Ga naar inhoud


[DM8000] Rollout


Gast replay25

Aanbevolen berichten

Er zijn weer een aantal mensen flink uit hun duim aan het zuigen en onzin aan het tappen.

De Dollar is wel degelijk flink gestegen en alle componenten, behuizing en voeding komen uit azie (dollar). Die zijn dus flink duurder geworden. Andere fabrikanten over heel de wereld zien hun prijzen ook stijgen. Kijk maar eens naar vele mediaplayers en computers uit azie. Die gaan allemaal fors omhoog.

De betatesters mogen dan mischien niets zeggen, maar ik wel en ik heb een box van een betatester zowel van binnen als van buiten uitvoerig mogen bekijken en ik heb er een tijdje mee gespeelt. Er mankeerd helemaal niets aan, dus ga geen onzin verkopen over fictieve problemen a.u.b. want dat gaat nergens over.

Als je helemaal geen idee hebt waarover je praat, kan je beter niets zeggen!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 369
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De meesten zullen het sarcasme in mijn vorige bericht wel zien...

Als je pas binnen de 45 dagen moeten betalen, dat noemen ze krediet. En ze rekenen dit gewoon door aan de consument. Als bedrijf kan je ook een rekening hebben in dollars.... en dan heb je het probleem van de wisselkoers niet... dan stijgt of daalt de waarde mee... En dat noemen ze dan verstandig beleggen. Waar weer winst te halen valt. Zo maakt een bedrijf niet alleen winst met hun product maar ook met de marktsituatie... Wie zegt dat een crisis slecht is voor de economie... de bedrijven slaan hier op een slimme manier winst uit.(en dan heb ik het niet alleen over dream-media !!)

DM800 - Tv-vlaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Naar azie moet je vooruit betalen, bij opdacht anders gaan de machines niet eens draaien.

 

Juist..! 45 dagen om te betalen? Nou bij mijn firma niet hoor.

De meeste betalen vooruit of met een LoC en hebben ze terms dan is het 30 dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dirk...

je kan wel een dollar rekening aanhouden, maar dan ben je er nog niet. Dream verkoopt zijn spullen in euro's en krijgt dus ook euro's op zijn rekening. Als ze dit overboeken naar hun dollarrekening, welke ze ongetwijfeld aanhouden, wordt dit gewoon tegen de dan geldende doller/euro koers gedaan.

T/T in Advance & Letter of Credit is in het begin vrij standaard naar Azie, maar als je al even een relatie hebt met een leverancier is op krediet kopen over het algemeen echt niet zo moeilijk hoor, ook niet in Azie.

 

Maargoed, verder allemaal redelijk off topic. De DMM's worden duurder en daar zal men het voor het moment mee moeten doen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus definitief geen DM8000 voor mij, ik vond 900€ eigenlijk al te veel maar 1000€ is gewoon te gortig!

 

Nu maar eens terug rondkijken, misschien een cuberevo of Vantage of gewoon heel die HD vergeten en oude 7025 kopen (ik heb momenteel nog kabel maar ga veranderen naar TVV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind de prijs gewoon onbelangrijk. Je koopt wat je nodig hebt, en dan betaal je de prijs die je daarvoor moet geven.

 

ik zit ook te wachten om een HD ontvanger te kopen, en ik wil kijken én opnemen. Ik wil ook een DTT tuner erbij, zeker nu ik lees dat één+ en canvas+ via DTT gaan uitgezonden worden. Het geheel dient HDMI compliant te zijn, maar hoe maakt me geen moer uit. Uiteraard met een netwerkaansluiting zodat ik alles vanop mijn pc kan beheren en configureren, en een internet verbinding. En als er nog een blue-ray speler in kan, dan is de opbouw compleet.

 

dit zet ik dan in de plaats van mijn huidige ontvanger, VCR recorder, DVD speler en DTT bakje. Rest nog de popcorn die al de rest afsteelt wat de 8000 niet kan afspelen.

 

en als dit wat moet kosten, so be it.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Hmmm...voor een huis in Nederland betaalt iedereen 50% te veel en maakt zich er niet druk over.

€uro 999,00 is veel te duur voor een satellietontvanger en iedereen loopt te schreeuwen als een mager speenvarken.

Dat doen we niet. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 1.000 euro is een psychologische grens die aarzeling, zo niet weigering oproept.

 

Overigens zijn, in tegenstelling tot wat anderen beweren de prijzen van ook componenten wel degelijk aan het dalen alleen zal dat in de eerste productie-run nog niet verdisconteerd worden. Net zoals de daling van de olieprijs en daaraan gekoppelde gasprijs pas medio volgend jaar doorberekend gaan worden, eerst gaat de prijs nog omhoog vanwege inkoop in de dure periode.

 

(Ik werk bij een global player en wordt dagelijks op de hoogte gehouden van prijsontwikkelingen.)

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ben benieuwd of onze Oosterburen dat bedrag ook moeten ophoesten.

Hij wordt hier voor €uro 799,00 aangeboden.


Is dat voor de kale uitvoering? Wat wordt dan het prijsverschil met Nederland en/of België?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik nou even je verstand. Je denkt toch niet dat een dealer 250 euro marge heeft of wel?

Als alle distributeurs hetzelfde betalen kan er tussen distributeurs en dealers onderling wel wat verschil zijn, maar nooit of te nimmer 200 euro.

Dit is gewoon zo'n wassen neus shop die 2 jaar achterloopt.

Laten we die prijsdiscussies a.u.b. achterwege totdat de box daadwerkelijk leverbaar is en er ook eindelijk wat zinnigs gezegd kan worden over de "going prijs".

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast harrytasker
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Gebruik nou even je verstand. Je denkt toch niet dat een dealer 250 euro marge heeft of wel?


Ik kan echt tal van electronica producten opnoemen waar de marge meer als 25% is . Dat dit niet het geval is bij Dream betekent gewoon dat zij meer in hun zak steken.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over marges zou ik ook nog wel een opmerking willen maken. Een marge van 25% is in de electronica zeker geen uitzondering. Dat dit niet bij DMM zo is, dat is een heel ander verhaal.

Hoewel de bedrijven ons willen doen geloven dat zij nauwelijks marge hebben, ik schiet er nu opnieuw van vol, heb ik hierover ook nog wel een aardig voorbeeld van een forse marge.

 

Bij de professionele tak van het amerikaanse bedrijf van de luidsprekers met de "pakken melk" waarvan ik de naam niet zal noemen, is er, afhankelijk aan welke criteria de dealer voldoet, een maximale marge mogelijk van méér dan 40%. Dat is geen sprookje maar realiteit. En de goedkoopste zijn zij zeker nooit geweest. De profesionele productenlijn daarintegen is een prima product en op sommige punten uniek te noemen, maar ook zeker fors aan de prijs. Hoewel je vaak enorm kunt besparen op installatiekosten. Wat is wijsheid he. wink

 

Bij andere leveranciers van professionele audio had ik ook altijd een marge hoger dan 28%. Als ik een lagere marge kreeg, dan nam ik daar doorgaans weinig of niets af. Logisch verhaal.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...