs de winkel gegaan. Het verhaal uitgelegd. Tot mijn grote verbazing namen ze de Lenco terug en heb ik nu mijn digitenne abonnement opgezegd. Top! Erg netjes!!!


Kijk, dat bedoelde ik dus. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb een Plawa dvd-speler dvb-t ontvanger die wel in de auto werkt. Bij 150 km/h nog steeds beeld.

 

Maar het werkt nooit 100% om reden.

Er kunnen storingen ontstaan door doppler effect.

Als het bereik minder wordt moet je handmatig overschakelen naar een andere DVB-T zendmast. De plawa portable is onhandig groot en ontvangt alleen de FTA kanalen.

 

Wil je ongestoord tv-kijken in de auto dan koop je een daarvoor geschikte ontvanger met 2 tuners en 2 antennes, conax-kaartlezer voor digitenne-abbo. De ontvanger dient automatisch naar de sterkste zender over te schakelen.

 

Bijvoorbeeld de Bullit Car DVB-T TV Box.

Op dit moment zijn ze behoorlijk in prijs gezakt. €200,--

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Bij 150 km/h..? en je hebt het over een conax-kaartlezer, dus ga ik er vanuit dat je in NL rondraast?

Ik kan me voorstellen dat de eventueel bijkomende "extra-kosten" net wat hoger zijn dan een nieuwe dvb-t ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het over de FTA PLAWA.

En die 150 was in Duitsland. Dus reed ik "rustig aan". wink

 

Ik heb de Bullit DVB-T_Car-TV-Box gekocht. (€ 200,--)

Zodra ik tijd heb inbouwen en zal ik verslag doen van mijn ervaringen.

 

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

In Duitsland heb je een heel ander dvb-t netwerk dan in Nederland.

 

Er staan in Nederland meer dvb-t zendmasten dan dat er lantaarnpalen staan.

 

In Duitsland is dat niet zo. Daar staan er veel minder maar wel met veel groter vermogen. Op het platteland kun je mobile TV eigenlijk wel shaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...