Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb het volgende probleem als ik de DM7000 start dan gaat na 3 a 5min. de spanning voor het grootste gedeelte uit alleen display verlichting blijft nog aan en de ledjes op het printboard voor de poort.

Als ik met koudspray op de top248y (zit gelijk aan het begin van de schakelende voeding)spuit krijg ik het idee dat hier de oorzaak ligt deze MOSFET word ook bloed heet ondanks de koeling die er aanvast zit.

Maar zou deze Fet nu slecht zijn of zou de oorzaak dat deze FET zo warm word door een ander component kunnen komen ?

Misschien dat iemand dit probleem herkend ? b.v.d.

Geplaatst:

Vervang de elco's ook al staan ze niet bol kunnen toch slecht zijn,105* graad C gebruiken.evt Grotere cappasiteit voor de grotere bijv.100 word 220 enz.

Geplaatst:

Moet je alle elco's veranderen of alleen die, die bij de voeding in de buurt zitten het zijn er n.l. nogal al wat (37stuks)

Maar ik zal maandag eens kijken of ik ze hier kan kopen en dan de hoogste temperatuur proberen te kopen.

Zou een elco die van waarde verloopt of niet goed meer is zo'n impact kunnen hebben dat mosfet bloed heet word ?

Geplaatst:

als er een hd in zit koppel deze dan eens af

of kijk anders eens of de fet nog zo warm wordt met

afgekopelde lnb ik zou zo maar niet klakeloos alle elko s

vervangen je kan de voornaamste van de voeding wel meten

en twijfelaars eventueel vern. maar zomaar botweg elko s vern

terwijl je niet weet of ze defect zijn zou ik niet doen

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

Er zit geen HD in ik heb de LNB afgekoppeld maar die FET blijft bloed heet na het afslaan van de voeding kun je je vinger niet tegen dat koelplaatje leggen.

Ik heb nu getest met alleen de kale print zonder display frontpanel en zonder lnb.

Een schema heb ik niet en om zomaar wat te steken met een meter zonder dat ik weet wat ik waar moet meten word wel lastig.

Hij heeft afgelopen maandag de hele avond goed gewerkt en is daarna helemaal uitgezet en van de spanning af geweest, dinsdag na het aanzetten ervan is er dus dit probleem in gekomen.

Geplaatst:

Dat is een lastig probleem,kan zijn dat er een zener diode is verlopen waardoor de stuurspanning te groot word en de FET te heet word,vervang de zener's en evt de FET kontroleer de elco's met een Capp.meter.De spanning vd zener staat op de de zener zelf,is met het bloote oog moeilijk te lezen,dus doe voor zichtig zo dat hij niet breekt.

Geplaatst:

een schema zul je niet vinden helaas das n.d.a.

nur dealer avel.

je kan je probleem op het dream forum zetten maar dat heeft ook weinig nut als je daar iets techn, vraagt krijg je of geen

antwoord of zegt de mod close geen dubbl posting bij dream

zelf kennen ze maar een antwoord box opsturen

dus beste oplossing is meter en evt. scoop erbij en zoeken

gr metropar

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

Ik heb vandaag wat nieuwe elco's zitten solderen in het voedings gedeelte maar helaas dit was dus niet het euvel.

Ergens vloeit er dus een boel stroom weg lijkt mij ik heb nu een coolertje boven die FET geplaatst en nu slaat die FET dus niet meer af.

Nu is het dus mogelijk dat de echte oorzaak vanzelf naar boven komt doordat er dan iets anders in rook opgaat afijn ik zal het wel eens aanzien.

Bedankt allen voor de tips.

Geplaatst:

De Fet heeft een simpel koel klipje verder is het een van de alle eerste boxen nog met blauw display dus denk rev.1

Ik zal morgen eens kijken bij de plaatselijke electronica zaak of hij zo'n FET heeft en anders maar even laten bestellen.

Ik zal in elk geval laten weten of het suc6 had.

Geplaatst:

fet is een top 248Y 6 aansluitingen mocht je er niet of moelijk

aan kunnen komen geef dan maar een pm

controleer ook de schottky diode stps30L30ct

gr metropar

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

Als de FET in het primaire gedeelte van de voeding zit (voor de trafo)

Lijkt het erop dat de elco in het primaire gedeelte gammel is.

De grote 350 / 400 volt elco.

Heb dit zelfde al in meerdere X-sat's tuners gehad waarbij de FET stond te koken.

Geplaatst:

de fet zit inderdaad prim. bij de 7000 dus goeie tip

zou ik zo zeggen

gr metropar

nokia9600 ,dbox2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen