Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou graag advies willen inwinnen over het plaatsen van een selfsat H10D.

Ik woon op een dakappartement,Latitude: 50.8705°

Longitude: 4.6993° en ik heb vrij zicht op het zuiden/oosten (er zijn geen hogere gebouwen in de omgeving) maar geen mogelijkheid om een normale schotel te plaatsen.

Net onder het dakraam bevindt er zich een brede dakgoot +- 60 cm die redelijk stevig is en de 5 kg die de selfsat weegt, kan dragen. Mijn (gewaagd) idee was om een selfsat te kopen en die op de dakgoot te plaatsen. Bij regen en wind zou ik deze wel natuurlijk binnen zetten. Eventueel bevestigen een dakgoot op een of andere manier. Zou dit een mogelijkheid kunnen zijn?

Mijn tweede vraag is of het moeilijk is om de selfsat uit te richten? (een Duitse video op Youtube zegt van wel) en of deze selfsat niet erg gevoelig is voor zonlicht/interferenties door bewolking,etc? Uiteindelijk kost de selfsat wel 160 euro, dus wil ik wel zeker zijn dat het kan werken.

Bij voorbaat dank

Geplaatst:

Heb je boven het dakraam niet een platje? waar je de schotel van 60cm of meer uit het zicht zodanig op een tegelvoet kunt plaatsen?

Je geeft al aan dat de Selfsat 160 euro kost,dan kun je voor datzelfde geld wel wat beters aanschaffen hetzij tweedehands of nieuwe satspullen.

groet Wiljo

Geplaatst:

Helaas ,geen platje, het is echt een schuin dakraam. Ik denk aan een kleine schotelantenne op een statief (33cm), dat is niet zo duur en mocht het niet lukken, dan leidt dat tot minder frustratie dan de selfsat aan te kopen.

Geplaatst:

dit probleem heb ik ook ooit gehad bij mijn vorige huurbaas.Wat je kunt doen is een rvs stalen plaat ca 10x300xca350mm, met daar op een rvs stalen buis ca 30 mm diameter =-50cm lang(dit is stevig en waait niet om)lassen op plaat. Aan de onderkant een kunstof mat pakken,dit voorkomt beschadiging aan het zink vd dakgoot.

Geplaatst:

Okay een schuin dak daar zijn mogelijkheden voor, kijk is op Duitse verkooppunten voor satelliet op het internet daar zie je de onderdelen om een mast door het dak te voeren waar je een schotel op plaatst.

Ik weet niet hoe ver je wil gaan om daadwerkelijk een schotel ondanks verbod te plaatsen, maar met een dakdoorvoer is de schotel vrijwel vanaf de straatkant onzichtbaar.

Groet Wiljo

Geplaatst:

hoe je hem gaat plaatsen, kan je wel uitzoeken zeker met de aanbevelingen van de andere sat4allers.

Wat ik je wel kan meegeven is dat de signaalopbrengst van deze schotel fenomenaal hoog en goed is.

Plaatste er zelf inmiddels 5 en allen hadden ze een signaal van ong 74 dBµv welke dus uitermate geschikt is ook voor HD ontvangst dus daar moet je al zeker niet van wakker liggen.

ps het afregelen is ietsje minder makkelijk maar niet onoverkomelijk.

Koostronics

Geplaatst:

ik heb gisteren in Brussel-Noord een kleine schotel (35cm) met een kleine standaard, gekocht en het werkt. Ik heb al succes gehad om eurobird, astra 19.2 en 28.2 te ontvangen en zelfs sommige transponders van Sirius. Ik denk eraan om de DIGIDISH 33 cm TECHNISAT te kopen voor betere ontvangst van Sirius of Hotbird.

Het gaat mij vooral om de Oekrainse zenders van Sirius.

Ik ben nog niet helemaal tevreden van m'n technomate 3100d maar met een software upgrade kan dat misschien veranderen.

Geplaatst:

de footprint van de sirius is niet zo zuidelijk wink

zou kunnen dat je daar met je 35cm gewoon teklein voor bent smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

moet me hier bij aansluiten voor de sirius is een 78 of 80 cm (bv triax )wel aangewezen 35 cm is gewoon veeeeel te klein.

Google eens naar de footprint van sirius en je ziet het direkt.

Koostronics

Geplaatst:

60 wil ook nog wel smile

maar ik zit dan ook int noorden van het land. wat mischien in mijn voordeel werkt wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

misschien, hopelijk, wil het met een DIGIDISH 45 cm TECHNISAT wel lukken, alleen moet ik nog even zien of ik daar plaats voor heb anders wordt het alsnog een 33cm.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen