Jesse, Elvis-fan Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 Hallo, Sinds enige tijd heb ik een schotel-antenne op 't dak staan, echter de mensen van de winkel hebben 'em niet correct afgericht. Vooral op de Hotbird heb ik bij een heleboel zenders slechte of geen ontvangst. Aangezien men bij de betreffende winkel hier in Groningen behoorlijk hoge voorrij-kosten rekent, zou ik willen vragen of er iemand mij een handje zou willen helpen. Ik ben zelf namelijk slechtziend en ben niet in staat om dat ding zelf goed te richten. Bij voorbaat hartelijk dank ! Groeten, Jesse
Ou-Tannu Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 tja waar in groningen? volgende week een hele week vrij maar bij gebrek een een auto.. en groningen toch ff een uurtje OV is Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Jesse, Elvis-fan Geplaatst: 16 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2008 Hi, 't is in Groningen stad, en in de wijk Lewenborg. Uiteraard krijg je een vergoeding voor de hulp en reiskosten. Groeten, Jesse
wolverine Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 als je vindt dat ze ze niet goed uitgericht hebben dan zou ik ze toch terugroepen en hopelijk had je je rekening nog niet betaald dan zouden ze toch wa kunnen fluiten naar hun geld hoor. Da is toch niet echt reclame voor deze winkel. VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Ou-Tannu Geplaatst: 17 oktober 2008 Geplaatst: 17 oktober 2008 hm idd dat lijkt mij ook? maar goed iets meer informatie over de setup is trouwens ook wel handig!! Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Jesse, Elvis-fan Geplaatst: 17 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2008 Sorry wanneer ik het een beetje komisch omschrijf. 'k ben niet zo thuis in al die termen. 't is een schotel met 2 LNB's. 1 voor de Astra 19.2, en 1 voor de Hotbird. Ben helaas niet op de hoogte van 't merk / type-schotel dat ik bezit. Ik hoop dat dat niet een al te groot probleem is ? Mijn schotel heeft wel wat weg van de schotel die te zien is in Section 9 in het bijgevoegde bestand. Ik ben bezitter van een Nokia Mediamaster 9600-ontvanger, en een Dreambox DM500s, met daarin een smartcard van Canal Digitaal. Op de Astra geven vooral de Vlaamse zenders brokkelig beeld, en wanneer 't slecht weer is (veel wind en/of regen) ook wel andere zenders van Canal Digitaal. Groeten, Jesse Dreambox_500_For_Newbies_5.5.pdf
Jesse, Elvis-fan Geplaatst: 17 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2008 Verder nog over de Hotbird-zenders: Daar is bij goed of slecht weer nauwelijks naar te kijken. Die zijn altijd slecht. Groeten, Jesse
Jesse, Elvis-fan Geplaatst: 21 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2008 Is er dus niemand die mij kan helpen ? Groeten, Jesse
aaannk Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 Wat is nu het probleem? kun je niet met een van jou satreceivers + een kleine tv de satellieten apart op maximaal uitrichten en als zowel ASTRA1 als HOTBIRD scherp(max signaal) zijn de COAXkabels voor de beide LNBS verbinden en middels een Diseqc switch 2/1 of 4/1 als je die gebruikt tenminste aansluiten? Of gaan er twee COAXkabels naar elk een receiver, je noemt namelijk twee receivers die je wil gebruiken. Groet Wiljo
Snurker Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 Zover ik weet .. staan er in de wijk Lewenborg nogal veel bomen zou er bij de familie K in Zuid-Oostelijke richting ook niet te veel groen voor de bewuste schotel staan ?? groeten van Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Gast wanderer Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 ben nieuwsgierig hoe je een schotel africht, meestal wordt hij uitgericht...
aaannk Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 Kwam er laatst achter dat je naast een hond ook een schotel af kunt africhten, dus doe je voordeel ermee! Groet Wiljo
Jesse, Elvis-fan Geplaatst: 21 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2008 Die nokia die ik noemde gebruik ik eigenlijk niet meer. 'k ben overgestapt op de Dreambox. Er gaat dus maar 1 coax-kabel naar m'n receiver. De reden dat ik 'em zelf niet kan uitrichten is dat ik slechts 5 % zie, en dan is 't nogal lastig met een KLEIN TV'tje op 't dakterras. :-( Groeten, Jesse
Jesse, Elvis-fan Geplaatst: 21 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2008 Kom op jongens doe niet zo flauw. Typfoutje uit ergernis, omdat ik me hier al maanden druk om maak.
kees hekstra Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 omdat ik me hier al maanden druk om maak. Dan zal je toch zelf actie moeten ondernemen.Ik wou me niet een paar maanden ergeren aan een schotel!!! Het Leven Is Een Melodie Gedreven Door Komedie Verweven Met Parodie Tot Zeven Zeisen Zonder Remedie Dood Omgeven Met Tragedie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen