Ga naar inhoud


[DM500C] RTL8 onvindbaar


Gast jbr

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb al een tijd moeilijkheden met rtl8 (kabel, ziggo, omgeving gieten-drenthe)op mijn dm500c. Na veel spitten en lezen op het internet een aantal zaken geprobeerd:

1) automatische transponderscan -> geen rtl8 (sterker nog .... alle kanalen van die bewuste transponder ontbreken)

2) idem, maar dan de dreambox direct aangesloten op de CAI-kabel (om nadelig effect van versterker uit te sluiten) -> geen effect

3) nav vermoeden over te zwak signaal: samsung decoder aangesloten. Scan gedaan, rtl8 in een keer gevonden (en prima beeldkwaliteit)

4) upgrade gedaan van PLI-garnet naar jade: heel veel andere problemen en dus maar weer terug gegaan naar garnet

5) in de services file op de dm500c de bewuste transponder weggegooid en handmatig de transponder gescand (255 mhz zoals hier aangegeven http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml): -> geen nieuwe transponder gevonden mededeling.

 

Al met al ben ik toch wel een beetje uitgepuzzeld. Iemand nog een tip voor mij/ de dreamboxedit-definitie van rtl8-ziggo omgeving groningen (of de definitie die ik in de services file kan opnemen)? Of een nieuwe cables.xml (ik heb een oude, waar overigens de juist transponderfreq. voor rtl 8 wel bij staat).

 

Met groet,

Jos

PS. Bericht heb ik vandaag al eerder gepost in dreambox forum.. daar werd ik hier naar toe verwezen. Ben dit forum ook al door geweest maar kan het juiste nog niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


maak een nieuwe cables.xml file en flash deze naar de dm500c daarna een transponderscan en alles moet werken heb ook div 500c hier staan en die doen het allemaal zit dan wel in de regio brabant maar dat met niets uitmaken.

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: De_Muts
maak een nieuwe cables.xml file en flash deze naar de dm500c daarna een transponderscan en alles moet werken heb ook div 500c hier staan en die doen het allemaal zit dan wel in de regio brabant maar dat met niets uitmaken.


Hoi,

bedankt voor je reactie. Datgene wat je beschrijft heb ik gisteravond (heel laat) gedaan. Hielp niks... nou ja: ik weet dat ik een uptodate cables.xml heb. Maar rtl8 blijft onvindbaar. Als ik nou maar de preciese settings van dat kanaal wist..dan programmeer ik die er gewoon hard in met dbedit.

Groet,
Jos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit je berichten leid ik af dat je digitale kabel hebt?

Als je daarbij een zender mist, mis je inderdaad een volle transponder.

Of dat aan Ziggo ligt of aan jou, is vast te stellen door je

tuner zo dicht mogelijk aan te sluiten bij de plek waar het signaal je woning binnenkomt (meterkast).

Als je daar al geen signaal hebt, ligt het aan Ziggo. Indien wel,

dan ligt het wel degelijk aan je bekabeling thuis.

 

Krijg je trouwens geen code op je tv als je geen signaal hebt?

Die geeft namelijk aan, waar je de fout moet zoeken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Uit je berichten leid ik af dat je digitale kabel hebt?

klopt!
Citaat:

Als je daarbij een zender mist, mis je inderdaad een volle transponder.
Of dat aan Ziggo ligt of aan jou, is vast te stellen door je
tuner zo dicht mogelijk aan te sluiten bij de plek waar het signaal je woning binnenkomt (meterkast).

heb ik inderdaad gedaan. Ook op de binnenkomende kabel kan de dm hem niet vinden.
Citaat:

Als je daar al geen signaal hebt, ligt het aan Ziggo. Indien wel,
dan ligt het wel degelijk aan je bekabeling thuis.

Maar, een samsung decoder (nota bene na de versterker) vindt 'm wel..... alleen de dm kan er dus geen chocola van maken :-(. Is de dm wat dat betreft gevoeliger/minder gevoelig dan bijv. een samsung?
Citaat:

Krijg je trouwens geen code op je tv als je geen signaal hebt?
Die geeft namelijk aan, waar je de fout moet zoeken.

Nee, ik krijg 'm niet gescand dus ook niet geselecteerd. Ga vandaag nogmaals proberen er de nieuwste pli op te zetten. wellicht geeft dat soelaas.
Groet,
Jos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,

 

ondertussen heb ik nog een aantal zaken gedaan:

- geupgrade naar pli jade

- nieuwe cables.xml geplaatst

- nieuwe scan gedaan

 

Helaas, geen verbetering.

Vervolgens via DBEDIT RTL8 gewoon direct opgenomen in de services file en toegevoegd aan een boeket.

Dan blijkt dat de SNR van deze zender 67% is. En dat zal vast (te) laag zijn. Zit 'm dus toch in de kwaliteit van het fysieke signaal. Maf dat die samsung er wel mee uit de voeten kan.

 

Nu eens kijken wat ik aan dat fysieke signaal kan doen.

 

Groet,

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

gevonden: zo'n aansluitpunt voor radio/tv in de muur (die ik dus achter de versterker had) bleek de boosdoener te zijn. Deze vervangen door een rechtdoorverbinding: werken! SNR zo'n 95%. Blijft maf waarom alleen die frequentie er onder leed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jbr
gevonden: zo'n aansluitpunt voor radio/tv in de muur (die ik dus achter de versterker had) bleek de boosdoener te zijn. Deze vervangen door een rechtdoorverbinding: werken! SNR zo'n 95%. Blijft maf waarom alleen die frequentie er onder leed.


Dat is doorgaans ook de enige plek die antwoord geeft op alle vragen.
Het CAI-signaal is een all-in signaal waarna je dus nog zorgvuldig moet filteren: internet (speciale modum), CAI-analoog (radio/tv, die moet vervolgens nog netjes worden gescheiden) en CAI-digitaal (idem dito).

Kortom, bij onvoldoende filtering, slechte kabels, verouderde/slechte stekkers, teveel koppelingen enz. enz. zat oorzaken voor signaalverlies. Bij CAI-digitaal kun je zo inderdaad een hele transponder "kwijtraken".

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...