Ga naar inhoud


Astra 1,2,3, Hotbird + Turksat + Eutelsat 7E - Tips&Truuks


Gast jozy

Aanbevolen berichten

Zeg dan even dat je in Beverwijk woont.

Ik heb met een 80cm noname schotel zonder veel problemen en met een zelfbedachte constructie de Astra 1,2 en 3 en Hotbird erop gekregen.

 

Ik heb eerst de Astra 1 in het midden geplaatst en uitgericht. Daarna berekend hoever de astra2 er vanaf moest en die geplaatst. Ik hoefde bijna niet meer uit te richten.

Daarna de Astra 3 ertussen gepropt en helemaal niet hoeven uitrichten (puur op berekening geplaatst), signaalkwaliteit bij de HD-zenders is bij regen nog boven de 80%.

Als laatste de HotBird geplaatst (aan de andere kant van de Astra 1 dus). Dat kostte me iets meer tijd, maar met een uurtje was dat ook wel voor elkaar.

 

Ook al heb ik hem niet heel veel gebruikt: een Satfinder is wel een must.

Als je achter de schotel staat (en dus naar de satellieten 'kijkt'), heb je van links naar rechts (en dat loopt dus ook van onder naar omhoog; de hele opstelling staat schuin zoals bij de Clarke-belt) Hotbird, Astra1, Astra3, Astra2/Eurobird.

 

Als je wat dichterbij woonde had ik wel willen langskomen.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste mede satters,

 

Het is gelukt om de dish uit te richten!!

Dankzij de hulp van mede satter Smile. Hij was zo aardig om te komen en mij 2 uur lang in de koude wind te helpen de schotel uit te richten. Uiteindelijk zeer goed resultaat en alles werkt naar behoren. Binnenkort komen er foto's en misschien dat Smile ook nog wat kwijt wil over zijn ervaringen.

 

Groetjes jozy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door het windje was het inderdaad behoorlijk fris op het dak. De ontvangstresultaten van de 88cm Triax met 4 Smart lnb's vond ik erg opmerkelijk. Er was ruim voldoende regenreserve over.

 

De beugels waar de schotels aan gemonteerd waren zijn gemaakt door jozy zelf. Ze zagen er zeer degelijk uit en ze leken wel geplastificeerd.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Ik heb nu in Amsterdam oost een visiosat bigsat hangen. Heb hierover eerder gepost. Ik wilde vragen wat nu het meest geschikte LNB voor de Turksat en Eutelsat W3 is. Astra's en Hotbird zijn van Alps. Eutelsat werkt 's ochtends matig tot redelijk maar later in de middag en 's avonds vallen sommige transponders weg. Is dit nog te verbeteren. Ik kan mijn schotel niet hoger zetten. Visiosat is aangesloten op een dreamboz 800 met de laatste pli en een centauri diseq switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Inverto BlackUltra heb ik op de zwakke TP's op Nilesat meer signaal dan met b.v Invacom SNF 031 die als een heel goeie te boek staat .

 

Geen garantie dat jouw doelen er daarmee beter ontvangen worden

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nargile
Ik heb nu in Amsterdam oost een visiosat bigsat hangen. Heb hierover eerder gepost. Ik wilde vragen wat nu het meest geschikte LNB voor de Turksat en Eutelsat W3 is. Astra's en Hotbird zijn van Alps. Eutelsat werkt 's ochtends matig tot redelijk maar later in de middag en 's avonds vallen sommige transponders weg. Is dit nog te verbeteren. Ik kan mijn schotel niet hoger zetten. Visiosat is aangesloten op een dreamboz 800 met de laatste pli en een centauri diseq switch.


@nargile,

In een ander topic schreef je op 27-03-2009:
Origineel bericht van: nargile
En aan de 2 uiteinden 2 MTI LNB's gericht naar Turksat en Eutelsat W3.
Op mijn Sunny 11000 HD heb ik perfect ontvangst. Maar als ik mijn dreambox erop aansluit heb ik alleen beeld met astra 1 en astra 3. Met mijn Turksat soms beeld met sommige kanalen en Eutelsat ook soms beeld met heel sommige kanalen. Nu is mijn vraag wat zou ik nog meer kunnen doen om mijn dreambox voldoende signaal te geven zodat ik perfect ontvangst heb?


@nargile,

Zoals trust al aangaf verdient het wellicht aanbeveling een Inverto Black Ultra te proberen.
Als deze of een andere lnb geen oplossing biedt dan denk ik dat
de beste oplossing zou zijn een andere (grotere) schotel te gebruiken
waarbij Turksat 42 Oost en/of Eutelsat W3 7 Oost precies in het brandpunt binnenkomt.
Een draaibare schotel zou daartoe bijvoorbeeld prima geschikt zijn.
Tenslotte is jouw Dreambox 800 vervangen misschien ook een optie.
Immers, bij jouw Sunny HD waren er zo te lezen geen ontvangstproblemen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik mijn Visiosat Bigsat kunnen gebruiken als draaibaar schotel? Indien ja welke rotor kan ik het beste nemen? Het liefst met het minste geluid. Schotel hangt namelijk tussen de woonkamerraam en balkon van de buren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nargile,

 

Als draaibare schotel is de Visiosat Bigsat toch minder geschikt.

Een "normale" schotel geniet bij draaibaar verre de voorkeur.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben er eindelijk uit. Mijn problemen worden veroorzaakt door mijn schotel hoogte en de afstand van de gebouw aan de overkant. Want turksat LNB staat het hoogst op de rail en Eurtelsat W3 het laagst. Die paar cm verschil in hoogte belemmerd de ontvangst van Eutel. Zal proberen om schotel paar cm hoger te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...