Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Teletekst problemen ?


ligth011

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Hoe bedien je dan nu je satontvanger confused


De TV ontvangt de de infraroodsignalen via zijn eigen ab en stuurt de benodigde (vertaalde) ir-instructies via een extern draadje met ir-led naar de settop box.
Daardoor kan de ontvanger uit het zicht geplaatst worden.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan als je gebruik maakt van een willekeurige ir-extender.

Maar wat als je in diezelfde kast ook nog playstation3 (voor gebruik van o.a. blu-ray) en digitenneontvanger hebt staan.

 

Bij gebruik van de bestaande setup kun je dus middels drie dunne draadjes elk apparaat bedienen zonder allerlei extra extenders en dito voedingen.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Origineel bericht van: ligth011
die optie zit er volgens mij niet op


??????

Iets boven het midden van je afstandsbediening van je Topfield zitten 4 knopjes op een rijtje. De 2e knop van links (naast het knopje met de speaker en het vraagteken) is het knopje waar je de TT mee kunt bedienen.

Of bedoel je wat anders?


dat snap ik nog net dat op de Ab het knopje van TT zit, maar ik wil geen 2 AB gebruiken, dus ik bedoel dat op de AB van mijn Tv geen bediening TT zit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Beobuddy
Dat kan als je gebruik maakt van een willekeurige ir-extender.
Maar wat als je in diezelfde kast ook nog playstation3 (voor gebruik van o.a. blu-ray) en digitenneontvanger hebt staan.

Ik denk dat je dan niet weet hoe een IR extender werkt confused
Een IR extender "verlengt" het breedbandige IR signaal. En kan dus ieder IR (AB)signaal "verlengen". Je moet natuurlijk niet alle AB´s tegelijk gebruiken, maar dat zal waarschijnlijk praktisch nooit voorkomen. smirk
Ik gebruik zelf een Marmitec IR extender met 3 IR emitors(zenders) en dat gaat al jaren goed cool



ik denk dat we het wel snappen maar volgens mij heb je dat weer ergens een kastje staan met voeding, als ik me niet vergis zo,n piramide achtig torentje en dat wil ik dus niet. En dan nog moet ik een ander AB gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Beobuddy
Dat kan als je gebruik maakt van een willekeurige ir-extender.
Maar wat als je in diezelfde kast ook nog playstation3 (voor gebruik van o.a. blu-ray) en digitenneontvanger hebt staan.

Ik denk dat je dan niet weet hoe een IR extender werkt confused
Een IR extender "verlengt" het breedbandige IR signaal. En kan dus ieder IR (AB)signaal "verlengen". Je moet natuurlijk niet alle AB´s tegelijk gebruiken, maar dat zal waarschijnlijk praktisch nooit voorkomen. smirk
Ik gebruik zelf een Marmitec IR extender met 3 IR emitors(zenders) en dat gaat al jaren goed cool


Ja, suf. Even niet over nagedacht blush

Blijft het feit dat je met een arsenaal aan afstandsbedieningen blijft zitten, tenzij je daarvoor een harmony o.i.d. gaat gebruiken. En dan nog werkt dat niet zo handig als de originele ab van de tv.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...