Ga naar inhoud


De politie, gaan ze wel voorzichtig te werk?


Gast lianne28

Aanbevolen berichten

Ik zou graag eens jullie mening over het volgende willen weten.

Er is in de Wijk in Drenthe een tijdje terug een overval gepleegd. Nu ken ik iemand van de recherche die bij dat onderzoek betrokken is. Deze is daar erg enthousiast over en verteld rustig alle details over het onderzoek tijdens verjaardagen enz. Zo weten een heleboel mensen dat er binnenkort zelfs een kind verhoord gaat worden in deze zaak en dat de politie een stomme fout heeft gemaakt tijdens een observatie ter plekke?

Ik vind het ronduit belachelijk dat soort informatie verteld mag worden. Dit wordt zelfs verteld tegen mensen die ze verzwegen heeft bij haar sollicitatie omdat ze die niet vertrouwd....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan ook tactiek zijn door dingen te vertellen die niet echt van belang zijn maar aangeven dat ze al veel meer weten.

Via het roddelcircuit wordt e.e.a nog verder opgeblazen en kan het de daders de indruk geven dat ze al in de gaten gehouden worden waardoor ze toch niet echt lekker meer in hun vel zitten.

Voorwaarde is natuurlijk dat de daders of bekenden van de daders dan wel uit de buurt moeten komen.

 

Suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zal zich toch wel thuis willen uiten, zonder namen etc. te

noemen? Zo van: "wat ik vandaag weer heb meegemaakt!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Dat moet je hier niet melden dat moet je gewoon aan de korpsleiding daar melden. Kijken of mevrouw dan nog steeds zo enthousiast dingen over haar werk vertelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mijn vrouw werkt in een ziekenhuis, en ook zij heeft een geheimhoudingsplicht, en mag mij ook niets inhoudelijks vertellen over patienten of medische zaken

 

En dat doet ze ook echt niet??!!

 

Maak dat de kat maar wijs :Dsmirk

 

en wederom de hartelijke groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lianne28
Ik zou graag eens jullie mening over het volgende willen weten.
Er is in de Wijk in Drenthe een tijdje terug een overval gepleegd. Nu ken ik iemand van de recherche die bij dat onderzoek betrokken is. Deze is daar erg enthousiast over en verteld rustig alle details over het onderzoek tijdens verjaardagen enz. Zo weten een heleboel mensen dat er binnenkort zelfs een kind verhoord gaat worden in deze zaak en dat de politie een stomme fout heeft gemaakt tijdens een observatie ter plekke?
Ik vind het ronduit belachelijk dat soort informatie verteld mag worden. Dit wordt zelfs verteld tegen mensen die ze verzwegen heeft bij haar sollicitatie omdat ze die niet vertrouwd....



Deze rechercheur hoort niet in deze functie! Zij weet donders goed dat zij op geen enkele wijze informatie mag "lekken". Dit interessant doen kan het onderzoek alleen maar frustreren. Meldt dit desnoods via anoniem M.


****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: gerrit B
Het kan ook tactiek zijn door dingen te vertellen die niet echt van belang zijn maar aangeven dat ze al veel meer weten.
Via het roddelcircuit wordt e.e.a nog verder opgeblazen en kan het de daders de indruk geven dat ze al in de gaten gehouden worden waardoor ze toch niet echt lekker meer in hun vel zitten.


Recherche werk is niet bluffen in de hoop dat de daders zenuwachtig worden.

Als jij dader zou zijn en je zou de indruk hebben dat je in de gaten gehouden wordt, zou jij dan juist niet meer op je hoede zijn?

Recherchewerk is geduldig dingen uitzoeken en uitsluiten etc, niet roddelen/bluffen, kortom als het tactiek zou zijn dan is het wel een hele slechte.
Lijkt mij meer iemand die zegt dat zij rechercheur is maar zeer waarschijnlijk niet is, een administratief medewerkster o.i.d.?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
kortom als het tactiek zou zijn dan is het wel een hele slechte.

 

Nee hoor een hele oude en een hele goede tactiek. De politie geeft in een persconferentie aan dat ze binnenkort arrestaties gaan verrichten en wat doen de verdachten die gaan elkaar meteen in paniek opbellen en zeggen dan vaak net iets te veel. Uiteraard worden ze dan afgeluisterd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recherche gaat volgens mij eerst in op ieder detail en dat uitpluizen mensen ondervragen enz .loopt zoiets dan toch vast lijkt t me idd niet uitgesloten om wat info al dan niet waar of niet waar rond te strooien zodat er wat lieden zenuwachtig worden.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: AlanS
Nee hoor een hele oude en een hele goede tactiek. De politie geeft in een persconferentie aan dat ze binnenkort arrestaties gaan verrichten en wat doen de verdachten die gaan elkaar meteen in paniek opbellen en zeggen dan vaak net iets te veel. Uiteraard worden ze dan afgeluisterd.


Dat het een hele oude tactiek zou zijn dat kan best in bepaalde kringen maar dat het een hele goede is, no way!
Je kan wel een persconferentie geven dat je verdachten gaat aanhouden maar dan zal je dit ook moeten doen. En wat als ze de verkeerde verdachten op het oog hebben, dan kan je wel afluisteren maar hoor je niets relevants en dan? Hoe verklaar je dan dat er na b.v. een aantal weken nog steeds niemand is aangehouden?

Echt geloof mij, recherche werk is niet bluffen maar gewoon keihard werken.
Er zijn vele facetten in het recherchewerk maar bluffen is er niet 1 van
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân

Leuk voor haar dat ze zo enthousiast is over die zaak, maar dit soort politiemensen zijn nou net die personen waardoor de hele politie een slechte naam krijgt.

 

Inzetten bij de afdeling luxe verkeers belasting of omscholen tot parkeerslet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Citaat:
kortom als het tactiek zou zijn dan is het wel een hele slechte.


Nee hoor een hele oude en een hele goede tactiek. De politie geeft in een persconferentie aan dat ze binnenkort arrestaties gaan verrichten en wat doen de verdachten die gaan elkaar meteen in paniek opbellen en zeggen dan vaak net iets te veel. Uiteraard worden ze dan afgeluisterd.


Da reur je in de directe "omgeving" van je verdachte en NIET op een verjaardagsfeestje. Uit de school klappen over misgelopen observatie en andere informatie aangaande het lopende onderzoek valt gewoon onder lekken van informatie en betekent gewoon EXIT andere baan zoeken.

****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...