Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hm ik loop nou al 2 dagen weer te stoeien om de HD zenders in te lezen, volgens kingofsat zouden deze op 11856.00,V,DVB-S2,QPSK,27500,5/6

te vinden moeten zijn..

echter op die frequentie krijg ik wel een signaal.. wat sterk genoeg is.. alleen een scan leverd geen kanalen op :?

12032.00,H,DVB-S2,QPSK,27500,9/10 kan ik wel correct inlezen,

eveneens gaan de gewone DVB-S transponders met CDS zenders ook PRIMA.. alleen 11856V lijkt niets te doen?

ik heb al gespeelt met de roll off waardes en pilot aan / uit.. maar ik krijg er geen zenders mee frown

iemand de juiste waarden toevallig?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

• Moderator
Geplaatst:

Volgens mij zijn de ingestelde waarden de juiste.

Mijn ontvanger geeft i.i.g. beeld.

Heb je:

- Een voor HD-MPEG-4 geschikte ontvanger?

- Een CI-Module geschikt voor MPEG-4

- Het juiste Canaldigitaal abonnement?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Volgens mij zijn de ingestelde waarden de juiste.
Mijn ontvanger geeft i.i.g. beeld.

Heb je:
- Een voor HD-MPEG-4 geschikte ontvanger?
- Een CI-Module geschikt voor MPEG-4
- Het juiste Canaldigitaal abonnement?

yep! andere HD-MPEG-4 zenders doen het prima!
oa Een HD..

op de genoemde transponder krijg ik dus ook keurig een signaal..
alleen als ik hem inscan krijg ik gewoon no channels found terug?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

FS DVB-T -> Digitenne

• Moderator
Geplaatst:

Staan de zenders op de oude frequentie nog in de lijst?

Misschien moet je die eerst wissen.

Heb je de mogelijkheid metje ontvanger, om met de hand de pid'sin te geven?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

oude lijst lijkt me stug smile gezien ik intussen 3 applicaties heb geprobeerd om de TP te scannen..

alle 3 zien signaal.. alle 3 scannen bv de TP van een HD wel in maar de TP met Discovery HD etc blijft gewoon wel signaal leveren.. alleen iets vinden van zenders.. blijft een no channels found opleveren frown

FS DVB-T -> Digitenne

• Moderator
Geplaatst:

Even voor de goede orde, je kijkt met een Hauppauge HVR-4000 DVB kaart?

Die is toch alleen geschikt voor fta programma's?

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Even voor de goede orde, je kijkt met een Hauppauge HVR-4000 DVB kaart?
Die is toch alleen geschikt voor fta programma's?

HVR-4000 heeft geen eigen optie voor een cam.. maar al mn applicaties doen het prima met een softcam wink

maar dat heeft toch geen enkele invloed op het WEL of NIET kunnen inlezen van een TP? smile

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Een HD is prima te bekijken namelijk.. zo als de screenshot van de tuning details ook aangeeft smile

post-35692-1318259951,7973_thumb.jpg

FS DVB-T -> Digitenne

• Moderator
Geplaatst:

Heb je op de tp naast signaalsterkte ook signaal kwaliteits niveau?

Geplaatst:

dat is het enige wat erg slecht afleesbaar blijkt in alle applicaties ism de HVR-4000..

tis of helemaal niks of gewoon een goed signaal voor de kaart..

heb ook al eens .1 graad stapjes gezocht tussen 23.0 en 24.0E maar ook daarmee krijg ik op de betreffende TP geen enkel gevonden kanaal? terwijl de andere transponders elke keer keurig signaal geven :?

zowel horizontaal als vertikaal is prima te scannen.. alleen deze TP verdomd die om 1 of andere reden smirk

FS DVB-T -> Digitenne

• Moderator
Geplaatst:

Is er een mogelijheid, je kanalenlijst door een editor te halen, en de pids er met de hand in te zetten?

Eigenlijk heb ik nog nergens berichten gezien, dat er met deze transponder ontvangst problemen zijn.

Heb je misschien een mogelijke storingsbron in de buurt zoals een dect telefoon?

Geplaatst:

hehe ik was al aan het puzzelen met handmatig invoeren..

sofar kan ik hem invoeren.. pids er bij.. maar als ik dan wil afstemmen krijg ik een tuning failed melding terug :|

handmatig een zender invoeren op een werkende transponder leverd die melding NIET op en ook gewoon beeld :|

dect telefoon heb ik ook al verbannen naar t tuinschuurtje wink

voorheen had ik nooit problemem net deze TP tot ik mn reguliere kanalen lijst delete :X

zal morgen voor de zekerheid eens op het dak kijken en de LNB vervangen voor een andere ( heb er toch een aantal liggen :+ ) mischien dat helpt?

FS DVB-T -> Digitenne

• Moderator
Geplaatst:

Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Geplaatst:

ja ik ook smile tis dat t gewoon donker is nu.. en ik geen licht heb opt dak.. anders ging ik nu nog :+

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

opgelost, andere LNB er aan en t werkt gewoon weer :?

FS DVB-T -> Digitenne

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen