Ga naar inhoud


UPC op DM800


rai

Aanbevolen berichten

On Demand op een Dreambox gaat niet lukken.

 

Hoe ondemand werkt is eens uitgelegt op Chelloo.com

--------------------------------------------------------------

Dit is hoe VOD in hele grote stappen zou moeten werken by UPC:

 

1) Als je op de Ondemand button van de Media Box afstand bediening drukt, tuned de media box naar een kanaal/service die gespecificeerd is in een DVB linkage descriptor in de PSI tabellen.

2) Op dat kanaal draait een interactieve applicatie (O-code/OpenTV specifiek) die de beschikbare programma's laat zien. Meer specifiek: er is een 'schil component' die alle buttons, achtergronden en functionaliteiten bevat. en een data component die programma info bevat, deze laatste wordt steeds aangepast als er nieuwe programma's beschikbaar zijn.

3) Op het moment dat je een programma kiest, verbindt de media box over DOCSIS (dus kabelmodem/'TCP/IP') met een server en geeft deze instructies om een sessie op te zetten voor het geselecteerde programma en handelt eventuele payment stappen af

4) Dan instrueert deze server een specifieke play-out server die een 'tijdelijk' (DVB-C) kanaal aanmaakt, binnen een aantal voor VOD gereserveerde transport stromen, voor de mediabox in kwestie.

5) Deze kanaal informatie (DVB Service triplet), wordt teruggemeld via docsis aan de media box

6) De VOD applicatie op de media box tunet dan naar het gespecificeerde kanaal en de stroom kan bekeken worden.

7) Stuur-acties van de stroom (pauze, FF etc) worden doorgestuurd van de mediabox (weer over TCP/IP) naar een van de back-end servers die de DVB-C stroom bij sturen.

 

Dus in het kort. Het kabelmodem is essentieel voor de aansturing van de VOD data stroom maar bevat niet de video en data stroom zelf. Die komt gewoon via QAM/DVB-C binnen.

 

bron: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=19464.msg217648#msg217648

-------------------------------------------

 

Zo, laat die PM maar komen, ben erg benieuwd. wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: lodie
@ Cobra car,

Vertel eens...... er zijn heel veel mensen die willen weten hoe en wat er is gedaan.

Lodie

Misschien een andere thread op dit forum maar is doorlezen wink

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat de modunators dit meteen gaan sluiten.

 

maar je kan je box opsturen naar polen even googlene op boxk*y

 

opsturen je krijgt dan je boxkey, rsa nummer

 

Deze via sbox en cccam op je dreambox zetten, kaart erin en kijken.

Maar geeft niet veel meer waarde, Ik wilde alleen kabel met schotel hebben op mijn dm8000 en niet allemaal van die boxen en afstandbedieningen op de tafel.......

 

 

Groeten Max

DM 8000

DM 600

 

Big visosat 5 lnb ( 28-23-19-13-9)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Huh? Waarom zouden de moderators dit topic meteen sluiten dan? Het achterhalen van een boxkey lijkt me geen misdrijf en dus leidt dit tot een verhoging van de feestvreugde van die bezitters van een dm binnen het upc gebied.

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: Cobra Car
Probleem is dat de modunators dit meteen gaan sluiten.

 

maar je kan je box opsturen naar polen even googlene op boxk*y

 

opsturen je krijgt dan je boxkey, rsa nummer

 

Deze via sbox en cccam op je dreambox zetten, kaart erin en kijken.

Maar geeft niet veel meer waarde, Ik wilde alleen kabel met schotel hebben op mijn dm8000 en niet allemaal van die boxen en afstandbedieningen op de tafel.......

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

oud berichtje maar zag laats bij een kennis een dm 800 die op upc stond te ontvangen via de kabel met cs.

Heb zelf upc maar bij upc mag je maximum 2 kaartjes hebben met de 2 kastjes die ik allebei heb maar daar heb ik niet genoeg aan

zou ik toch wel willen weten hoe dat moet intern te delen en of dat net zo eenvoudig is met een upc kaartje als met een ziggo kaartje.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...