Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal :), ik zit met een probleempje.

In het kort komt het hier op neer:

Ik heb een Terratec PCI kaart in mijn pc en wil dus zo satelliet-tv op mijn pc kijken. Ik krijg alleen geen signaal/beeld bij gecodeerde zenders.

Het geheel is als volgt:

We hebben al lange tijd tv via de satelliet thuis, met een oude Thomson receiver beneden.

Ik heb nu het volgende aangeschaft:

- Duo LNB (van CanalDigitaal; nog niet aangesloten, maar onder andere dus voor ontvangst extra satelliet; HD kanalen etc)

- Terratec Cinergy S2 PCI HD CI (CI module inbegrepen)

- CAM module (officiele CanalDigitaal)

- Abonnement CanalDigitaal (Basis + HDTV optie)

- SmartCard CanalDigitaal (gelijk door dealer geactiveerd)

Afgelopen week begaf die oude receiver het, dus ik dacht mooi; hoef ik niet eerst de Duo LNB te installeren, maar kan ik direct de kaart aansluiten door even de kabel te verwisselen. Goed, ik dus snel een kabel maken (coax + f-connectors) en aan de LNB hangen.

Vervolgens de PCI kaart geinstalleerd, de Terratec software, gevolgd door de CI module, waarna de CAM module en SmartCard ingevoerd zijn.

Hierna heb ik de software kanalen laten zoeken, na een lange tijd had hij eindelijk de meeste gevonden (had een frequentieband ingesteld).

Het probleem is nu echter dat ik geen signaal krijg bij gecodeerde zenders; bv. Nederland 1 of SBS6.

Wat ik wel weet:

- Er is uberhaupt signaal;

we hadden immers al geruime tijd satelliet-tv; maar bijvoorbeeld BVN geeft wel beeld. Ik heb hiernaast enkele andere Free-To-Air zenders geprobeerd (9Live en WDR Aachen), deze geven ook gewoon beeld.

- Het ligt niet aan de SmartCard;

ik heb de kaart van mijn ouders ook geprobeerd, deze is al lang actief en geeft hetzelfde resultaat.

- Software herkent SmartCard wel;

zodra ik deze er namelijk uit haal, krijg ik de melding dat de SmartCard ontbreekt.

Nu is eigenlijk mijn vraag, hoe kan dit?

Nu zit ik aan de CAM module te denken, dat deze niet compatible is met de CI module?

De dealer vroeg mij bij verkoop welke CAM module ik wilde hebben, hij had de optie CanalDigitaal (officiele; goedkoper) of een ander (kan merk niet herinneren; duurder). Met de waarschuwing dat sommige CAM modules niet goed werken met sommige kaarten ofzoiets. Ik dacht laat ik als eerste voor de goedkope 'officiele' optie gaan (CanalDigitaal) en dan verder kijken.

Heeft iemand deze combinatie (Terratec kaart & CanalDigitaal CAM module) geprobeerd en klopt het inderdaad dat deze niet met elkaar overweg kunnen qua codering oid? Als dit zo is ga ik morgen deze CAM module omruilen voor de ander.

Bij voorbaat dank! smile

Geplaatst:

Ik mis nog een stukje vitale informatie. Welke software gebruik je?

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst:

Hallo Bruce 1984. Allereerst welkom hier op dit forum.

Zoals Niels al opmerkt, welke software gebruik je. Waarschijnlijk het bij de Terratec geleverde DVB programma. Ik weet niet of dat een eigen programma is, of b.v. DVBViewer dat door sommige fabriekanten meegeleverd wordt.

Je zou ook eens kunnen kijken naar progDVB, DVBDream, of DVBViewer als alternatief. Maar, het is vaak een heel gezoek om de goede combinatie kaartdriver DVBprogramma te vinden vooral in combinatie met de CI en een CAM. Mijn ervaring met verschillende kaarten is dat de Mediaguard CAM van CD meestal het beste werkt. Ik heb echter nog niet met een Terratec kaart getest.

Heeft het programma dat je gebruikt een signal level en/of signal quality aanduiding en staan deze goed? Het feit dat de schotel op een stand alone ontvanger goed werkte wil nog niet zeggen dat het op een andere ontvanger ook goed moet gaan. Er zitten behoorlijk verschillen in gevoeligheid van de ontvangers.

Zorg er in ieder geval voor dat de kaart op de FTA kanalen goed signaal en beeld geeft.

Kijk of je in het programma gegevens over de CD kaart kunt uitlezen. De meeste programmas geven de mogelijkheid om b.v. de afloop datum van CD update uit te lezen. Deze zou op dit moment op 30-11-2008 moeten staan als de kaart geactiveerd en goed geupdate is.

Ik zou de CAM niet te snel ruilen. Hopelijk meld zich iemand die ook jou kaart gebruikt en er de nodige ervaring mee heeft.

Succes. Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

ik denk dat de Terratec gelijk is aan de Technotrend die ik heb.

Ik heb ook al wat zitten spelen met sat kaarten in PC (bvb A*di PC met kaarten inclusief) met de meegeleverde software.

Dat ging allemaal niet zo goed tot ik die nieuwe Technotrend kocht en DvbViewer aangeschaft heb.

Even terug met die DvbViewer op de 3 jaar oude PC en daar ging het ook.

ik zou proberen om dvbviewer te installeren.

Maar zoals hierboven aangegeven is een decoder de andere niet en heeft die meer signaal nodig, dit is het geval van mijn Technotrend.

75% op Technotrend en op dezelfde LNB met andere uitgang 98% op Topfield.

En ik durf wedden dat mijn Dreambox er nog minder van zou maken.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Geplaatst:

Bedankt voor de welkomst en uiteraard de reacties smile.

Ik heb inderdaad de meegeleverde software van Terratec (Terratec Home Cinema) gebruikt toen ik dit allemaal probeerde. Voor zover ik weet is dus software door henzelf ontwikkeld.

Bij het zoeken naar zenders met de Terratec software heb ik inderdaad opgelet op het signaal dat ontvangen wordt, dit signaal is bij alle zenders 97% of 98%m dus daar kan het niet aan liggen.

De zenders die wel te zien zijn, de Free-To-Air zenders, zijn allemaal ook prima wat kwaliteit betreft.

ProgDVB - hetzelfde resultaat. Na een korte tijd zoeken vond hij alle zenders op de juiste Astra satelliet. Alle Free-To-Air zenders geven beeld (alle zenders met het groene beeldschermpje als 'icoon'), zodra ik naar een gecodeerde zender ga (met rood icoontje) krijg ik geen beeld. Dit geldt voor alle zenders, of het nu binnen de 'CANALDIGITAAL'-zenderlijst is of er buiten. Signaalkwaliteit is zo goed als vol.

DvbDream - krijg de device niet startend? Zodra ik de kaart wil starten binnen het programma krijg ik een error:

Cannot initialize DVB Hardware! ErrorCode:12

Application will work in Offline Mode

Handmatig proberen te scannen heeft ook geen nut frown

DVBViewer (aangeschaft maar nog geen registratie ontvangen) - begon al met de melding dat het programma geen geldige DVB hardware kon vinden. Ik zie binnen het programma ook geen optie om handmatig een device te kiezen. Proberen handmatig naar zenders te zoeken resulteerde in 0 gevonden zenders.

Heb verder geen optie gevonden, in welk programma dan ook, om de SmartCard uit te lezen, betreffende informatie over het abonnement danwel updates van CanalDigitaal zelf.

Ik ga ondertussen even verder neuzen naar software en even hier en daar een telefoontje plegen. Misschien dat ik dan toch maar de CAM moet inruilen.

In ieder geval bedankt voor de reacties tot dusverre al, maar zover nog geen positief resultaat frown.

Geplaatst:

Ik heb vanavond ook weer eens even met de CI en een CAM in de FloppyDTV kaart zitten spelen. Met ProgDVB en DVBDream kreeg ik de CD kaart niet werkend. Ik heb getest met de Mediaguard en de Aston 1.05 CAM's. Met de GemPC410 cardreader en de PoorMansCam plugin, die ik normaal gebruik, werkte het in beide programma's goed.

DVBViewer pro werkte goed met de Aston in de CI. Met de Mediaguard kreeg ik het niet aan de praat alhoewel ik wel de kaartgegevens kon uitlezen.

DVBViewer zou ook met de Terratec Cinergy S2 moeten werken volgens het forum. Heb je wel de laatste BDA driver ?

Als je nog een Phoenix compatible cardprogrammer hebt liggen zou je het het de PoorMansCam kunnen proberen. Of die onder Terratec Home Cinema werkt weet ik niet, maar met progDVB en DVBDream werkt het bij mij prima.

Als je met de Aston wilt testen en je woont in de buurt van Haarlem pm mij dan maar.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Hallo allemaal, excuus voor de late reactie, had een aantal dingen de afgelopen week die mij er een beetje van hebben weergehouden iets te doen verder smile.

Wederom bedankt voor je reactie Albert.

Ik had ondertussen al wel de originele CD-module (MediaGuard) omgewisseld voor een Aston om hier maar mee te testen. Tevergeefs, dit geeft hetzelfde resultaat. Ik krijg beeld bij de Free-To-Air zenders, maar niet bij gecodeerde zenders.

Gebruikt de Terratec Cinergy dan een dusdanig ander 'iets' waardoor de codering er niet mee overweg kan?

Ik heb de laatste BDA driver gedownload en geinstalleerd alvorens dit allemaal nogmaals te testen. De vorige keer had ik deze niet, maar dit maakt blijkbaar geen verschil.

Heb zo goed als alle voorgenoemde programma's geprobeerd, waarbij de resultaten nog steeds hetzelfde als eerst zijn; of geen signaal bij gecodeerde zenders of de software herkent de Terratec kaart niet.

Verder heb ik geen idee wat er onder de 'cardprogrammer' en/of 'PoorMansCam' wordt bedoeld, gezien ik er verder totaal geen verstand van heb.

Wil eigenlijk net zoals de leek om de hoek gewoon TV kijken via de satelliet, maar dan op mijn pc laugh. Hoopte redelijk snel klaar te zijn, maar dat valt vies tegen haha.

Hopelijk heeft iemand nog een andere suggestie, anders wordt het denk ik maar deze kaart in de verkoop gooien en er een aanschaffen waar extensief mee is getest en waarbij het zo goed als zeker is dat die combinatie van PCI kaart + module (Aston danwel MediaGuard) werkt.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Als alternatief voor een CI met een CAM heeft JoshyFun de PoorMansCam plugin ontwikkelt. Deze plugin kan aan veel DVB programma's toegevoegd worden en neemt dan de taak van de CI en de CAM over. Als kaartlezer/schrijver heeft hij een smartcardprogrammer nodig. De Infinity USB Phoenix of Unlimited is zo'n programmer evenals de Master I tem V programmers en sommige Smartmouse reader/writers. Ook de GEMPC410 die PTT Post als EasyStamp in omloop gebracht heeft werkt prima met de PoorMansCam.

Op deze manier kunnen DVB PCI kaarten zonder CI, zoals de Skystar 2, toch gebruik maken van de CD smartcard en de Seca 2 gecodeerde kanalen bekijken. Zelfs de maandelijkse update van de kaart komt prima door met deze combinatie.

Mijn ervaring is dat deze methode makkelijker gaat en minder gevoelig voor wijzigingen in de DVB software of de kaart drivers.

Daar ligt naar mijn mening het idee het probleem met de CI sloten die sommige kaarten hebben.

Ik gebruik op dit moment hoofdzakelijk een Technotrend budget kaart S2-3200 met een CI maar die krijg ik met de DVB programma's waar ik mee werk, progDVb of DVBdream, niet werkend in mijn systeem. Met de PoorMansCam werken beide programma's wel.

Soms zijn er echter wel weer truukjes nodig om het aan de praat te houden. Zo kan ik in sommige progDVB versies niet tussen twee gecodeerde kanalen zappen. Als ik van Ned 1 naar Ned 2 zap heb ik op Ned 2 geen beeld. Zap ik van Ned 1 naar BVN of een ander FTA kanaal en dan naar Ned 2 dan geeft deze meteen beeld. Onder DVBDream moet ik na het opstarten van het programma vaak eerst even naar een FTA kanaal zappen om beeld te krijgen. Daarna kan ik zappen wat ik wil en werkt alles prima.

Na een jaar of 4 spelen met DVB PCI kaarten en DVB programma's is mij wel duidelijk dat het absoluut geen Plug en Play is. Zeker als je ook nog regelmatig nieuwe versies van de drivers, DVB programma's en kaarten gaat uitproberen.

Daarom heb ik één systeem staan waar een werkende combinatie op draait en test en probeer ik in een ander systeem. Dat is de enige manier om zeker te zijn dat je altijd TV kunt kijken.

Mocht je een cardreader willen lenen om te testen PM mij dan maar. Ik heb nog een paar GEMPC410 readers liggen.

Succes Albert_H.

Geplaatst:

met de gbox plugin + gboxx86 heb ik weinig problemen mbt tot zappen tussen gecodeerde kanalen?

zowel in progdvb, DVBdream en in MediaPortal werkt het prima laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Ik ben al tijden van plan om mij een in dat CardSharings gebeuren te verdiepen, maar er nog niet aan toe gekomen.

Ik heb al eens rondgekeken, maar ik ben er nog steeds niet helemaal achter welke programma's nu voor Linux en welke voor Windows werken. Ik hou het voorlopig bij Windows. Je moet je info vooral van forum sites halen, en daar is het lang niet altijd duidelijk onder welk os er gewerkt wordt. Verder heb ik geen ontvanger die als server kan dienen dus alles moet in één PC of tussen PC's aflopen.

Misschien op de komende lange winteravonden. laugh

Albert_H

Geplaatst:

Ok, ik denk dat ik het redelijk begrijp. Inderdaad een beetje jammer dat het geen Plug&Play is, maar daar is denk ik vrij weinig aan te doen. Ik had voor een andere PCI kaart kunnen kiezen, maar als ik het goed begrijp hoefde dat ook niet direct succes te betekenen.

Ik heb je ondertussen een PM gestuurd, alvast bedankt voor alle hulp & effort smile.

Geplaatst:

moauw gbox werkt op windows exact t zelfde als op een dreambox wink

en op linux zal dat waasch ook wel zo zijn..

de configureatie bestanden zijn iig gelijk wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen