Ga naar inhoud


unicable - inverto


Gast Johanvdb

Aanbevolen berichten

Is gebeurd, maar veel verandert er niet... Ik begin stillekesaan te twijfelen om terug met de splitter te werken, dan had ik die problemen allemaal niet... Nadeel is dan wel dat ik bepaalde programma's niet kan bekijken als ik opneem of is dat toch te verhelpen?

Het voordeel van die problemen is toch dat je je eigen toestel een beetje begint te kennen en dat je je er in verdiept smile Toch vraag ik me af waarom die toestellen zo moeilijk in elkaar zitten! Is dit allemaal zo'n moeilijke technologie?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp werkelijk niet wat er bij jouw aan de hand is: het wel of niet gebruiken van een splitter kan en mag dit niet veroorzaken.

Weet je zeker dat beide tuners daadwerkelijk signaal krijgen? Controleer dit door een opname te starten en vervolgens te kijken naar een zender die op een andere transponder zit (andere frequentie heeft). Dat moet lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten er op je unicable lnb twee uitgangen? Je hebt toch toevallig de universele uitgang niet verbonden met de inverto ipv de unicable uitgang?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik nu nog niet gecontroleerd, maar het zou me verwonderen dat ik de verkeerde uitgang heb gebruikt aan de LNB (Inverto Unicable LNB Quad). Zal het zeker eens controleren!!

Wat ontvangst op beide tuners betreft, dat is zeker geen probleem, beide hebben dezelfde ontvangst. Ik zit wel wat ver met mijn schotel, ongeveer 60 meter. Misschien dat dat een probleem zou kunnen zijn? Dit weekend heb ik tijd en ik zal nog eens alle mogelijke combinaties uitproberen en breng verslag uit maandag. Nog eens bedankt voor alle tips en hulp!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

60 M is idd wel erg ver: dak kan zeker problemen veroorzaken. Ik neem aan dat je de beste kwaliteit kabel gebruikt, maar dan nog zal de verzwakking aanzienlijk zijn. En ik weet niet of dit iets is waar Unicable extra gevoelig voor is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aansluitingen zijn ok! Wat die afstand betreft, ik denk niet dat het een probleem is, met die spitter en met mijn vorig toestel werkte het perfect... Nu heb ik een ontvangst van rond de 55 en de kwaliteit is ook zoiets (op beide tuners). Ik vermoed dat dat niet zo slecht is? Het is in alle geval een raar probleem. Wat ik kan besluiten is dat als het toestel langer dan 12h in standby staat, het de neiging heeft om het signaal te verliezen. Anders werkt het eigenlijk perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johanvdb
Ik begin stillekesaan te twijfelen om terug met de splitter te werken, dan had ik die problemen allemaal niet... Nadeel is dan wel dat ik bepaalde programma's niet kan bekijken als ik opneem of is dat toch te verhelpen?

Hier had ik even overheen gelezen, maar met of zonder splitter mag, als alles juist is ingesteld, geen verschil maken!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De kleine problemen blijven duren: sommige zenders niet te bekijken tijdens opnemen, conflicten in sommige opnames... maar al bij al valt het mee. Misschien doet volgende een belletje rinkelen. Het valt me op dat als ik opneem van bijvoorbeeld ned2 dat ik dan niet meer naar nat geo, discovery of animal planet kan kijken. Binnen tv-vlaanderen zijn er twee frequentieblokken (blok 1 met belgische één, canvas, ned 1 2 3,... en blok 2 met nat geo, discovery, animal planet...). Dus ik kan opnemen van een van de zenders van blok 1 en op hetzelfde moment kijken naar de zenders van blok 1 maar niet van blok twee. Het omgekeerde geldt ook. Misschien moet ik inderdaad mijn instellingen aanpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dan toch dat het je instellingen zijn of dat er iets mis is met 1 van je tuners want normaal gezien zou je gewoon moeten kijken naar iets en een ander programma opnemen dat op een andere tp zit.

 

Ivm. kleine problemen, ik begin er ook een aantal te krijgen sinds ik een tvvlaanderen module begin te gebruiken.

 

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin nu ook aan iets anders te denken. Ben je zeker dat je een unicable LNB hebt?

Tweede mogelijkheid is natuurlijk dat de unicable LNB defect is. Indien er nog garantie is zou ik toch eens proberen om hem om te wisselen om te kijken of de vervanging van de LNB werkt.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef nog eens even je volledige antenneconfiguratie op:

1- een enkele schotel, met

2- een Unicable LNB, naar

3- tuner 1 (of 2), met een doorlus naar

4- tuner 2 (of 1), en

5- die doorlus ook ingesteld in het antenne menu, en

6- verder geen switches (noch fysiek, nog in het menu), en

7- je wilt alleen maar uitzendingen bekijken die daadwerkelijk van slechts een satelliet afkomstig zijn?

 

Controleer vervolgens of je daadwerkelijk signaal hebt op zowel tuner 1 als op tuner 2; controleer ook of je zowel horizontaal als vertikaal gepolariseerde uitzendingen kunt ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Gast Johanvdb

Het heeft enige tijd geduurd, maar nu kan ik weer op internet! 't ja, ik heb geen computer thuis (jawel, dat bestaat nog)... Ik heb nog steeds alle problemen, nu zelfs erger. Morgen voer ik een format uit en probeer de software .98 er op te zetten... Hopelijk zijn dan alle problemen voor even van de baan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...