Ga naar inhoud


[DM8000] Rollout


Gast replay25

Aanbevolen berichten

ik was gisteren avond bij de demonstratie geweest van de dm 8000

een ware fiaco vond ik het

daar stond iemand tekst en uitleg te geven die er zeer slecht op voorbereid was we hadden er al een uur zitten kijken voor we iets op het beeld gezien hadden omdat deze meneer nog nooit met vista had gewekt op de laptop, om de dm 8000. aan de gang te krijgen.er was ook iemad bij met een schijf met divx bestandjes waar de box 2keer op crachte en een mooi groen beeld liet zien waarna hij stopte met het divx bestandje omdat hijvolgens mij bang was dat de dm8000 nog meer zou crachen. maar na 3,5jaar wachten had ik wel iets anders van de dm 8000.voor mij is het dan ook helemaal over met de dm 8000 groetjes woodpecker

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 369
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bericht gevonden uit de oude doos van een ander forum:

 

Goed ingelichte bronnen rondom Dream Multimedia melden SatellietNieuws.nl dat de Dreambox 8000, het nieuw model ontvanger dat HDTV in MPEG4/DVB-S2 aan kan van dit Duitse bedrijf, zeker niet voor het begin van het Wereldkampioenschap Voetbal 2006 in Duitsland op de markt zal verschijnen. Dit zal zeker nog enkele maanden duren. Verwacht wordt dat deze HDTV satellietontvanger begin derde kwartaal 2006 pas te verkrijgen zal zijn. Het is daarnaast zo goed als zeker dat de Dreambox 8000 een voortzetting zal zijn van het concept dat Dream Multimedia gebruikt in zijn laatst op de markt gebrachte satellietontvanger de DM-7025. Dit houdt in dat ook in het HDTV model DM 8000 verwisselbare tunergedeelten aanwezig zijn waardoor men deze ontvanger kan gebruiken via verschillende digitale HDTV platformen.

 

De reden waarom de Dreambox 8000 later op de markt zal verschijnen ligt in het feit dat de gebruikte chipsets voor MPEG4 HDTV weergave niet voor het WK 2006 door de fabrikant uitgeleverd zullen worden aan Dream Multimedia. Deze zal pas enkele maanden na het einde van het WK in Duitsland de onderdelen gaan uitleveren aan bedrijven. Alleen enkele klanten van het eerste uur krijgen voor het WK 2006 de beschikking over de benodigde onderdelen waardoor voor het begin van het WK 2006 slechts enkele merken met HDTV kabel en satellietontvangers op de markt kunnen komen. Boze tongen beweren dat het hier gaat om afspraken tussen de fabrikant van de chipsets en enkele afnemers van deze chipsets die door een soort van exclusiviteit voordeel zouden kunnen hebben bij verkoop van HDTV apparatuur voor het begin van het Wereldkampioenschap Voetbal 2006. Verwacht wordt dat er op het moment van verschijnen van de 8000 serie vele oude varianten, zoals 7000-7020-7025, op de markt zullen verschijnen. De dreambox bied veel mogelijkheden, zoals cardsharing, maar is een echte hobbybox.

 

We zijn nu 2 jaar verder, na alle speculaties op diverse forums schiet je spontaan in een lach, het lijken wel DDR praktijken waar je na een bestelling van een trabant minimaal 2 jaar moest wachten.

De schoonheidsprijs zullen die gasten nooit winnen cq verdienen.

 

Dit zijn nu zaken die ik helemaal niet snap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: yourlaur
Bericht gevonden uit de oude doos van een ander forum:

Goed ingelichte bronnen rondom Dream Multimedia melden SatellietNieuws.nl dat de Dreambox 8000, het nieuw model ontvanger dat HDTV in MPEG4/DVB-S2 aan kan van dit Duitse bedrijf, zeker niet voor het begin van het Wereldkampioenschap Voetbal 2006 in Duitsland op de markt zal verschijnen. Dit zal zeker nog enkele maanden duren. Verwacht wordt dat deze HDTV satellietontvanger begin derde kwartaal 2006 pas te verkrijgen zal zijn. Het is daarnaast zo goed als zeker dat de Dreambox 8000 een voortzetting zal zijn van het concept dat Dream Multimedia gebruikt in zijn laatst op de markt gebrachte satellietontvanger de DM-7025. Dit houdt in dat ook in het HDTV model DM 8000 verwisselbare tunergedeelten aanwezig zijn waardoor men deze ontvanger kan gebruiken via verschillende digitale HDTV platformen.

De reden waarom de Dreambox 8000 later op de markt zal verschijnen ligt in het feit dat de gebruikte chipsets voor MPEG4 HDTV weergave niet voor het WK 2006 door de fabrikant uitgeleverd zullen worden aan Dream Multimedia. Deze zal pas enkele maanden na het einde van het WK in Duitsland de onderdelen gaan uitleveren aan bedrijven. Alleen enkele klanten van het eerste uur krijgen voor het WK 2006 de beschikking over de benodigde onderdelen waardoor voor het begin van het WK 2006 slechts enkele merken met HDTV kabel en satellietontvangers op de markt kunnen komen. Boze tongen beweren dat het hier gaat om afspraken tussen de fabrikant van de chipsets en enkele afnemers van deze chipsets die door een soort van exclusiviteit voordeel zouden kunnen hebben bij verkoop van HDTV apparatuur voor het begin van het Wereldkampioenschap Voetbal 2006. Verwacht wordt dat er op het moment van verschijnen van de 8000 serie vele oude varianten, zoals 7000-7020-7025, op de markt zullen verschijnen. De dreambox bied veel mogelijkheden, zoals cardsharing, maar is een echte hobbybox.


We zijn nu 2 jaar verder, na alle speculaties op diverse forums schiet je spontaan in een lach, het lijken wel DDR praktijken waar je na een bestelling van een trabant minimaal 2 jaar moest wachten.
De schoonheidsprijs zullen die gasten nooit winnen cq verdienen.

Dit zijn nu zaken die ik helemaal niet snap.



Die Broadcom Chip (de 7400) die erin zit is goed leverbaar dus daar kan het niet aan liggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zit het grootste geld in de hardware.

Ten eerste kan de hardware van de DM8000 nooit goedkoop zijn (ik heb hem immers al van binnen gezien) en ten tweede heeft xarxar ook geen flauw benul wat het kost om zo'n toestel te ontwikkelen.

Daar het een (duur) topmodel is, zullen er daar niet zo veel van verkocht worden als bijvoorbeeld een DM500S en zullen de extreem hoge software/hardware ontwikkelingskosten wel over dat veel kleinere aantal "uitgesmeerd" moeten worden.

Geloof dus niet alles wat men hier schrijft, want een aantal mensen heeft echt geen flauw benul wat er allemaal komt kijken bij het ontwikkelen van een "stukje hardware".

Dat het allemaal niet zo simpel is, blijkt wel uit het feit dat het nog geen enkele andere fabrikant gelukt is een gelijkwaardig product op de markt te zetten. Alle "Dreambox killers" die de afgelopen jaren tot heden verschenen zijn, zijn slechts een slap aftreksel van......

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Natuurlijk zit het grootste geld in de hardware.

 

Ik betwijfel dat toch Tox.

Broadcom staat er om bekend dat ze aan iedere ontwikkelaar voor niet al te veel geld keurig kant en klare reference design schema's leveren, en dat ze zelfs voor niet te veel geld complete reference design boarden leveren.

Ik weet niet in hoeverre de door Dream gebruikte hardware afwijkt van zo'n reference design board, maar ik kan me voorstellen dat dit niet te gek veel is. Natuurlijk zullen de componenten anders geplaatst zijn, maar je weet net zo goed als ik dat met deze panklare chips er gewoon weinig speelruimte is voor het aansluiten en aansturen van alternatieve hardware. De fabrikant ontwerpt een speciale chip met periferie en je zal je hier redelijk precies aan moeten houden.

 

Pin me er niet op vast, maar veel meer dan €500.000 zal de hardware ontwikkeling echt niet hebben gekost. Wat de bedragen zijn aan non disclosures en andere flauwekul niet meegerekend.

 

De pure hardware productiekosten van de box zullen ook echt niet meer zijn dan 1/3 van de verkoopprijs, en ik denk dat ze nog wel lager zullen liggen. Blijft over de software en de winstmarge van Dream en de wederverkopers.

 

Wel heb je een punt dat de verkoop van deze box het niet gaat halen bij de 500. Dit is zeker in het begin een ontvanger voor een nichemarkt, en zeer zeker niet voor de mainstream gebruiker.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten in ieder geval chips van Broadcom in en die zijn goed leverbaar tegen betaalbare prijzen. Zelfs de nieuwste chips met ingebakken High Def DIVX ondersteuning (BCM3548, BCM3549 en BCM3556 voor dig tv)zijn ook goed leverbaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vlaamse
This vandaag 15 en nog niks helaaaaaas.Tsjonge jonge wat een soap. groetjes.Bij satellietland 15-11-2008. dus ook weer niks.


zoals je eerder hebt kunnen lezen wordt het waarschijnlijk einde deze maand, ivm de spuitmallen aanpsssen voor krasbestendige lak op front en zijkanten

die 2 weken maken dan ook niet meer uit, dit heeft wel een positieve toevoeging aan de box

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Geloof dus niet alles wat men hier schrijft, want een aantal mensen heeft echt geen flauw benul wat er allemaal komt kijken bij het ontwikkelen van een "stukje hardware".

 

Ik ben het hier niet met Ron eens.

 

De firma waar ik voor werk bouwt beeldmixers voor de professionele broadcasters.

Dat zijn hooggekompliceerde produkten in die zich in een uiterst konkurerende markt moeten beweren.

Hier is een prijzenoorlog met de "grootten" zoals Sony, Thomson, Snell & Wilcox aan de orde van de dag om over dumpingprijzen maar niet te praten.

Het ontwikkelen van zo´n uiterst gecompliceerd produkt gebeurd in recordtijd en geloof me, het is wel even wat anders dan een HD receivertje zoals de DM8000

Komt nog bij dat de afzet van zo´n beeldmixer over de jaren hooguit een paarhonderd is misschien maximaal 1000-2000 bedraagt.

Verder moet er ingespeeld worden op de wensen van de klant in de vorm van opties, en bestukking. Dit zorgt ervoor dat er talloze modelen-variaties zijn die eigenlijk ieder individueel zijn.

Het ontwikkelen van zo´n mixer en het marktrijp maken is een kwestie van 1-2 jaar. Meer niet.

Er zijn geen "freaks/hobbyisten" die de software ervoor ontwikkelen. En er wordt niks naar China uitbesteedt. (Gelukkig maar).

Bij een end-of-life time van 7-10 jaar moet deze investering allemaal weer terugverdient worden met een bedrijf van 400 (waarvan sommige hoogbetaalde) medewerkers, wat zeker geen eenvoudige taak is.

Als milestone wordt altijd de NAB in Las Vegas in April genomen waar een nieuw produkt voor het eerst tentoongesteld wordt. Haalt het produkt de markt dan niet voor de IBC in Amsterdam in September, dan pis je als fabrikant naast de pot.

Ik snap dan ook niet dat het bij een produkt als de DM8000 zo slepend gaat. Dit spreekt zeker niet voor Dream Multimedia.

 

En denkt niet dat het bedrijf niet met licencie problemen te maken heeft. Zo mogen we bijvoorbeeld in de documentatie de afkorting ME oftewel Mix/Effects niet gebruiken. Is allemaal beschermt door de concurrentie. Zelfs voor het gebruiken van het USB symbool moet betaald worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
] want een aantal mensen heeft echt geen flauw benul wat er allemaal komt kijken bij het ontwikkelen van een "stukje hardware".


Ron


Welke hardware in de 8000 heeft Dream dan zelf ontwikkeld?
Link naar reactie
Delen op andere sites

de spuitmallen aanpsssen voor krasbestendige lak op front en zijkanten

 

Als dit waar is dan zal gelet op de hier gevoerde discussies en andere economische wetmatigheden de prijs van de DM 8000 weer duurder moeten worden. Of iemand in de keten zal bereid moeten zijn iets van zijn winstmarges te laten vallen.

Verder heeft men bij Dream toch geruim de tijd gehad om het probleem van de lak te onderkennnen.

Ik werk met: Dreambox 8000, Maxplus 2100S+ of DVB/Dream DVB met TBS 6921 kaart, Prof Revolution S2 8000 en 88cm Triax schotel met een quad 0.3 Invacom LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...