Ga naar inhoud


[DM8000] Rollout


Gast replay25

Aanbevolen berichten

Ik heb toch maar even snel een DM800HD gekocht. De DM8000 is voorlopig te duur en als ik die gekocht had, zou er toch een 800 komen voor op de slaapkamer en zou ik de 7025 verkopen. Nu zet ik de 800 in de woonkamer en de 7025 voorlopig op de slaapkamer met 2 kabels. Dan kan ik daar in ieder geval meerdere SDTV zenders opnemen en beneden afspelen of gewoon naar HDTV kijken.

Net op tijd, want de DM800HD en de DM600PVR gaan dus ook flink in prijs omhoog.

Vanavond krijg ik hem, ben erg beniewd of de software nog beter is dan toen ik hem de eerste keer teste.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 369
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Niet te geloven wat ik hier steeds lees.
Als er geen vertilator in een Dreambox zit loopt iedereen te "zeuren" dat ze er beter een fan in hadden kunnen zetten, nu zit er eindelijk een mogelijkheid op om er een door het mainboard (temperatuur) geregelde 6cm fan op te monteren zonder vlieg en stuntwerk en is het weer niet goed:-)

Ron



Komt misschien wel omdat fabrikanten vaak ventilatoren inbouwen die qua geluidsniveau meer op een straaljager lijken, terwijl er voor een paar dubbeltjes meer ook stille exemplaren zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik heb toch maar even snel een DM800HD gekocht. De DM8000 is voorlopig te duur en als ik die gekocht had, zou er toch een 800 komen voor op de slaapkamer en zou ik de 7025 verkopen. Nu zet ik de 800 in de woonkamer en de 7025 voorlopig op de slaapkamer met 2 kabels. Dan kan ik daar in ieder geval meerdere SDTV zenders opnemen en beneden afspelen of gewoon naar HDTV kijken.
Net op tijd, want de DM800HD en de DM600PVR gaan dus ook flink in prijs omhoog.
Vanavond krijg ik hem, ben erg beniewd of de software nog beter is dan toen ik hem de eerste keer teste.

Ron


Enig idee wat precies de prijsverhoging is van de DM800HD?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nemesis_dup1

[off topic]

Prijzen verhogen in een tijd dat er een economische recessie dreigt is op z'n zachtst gezegd zelfmoord, prijzen dalen, grondstoffen worden goedkoper omdat niemand meer geld heeft of uitgeeft om iets te kopen en als gevolg daarvan wil niemand het meer hebben. Pure hebzucht van de maker is de motor van de ondergang. Of kan het zijn dat de eigenaren van DM tevens lid zijn van de OPEC ?? In het verre oosten hebben ze liever Euro's dan Dollars dus dat kan nauwelijks een steekhoudend argument zijn. Daarbij komt dat de DM8000 in ons eigen land wordt gemaakt.

Anyway....voor mij geen DM8000 meer mijn DM800 doet 't prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: Neptunus

Waarom zou je willen branden?


je hebt altijd verzamelaars en/of verdelers

verzamelen en dus op iets anders als medium opslaan is complete nonsens en milieu onvriendelijk (bovendien niet eens gegarandeerd mbt de levensduur)

tijd be- en ver- werken
verbruiksmateriaal DVD's (productie:milieu en prijs)
extra software en hardware
DVD spelers
en allemaal met eigen stroombron en energieverbruik

heel veel gedoe om een opname nog eens af te spelen, hetgeen zowiezo gaat met je TS.

chiao

Wacht even, veel mensen zetten die opname op een nas die dag en nacht aanstaat. En een Dream die altijd aanstaat voor de cardshare. Maak je je niet druk om die energie versilling?
Ja ik vind het leuk op programma's te bewaren. En een schijfje is wel makkelijk want dan kan je het makkelijk overal afspelen. Maar idd als de hd's meerdere tb's groot worden is een portable media player met hd ook interessant.
Ja het is jammer dat de houdbaarheid van een dvd recordable weinig zekerheid geeft. Dat is al treurig genoeg in deze steeds sneller veranderende wereld. Dat onze geschiedenis onder onze ogen verpulverd. In de jaren 70 of 80 zijn delen van bekande tv programma's verloren gegaan omdat de NOS (of NOB) de banden gebruikte om nieuwe programma's over heen op de nemen. Afijn ik dwaal af, maar iets kunnen branden kan toch wel fijn zijn. En iedergeval minder milieu verwoestend dan de oude videoband.
(lijkt me tenminste)
Link naar reactie
Delen op andere sites

@JePe:

 

Ik heb juist een nas aangeschaft vanwege het verbruik: ik had voor minder geld een nslu kunnen aanschaffen en daar een usb-disk aan kunnen hangen maar destijds was er nog geen slaapstand mogelijk, dus bleven die disken continue draaien (geen idee of dit inmiddels veranderd is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nemesis_dup1
[off topic]Daarbij komt dat de DM8000 in ons eigen land wordt gemaakt.
Klopt... Maar een groot deel van de onderdelen die er in zitten: waar komen die vandaan en in welke valuta zouden deze afgerekend worden.
Niet dat ik het er mee eens ben hoor. Want voor mij is de DM8000 nu ook een gepasseerd station. Mijn HTPC is bijna klaar... smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan het even niet laten; Ze hebben een hardwareprobleem gevonden en het nieuwe onderdeel kost meer. Ik vind het alleen jammer dat de betatesters niets mogen zeggen... Hoe ga je nu blindelings een dm8000 bestellen ? De pre-orders verlopen nog aan 899 euro. En als je wacht zal het mogelijk 999 worden... wat een afzetters. (de prijsverhoging werkt (bloed)drukverhogend voor vele mensen.... of gaan de meesten nu gewoon tevreden zijn met de dm800 ? En wat de prijs van de onderdelen betreft, ik neem aan dat de onderdelen voor de eerste 2000 leveringen reeds aanwezig zijn....als ze zelf in hun product geloven. Door de sluier die ze rond het product hangen, wordt het wel letterlijk een dreambox.

(Een degelijke firma zorgt ervoor dat ze een product voor x tijd of x aantallen aan de afgesproken prijs kunnen leveren...dmv contracten)

DM800 - Tv-vlaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dreambox hoopt te teren op de hype en 'kudde dier' (misschien kan ik hier een betere term voor vinden) gevoel dat de veel dreambox gebruikers hebben. Jaren geleden, al voor dat de specificaties van de 8000HD bekent waren, waren er al velen die onvoorwaarlijk een zouden bestellen.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dirk009, zelfs als ze de onderdelen al hebben liggen, het is vrij normaal in de zakenwereld om bv 45 dagen na factuurdatum te betalen. Dit betekend dat ze nu tegen deze vervelende dollarkoers moeten wisselen.

Over de voorbestellingen: Dat lijkt mij het risico van de (web-)shop, tenzij ze een voorbehoud hebben in hun voorwaarden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...