Ga naar inhoud


Hoe internet netwerk toevoegen aan trusted hosts?


sretlow

Aanbevolen berichten

Ik wil dat mijn interne netwerk zonder opgave van een wachtwoord kan komen op de webif van de dm800. Voorheen kon ik dan altijd (via webif) websites toevoenen aan trustred hosts. Helaas kan dat bij Enigma2 Gemini 3.80 image niet. Iemand een andere oplossing? IKheb wel gelezen van hosts.allow in de etc directory maar mij is niet duidelijk of dit werkt en hoe ik dit moet instellen.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik bedoel dat je aan de webif van de DM800 trusted hosts kan toevoegen zodat je met de pc (zonder wachtwoord op te geven) toegang hebt tot de webinterface van de dm800 terwijl je (als je vanaf buiten inligt) normaal een inlognaam en wachtwoord moet opgeven. Staat dus los van de pc/firewall.

 

De titel is feitelijk niet juist maar ik kon het niet meer wijzigen nadat ik het zag. Titel zou moeten zijn: Hoe intern netwerk toevoegen aan trusted hosts van de DM800 webif. Ik wil dus IP 192.168.1.101 toegang laten hebben op de webif van de DM800 maar de webif van buiten af wel beveiligen met wachtwoord.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij niet.... Ik heb wel webinterface settings staan bij de webinterface under spelletjes en uitbreidingen oid. Daar kan ik bij interface authorisatie vragen. Dat voor drie IP adressen: 192.168.1.1, 127.0.0.1 en 0.0.0.0. Ik dacht dat 127.0.0.1 voor inter was en 192.168.1.1 voor externe toegang. Maar dat is helaas niet waar. Hoe dit precies werkt is mij niet duidelijk.

 

 

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand die kan helpen om ervoor te zorgen dat alleen toegang van buitenaf op de Webif een wachtwoord gevraagd wordt en niet als de aanvraag van intern netwerk komt?

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Ik doe het met SSH, da's precies hoe jij het ook wil zo te lezen. Op het intern netwerk staat alles open voor iedereen, van buitenaf moet je een keyfile hebben om erin te komen.
Zie:
http://www.milosoftware.com/sat/dropbear.html

Vraagje: zijn er nog extra handelingen nodig als je Barry Allen op je Dreambox gebruikt met meerdere images?

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet zorgen dat /root/.ssh/authorized_keys op alle images staat. Je kunt 'm kopieren of desgewenst een softlink maken naar je flash.

 

Je krijgt van PuTTY warnings over je host key. Die kun je laten ophouden door op alle images de file

/etc/dropbear/dropbear_rsa_host_key

dezelfde te laten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb een andere truuk ontdekt.

 

Je kunt bij instellingen en spelletjes kiezen voor de webinterface. Dan op de gele knop drukken voor de interface. Dan twee nieuwe "interfaces" aanmaken. Namelijk:

192.168.1.2 poort 81 met wel web authenticatie aan en

192.168.1.2 poort 80 zonder web authenticatie.

 

Dus nu kun je op poort 81 connecten maar vraagt ie om een wachtwoord. Als je op poort 80 connect vraagt ie geen wachtwoord. Nu kun je in de router poort 81 forwarden naar de 192.168.1.2 en poort 80 gesloten laten. Nu kun je van buitenaf op de DM800 maar moet je een wachtwoord hebben. Intern kun je gewoon naar de webif van de DM800 door 192.168.1.2 in de browser te tikken en je hebt geen ww nodig.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...