Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi satters,

Wie heeft een Oslink en bereid is om mij te helpen om mijn flips dst5816/33e (6072) te patchen. omgeving Weesp / Amsterdam ..

ik hoor het graag.

Alvast bedankt,

groeten,

nchingo.

Geplaatst:

hoi rob,

Ik heb al met V9.6 en kanalenlijst geflash

maar wat is mijn volgende stap om te patchen met

serial. bij de uitleg kom ik geen lockerflash tegen.wat is dat en waar kan ik dat downloaden met uitleg.. wat moet ik nog meer downloaden om complete te maken..

alvast bedankt,

Geplaatst:

Looker flash is wel iets gevaarlijker dan serial.exe maar gaat wel veel sneller.

Maar hier heb je de uitleg van lookerflash, de uitleg van serial.exe die had je gevonden bij zeguers.(vanuitgaande dat je de engelse versie hebt, als je dat niet hebt dan hoor ik het wel.)

1 Klik na het opstarten op de tekst “i am a nut case, continue”

2 klik met de muis op de com poort die je wilt gebruiken.

3 Klik hierna met de muis linksonder op de groene knop “enter –se-“Als alles goed gaat,

4 Als het goed gegaan is dan herkent lookerflash nu je decoder, dat zie je dan ook in het veld bij model.

5 Klik nu op de knop “Set speed to” , zo zet je de snelheid op 115200.

6 Klik nu met de muis op het vakje bij “all blocks” nu worden alle blokjes groen.

7 Klik nu op “program Flash” en selecteer de juiste firmware. Zorg dat je de juiste selecteer, want als je de verkeerde kiest dan is je decoder dood, en kun je hem alleen nog repareren met een oslink.

8 Nu moet je een tijdje wachten tot het flashen klaar is. (90 tot 100 min.)

9 Als dit gebeurt is en je wilt de eeprom ook flashen, klik dan op “Eeprom a FF”

10 Als dit ook klaar is, klik dan op, “exit –se-“, als nu alles goed gegaan is dan komt de tijd weer in beeld, of een streep als de tijd nog niet ingesteld is.

Groeten Rob1981

Dreambox PVR600 {gemini 4}

Geplaatst:

O sorry mijn fout,

iets over het hoofd gezien, je topic heet "oslink hulp", je hebt neem ik aan een oslink, je hebt hierbij niks aan lookerflash, met versie 2.99 voor de oslink kun je zelfs de eeprom erin proggen, maar als je het simpel wilt houden kun je b.v versie oslink 1,1 gebruiken om de firmware in je dec te proggen en serial.exe om de bijpassende eeprom mee te proggen.

Groeten Rob1981

Dreambox PVR600 {gemini 4}

Geplaatst:

Hoi Rob,

Ik heb mijn flips/33 gepatch met lookerflash,

was wel bang maar alles was goed verlopen.

deco loopt als een trein... tut.. tut...tut..

nog bedankt,

groeten, nchingo..

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.