Ga naar inhoud


Astra 1,2,3, Hotbird + Turksat + Eutelsat 7E - Tips&Truuks


Gast jozy

Aanbevolen berichten

Beste satters,

 

Ik wil de volgende opstelling van 3 wokken op locatie:

 

Latitude: 52.4855°

Longitude: 4.6633°

 

Wok 1: Triax 88 met 4 LNB's op Astra 1,2,3 en Hotbird.

Wok 2: Triax 88 op Turksat

Wok 3: Kloon 88 op 7E Eutelsat.

 

Dit alles moet gaan naar een Dreambox 500s. Mijn vragen zijn:

 

1. De bevestigingen worden waterpas gemaakt en volgens dishpointer.com afgesteld om daarna te fine tunen. Maar kan iemand vertellen wat de theoretische waarden zijn voor de 4 lnb setup?

 

2. Als LNB's wil ik Smart Titanium 2nd edition gebruiken, heb hier goede ervaringen mee en zijn ook goed geprijsd. Toch gaan voor een andere? Ik heb begrepen dat de brede koppen op een Triax 88 geen problemen moeten geven.

 

3. Als Diseqc switch heb ik er een nodig met 8 ingangen. Zelf dacht ik aan de EMP-Centauri omdat deze goed schijnen te werken met de Dreambox. Maar hoe stel je dit in op de dreambox zodat ik de 6 posities in kan stellen. 4 posities ken ik wel maar 6 niet.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat het beter is een T90 te nemen , alles op 1 schotel smile

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/631668#Post631668

Dan kan je naargelang Single of Twin of Quad of quattro's lnb's gebruiken smile

 

Ikzelf gebruik Alps op een T55 , daar deze smal zijn smile

Ze zijn echt wel ok , vaak is het prijsverschil HET verschil ,

niet het merk of de zogezegde 0,2db of 0,6db ruisgetal !!

Soms rammen ze er maar een getal op !!

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...rue#Post1525482

Die EMP-Centauri heb ik ook , is dik in orde smile

Aansluiten: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...rue#Post1368554

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

T90 is idd een sjiekere oplossing maar ik heb nog een kloon wok staan en de 2 Triax-en waren maar 60 piek dus vandaar dat ik die heb genomen ipv T90.

 

Als ik op de emp-centauri site kijk zie ik het volgende: Klikker-de-klik

 

Moet je dus nog wat instellen daarvoor op diseqc 1.1 ofzo? En er staat het volgende

Citaat:
3. Known compatibility issues

 

Dreambox DM7025, DM800

 

Switches manufactured before 6/2008: While switching, suspected short interrupts of LNB power cause reset of the switch and loss of reception. Switches are adapted since June 2008, older products can be modified in the factory (charged service), or by qualified user (instructions will be sent upon request).

 

Dus ik moet wel weten of het een nieuw model is?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de astra 1,2, en 3 op 19,2, 23,5 en 28,2 Oost kun je inclusief hotbird (13 Oost) en Eutelsat op 7 Oost afstellen op een en dezelfde triax 88. In theorie mogen de posities maximaal 20 graden schelen op de triax, maar als je de boel een beetje zorgvuldig afstelt kun je alle posities ontvangen. Ik heb zelf de triax 88 met Astra 2(28,2 Oost), Astra 1 (19,2 Oost) Hotbird (13 Oost) en Eutelsat (7 graden Oost). Zorg wel dat je goede kwaliteit kabels gebruikt. Ik heb de boel zonder problemen uitstekend werken op mijn dreambox 600. Op de astra 19,2 en hotbird haal ik op sommige transponders 96% signaalkwaliteit op de 28,2 Astra en de 7 Eutel haal ik rond de 85-87%, afhankelijk van de transponder. De zwakste transponders op Eutelsat zijn die van de Star en ATV. Daar haal ik bij bewolkt weer nog altijd 80%. Ruim voldoende om zonder problemen te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabels heb ik allemaal nieuw gekocht, zijn zwart en zijn keurig weggewerkt in pvc voor bescherming van buitenaf.

 

Maar bestaan er beugels voor de triax om Eutelsat erbij te doen? De 4 LNB versie ken ik wel maar met 5 heb ik nog niet gezien, dus dan moet ik waarschijnlijk net als jij 1 opofferen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die beugels kan je ongetwijfeld kopen. Je kunt natuurlijk voor Astra 19,2 en Astra 23,5 ook gewoon een duo LNB gebruiken. Dan hoef je niets op te offeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe stel je deze opstelling vervolgens in? Ik denk namelijk dat ik ipv Astra 3, 7E, 13E, 19E en 28E ga aansluiten want op Astra 3 zit op dit moment niet wat ik uberhaupt zou willen zien. Heb je een soort speciale formule of zo om dit precies in te stellen of moet je eerst op 19E (midden) afstellen en dan vervolgens de rest met een beetje kantelen (richting W lager dan richting E) optimaliseren.

 

Ik heb geen satfinder maar wat ik doe is een 8" scherm aansluiten op mijn echostar ontvanger en vandaar uitlezen hoe het signaal verbeterd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: s1014870
Die beugels kan je ongetwijfeld kopen. Je kunt natuurlijk voor Astra 19,2 en Astra 23,5 ook gewoon een duo LNB gebruiken. Dan hoef je niets op te offeren.


Volgens mij zijn die bedoelt voor een 60 cm schotel en niet een 88 cm.
Je kunt er ook voor kiezen om de boel draaibaar te maken. Heb hier bijna alles tussen de 30 west en 42 oost. Kun je voor het geld van de andere schotels je rotor kopen.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motor zou idd handiger zijn als je maar 1 persoon bent die de installatie gaat gebruiken maar in mijn geval gaan minimaal 2 mensen (als de rest ook het satelliet virus krijgen misschien wel 4!) en dan is het niet te doen met motor.

 

Ik zit nu een beetje aan te kijken hoe ik dus 7E, 13E, 19E en 28E ga aansluiten en optimaal afstellen want heb met deze satellieten absoluut geen ervaring nog (zwakke, sterke TP's etc) dus wordt heel wat aanklooien.

 

Moet ik smalle Alps gebruiken of kan ik ook uit de voeten met brede koppen (Smart/Inverto) en welke Diseqc 8/1 switch. In NL zijn deze heel lastig te krijgen, vooral voor goede prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jozy,

denk je erom dat je de LNB's in spiegelopstelling plaatst ;-)

Dat betekent als je recht voor je schotel staat, dus niet aan de kant waar je de schotel vast maakt: dan zie je van links naar rechts de Astra 28,2; Astra 19,2; Hotbird 13; Eutelsat 7

Astra 19,2 en Hotbird precies naast het middel van de beugel aanplaatsen en dan instellen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd, in spiegelbeeld tov waar ze in de lucht staan.

 

Maar vooralsnog vond ik het zeer lastig om ze te pakken te krijgen, ik heb ze allemaal individueel even getest maar alle 4 vastzetten lukt met niet zo goed....

 

Hopelijk nog wat tips zodat ik morgen weer verder kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me niet gelukt, ondanks de hele middag staan proberen.

Op een gegeven moment had ik op 1 lnb zowel ontvangst van 19E als 23E.... Ik ben helemaal de draad kwijt.

 

Als iemand mij kan helpen (uiteraard tegen vergoeding) zou ik dat zeer op prijs stellen (Latitude: 52.4855° Longitude: 4.6632°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...