Gast Frankb1 Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Ik heb al een tijdje wat problemen met mijn sat ontvanger. Regelmatig vraagt hij om de kanalen terug in te lezen. In veel gevallen kan je dit omzeilen door uit het menu te gaan, maar regelmatig kan je niets anders dan de kanalen terug in te lezen. De 2 laatste keren werkte de snelzoekfunctie niet en moest ik de gewone zoekfunctie gebruiken. Dan ging het wel. Enkele dagen geleden stonden de kanalen ineens in een totaal andere volgorde. De vlaamse zenders bvb zaten bijna aan preselectie 900. En handmatig terug inlezen gaat niet, want dan vraagt hij de pincode en die werkt niet meer sinds ik de tvvlaanderen kaart ooit in een andere niet goedgekeurde sattuner heb gebruikt. heeft er iemand een oplossing voor mijn problemen?
Johan45 Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Frankb1 Je kan je pincode verwijderen via de website van CanalDigitaal. Daarna kan je met je kaart, zonder onbekende pincode, weer kanalen inlezen. Om de pincode te resetten moet je je aanmelden bij > MIJN CanalDigitaal < Je kan ook even bellen met de klanten service van CDS 0900-9323 (niet gratis) Vult u rustig aan !!!
dutchandrew Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Heb zelf ook regelmatig dezelfde problemen met een 7072 wat betreft die fastscan. CD heeft aangekondigd deze ontvangers te willen uitfaseren of ze hebben zich bedacht want de fastscan werkt nu wel weer. Geachte abonnee, Onlangs hebt u zich via de CanalDigitaal site ingeschreven om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen rond uw ontvanger. Het blijkt dat bij gebruik van de optie “snelzoeken zenders” niet alle zenders ingeladen worden. Dit wordt veroorzaakt door de verouderde software die zich in de ontvangers bevindt. Fabrikant Strong (die ook verantwoordelijk is voor de software van het merk Rebox) heeft voor beide merken aangegeven dat rond oktober/november een beperkte software-oplossing voorhanden is. Philips heeft aangegeven niet met een software oplossing te komen. Wilt u met ingang van 1 oktober toch uw zenderlijst vernieuwen, dan dient u handmatig zenders toe te voegen. Uw ontvanger blijft verder functioneren. CanalDigitaal betreurt het dat u met de optie “snelzoeken zenders” uw ontvanger niet meer kunt gebruiken zoals u gewend bent. En komt daarom met een speciaal vervangingsaanbod: de gecertificeerde Thomson TS4H ontvanger.
Gast Frankb1 Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Origineel bericht van: Johan45 Frankb1 Je kan je pincode verwijderen via de website van CanalDigitaal. Daarna kan je met je kaart, zonder onbekende pincode, weer kanalen inlezen. Om de pincode te resetten moet je je aanmelden bij > MIJN CanalDigitaal < Je kan ook even bellen met de klanten service van CDS 0900-9323 (niet gratis) Op de website van tvvlaanderen kan ik zoiets niet direct terugvinden, kunnen tvvlaanderen klanten dit ook via de website van canaaldigitaal?
Johan45 Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Origineel bericht van: Frankb1 Op de website van tvvlaanderen kan ik zoiets niet direct terugvinden, kunnen tvvlaanderen klanten dit ook via de website van canaaldigitaal? Van de TV Vlaanderen site. (ik heb geen mogelijkheid via de internet site gevonden)Vraag De ontvanger vraagt om een pincode, maar ik weet niet welke dit is. Wat kan ik hieraan doen?Antwoord In de door TV VLAANDEREN gecertificeerde ontvangers kunnen vier mogelijke standaard pincodes ingesteld zijn wanneer u deze voor het eerste installeert. Het gaat hier om de codes 0000, 9999, 1234 of 4321. Eens u deze hebt ingegeven, kan u de pincode aanpassen in een viercijferige code die u zelf wenst. Raadpleeg uw handleiding voor de juiste instructies. Indien geen van deze codes echter blijkt te werken, of u hebt zelf een andere pincode ingevoerd die u nu vergeten bent, kan TV VLAANDEREN een reset-signaal naar uw ontvanger sturen. Hiervoor dient u contact op te nemen met onze klantendienst op het nummer 02 / 403 03 33, waar onze medewerkers u graag verder helpen. Vult u rustig aan !!!
Gast Frankb1 Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 De standaard pincodes werken niet. We zullen dan morgen eens contact opnemen met de tvvlaanderen klantendienst en dan om een reset vragen. Ik had alleen gezocht bij klantenservice activatie / heractivatie. Het is te hopen dat de kanalen dan in de juiste volgorde komen en blijven staan. In ieder geval al bedankt johan. Weet er toevallig nog iemand hoe het komt dat ik mijn kanalen regelmatig opnieuw moet laten zoeken?
Johan45 Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Gebeurd dit als je de decoder van stroom hebt gehaald.? Vult u rustig aan !!!
Gast Frankb1 Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 De decoder wordt bijna nooit zonder spanning gezet, de laatste keer dat dit gebeurde werkte hij daarna terug normaal dacht ik. Hij wordt bijna altijd alleen met de afstandbediening afgezet.
Johan45 Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Laat hem gewoon aanstaan, misschien gaat het dan wel goed. Andere suggesties heb ik even niet. Vult u rustig aan !!!
Gast Frankb1 Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Vandaag getelefoneerd met tvvlaanderen en de pincode is gereset. De zenders opnieuw op de langzame manier laten zoeken en alles staat terug normaal. Ik ga hem gewoon terug afzetten met de afstandbediening en afwachten hoelang het gaat duren. In ieder geval bedankt.
Johan45 Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Misschien is het probleem met je kanalenlijst nu door de nieuwe kanalenlijst opgelost. Ben benieuwd naar je bevindingen ... Vult u rustig aan !!!
Gast Frankb1 Geplaatst: 23 oktober 2008 Geplaatst: 23 oktober 2008 Het traag zoeken van de zenders gaat nu normaal. Maar het snel zoeken gaat niet. Eerst dacht ik dat het een antenne probleem was of iets dergelijks, maar ik heb een tweede tuner in doorlus staan NA de dsx 6073 en als ik in het signaalsterkte menu de tweede schotel selecteer, dan heb ik signaal en dan ontvang ik op de tweede tuner de regionale nederlandse zenders wel. Maar elke keer dat ik snelzoeken probeer op de philips geeft hij altijd de melding "geen signaal gevonden". Heb heel het boeltje nog eens traag laten zoeken en als ik het dan snel probeer, dan krijg ik hetzelfde. En ook de radiozenders die normaal vanaf preset 500 te ontvangen waren, zijn er nu ook niet. Daar zit nu gewoon vanalles door elkaar. Heel erg is dit probleem nu niet, we zijn al blij dat we nu gewoon terug tv kunnen kijken en hopen dat we nu niet te veel terug geforceerd worden om de kanalenlijst terug in te lezen. Want met dat gewoon zoeken duurt dit wel wat.
Gast Frankb1 Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Vrijdagavond heb ik toch opnieuw zenders moeten laten zoeken. Dus het is blijkbaar nog niet in orde.
rienk Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 er zit een klein bugje in de soft waardoor de ontvanger de zenders verliest had het idee dat het al wel beter werd had in het begin met die nieuwe soft ook probleemen maar volgens mij gaat dat hier nu beter of ze kan er al beter zelf mee overweg althans krijg geen klachten meer Rienk
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen