Ga naar inhoud


[DM8000] Rollout


Gast replay25

Aanbevolen berichten


  • Reacties 369
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: drz
Ik heb alle denkbare dreamboxen in huis, op de 100 en de 8000 na dan, en daarnaast nog wat andere merken ontvangers.
Ik vind persoonlijk dat de dreamboxen geen slecht beeld geven in vergelijking met andere ontvangers.
Ok, er zijn ontvangers die een veel mooier plaatje geven, ook op technisch vlak gezien met behulp van een spectrum analizer.
Geloof mij maar dat de doorsnee kijker echt het verschil niet kan ontdekken, net zoals de meeste mensen het verschil in muziek kwaliteit tussen wav en mp3 niet horen.

Mijn favoriete merk box laat ik in het midden, maar ik zeg er wel bij dat de dreambox veruit het vaakst aanstaat! winklaugh



Ik heb een philips CD bak, een Topfield5000PVR een 7025 en een 7020 en ik zie eigenlijk helemaal geen verschil in beeldkwaliteit op een 37 inch LCD.

Wel even die zogenaamde beeldverbeteraars uitzetten als je goed wilt vergelijken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bully2
Origineel bericht van: MagicOnline
In de Dm8000 zit zover ik weet een BROADCOM BCM4501
deze maakt echter ook gebruik van een BCM7401.

Zie ook de product brief hieronder.

http://www.broadcom.nl/collateral/pb/4501-PB01-R.pdf
volgens de nederlandse distributeur zit er een BROADCOM BCM7411 in de dm 8000hd



Verschil tss de DM800 - DM8000

BCM7401 = DM800
AVC/MPEG-2/VC-1 HD PVR Digital Video for Cable, Satellite, and IP Set-Top Boxes

The BCM7401 is a high-definition satellite, cable, and IP set-top box DVR solution offering integrated AVC (H.264/MPEG-4 Part 10), MPEG-2, and VC-1 video decoding technology. It combines a data transport processor, high-definition AVC/MPEG-2/VC-1 video decoder, advanced-audio decoder, 2D graphics processing, high-quality video scaling and motion adaptive deinterlacing, six video DACs, stereo high-fidelity audio DACs, a MIPS32/MIPS16e™ class CPU, and a peripheral control unit providing a variety of set-top box control functions.

The MPEG-2 DVB-compliant transport stream/PES parser and demultiplexer is capable of simultaneously processing 256 PIDs via 128 PID channels in up to five independent external transport stream inputs and two internal playback channels. All 128 PID channels can be used by the record, audio, and video interface engine (RAVE), PCR processing, message filter, and for output via the high-speed transport or remux module. The data transport module can be configured to support eight record channels for PVR functionality and six AV channels to interface to audio and video decoders. The transport provides 1DES/3DES/DVB/Multi2/AES descrambling support. A memory-to-memory DMA security module may be programmed for supporting AES/1DES/3DES/CSS/CPRM/CPPM/DTCP copy protection algorithms/standards. The BCM7401 features the Broadcom secure processor providing secure key generation, management, and protection.

BCM7400 = DM8000
Dual AVC/MPEG-2/VC-1 HD Digital Video Decoder for Satellite, IP and Cable

The BCM7400 is a dual channel high-definition satellite, cable, and IP set-top box DVR solution offering integrated AVC(H.264/MPEG-4 Part 10), MPEG-2, MPEG-4 Part 2, DivX, and VC-1 video decoding technology. It combines a data transport processor, two high-definition AVC/MPEG-2/VC-1 video decoders, two advanced-audio decoders, 2D and 3D graphics processing, high-quality video scaling and motion adaptive deinterlacing, seven video DACs, dual stereo high-fidelity audio DACs, a dual threaded 350-MHz MIPS32 with FPU class CPU, and a peripheral control unit providing a variety of set-top box control functions. The BCM7400 supports DDR2 memory architectures.

The MPEG-2 DVB-compliant transport stream/PES parser and demultiplexer is capable of simultaneously processing 256 PIDs via 128 PID channels in up to six independent external transport stream inputs and four internal playback channels. All 128 PID channels can be used by the record, audio, and video interface engine (RAVE), PCR processing, message filter, and for output via the high-speed transport or remux module. The data transport module can be configured to support eight record channels for PVR functionality and six AV channels to interface to audio and video decoders.

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: woodpecker48
ik was gisteren avond bij de demonstratie geweest van de dm 8000
een ware fiaco vond ik het
daar stond iemand tekst en uitleg te geven die er zeer slecht op voorbereid was we hadden er al een uur zitten kijken voor we iets op het beeld gezien hadden omdat deze meneer nog nooit met vista had gewekt op de laptop, om de dm 8000. aan de gang te krijgen.er was ook iemad bij met een schijf met divx bestandjes waar de box 2keer op crachte en een mooi groen beeld liet zien waarna hij stopte met het divx bestandje omdat hijvolgens mij bang was dat de dm8000 nog meer zou crachen. maar na 3,5jaar wachten had ik wel iets anders van de dm 8000.voor mij is het dan ook helemaal over met de dm 8000 groetjes woodpecker


Wat een eeuwig zonde. Ten eerste heb je helemaal geen "windows" nodig om alle mogelijkheden van je dm8000 te benutten.

Ten tweede is het afspelen van "divx" maar een klein onderdeel van de functionaliteit van de dm8000.

Ze hadden zich beter kunnen concentreren op de kern-functionaliteit...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lookie
Codecs in de vorm van plugins kunnen ervoor zorgen dat naast h.264 ook x.264 content kan worden afgedraaid. De usb2.0 poorten kunnen streamen vanaf een externe harddisk (7025 heeft usb1.1).

x.264 = x264 = codec die... h.264 maakt.

Jouw punt dus?

Alles aan codecs wat niet door de hardware ondersteund wordt, kun je vergeten, daar zijn sattopboxen totaal niet op ontworpen. Dat wordt via vlc op je pc.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FeReNGi

De DM8000 heeft gewoon perfect beeld en zelfs beter op de gewone kanalen dan de DM7025.


Als je hdmi/dvi gebruikt maakt het zowiezo nix uit. En mensen die zo gek zijn op beeldkwaliteit gebruiken UITERAARD hdmi/dvi. En anders moeten ze niet zeuren...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: xarxar2
Kan de 8000 ook High Def DIVX bestanden aan?


dat ligt helemaal aan de codec die er gebruikt is voor jou High Def bestand...


Waarschijnlijk mpeg4-vc, divx is nou eenmaal nooit zo modern. En die kunnen de broadcom chips niet decoderen. Dus dat wordt een "oplossing" met vlc op de PC. De dreamboxen kunnen wel h264 decoderen, zelfs vrij uitgebreid (b-pyramid!!!), dus daar ligt het niet aan. Ze kunnen wel weer standaard geen avi demuxen, maar daar zal vast wel een plugin voor komen.

Het veiligst is nog steeds je bestanden encoden als transport stream met h264 video en ac3 audio, die kun je dan op je dreambox800(0) en playstation (...) en pc afspelen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik begrijp alle ophef (totaal) niet over welk bestand nu wel, en welk bestand nu niet door de Broadcom wordt ondersteund.

Het is (wordt) primair een satelliet ontvanger, en omdat er nog 2 tuners bij geprikt kunnen worden kan je ook nog DVB-C en DVB-T kijken, waardoor je al veel meer hebt dan de functionaliteit van alleen maar een satellietontvanger.

 

Als je Divx, MKV (in wat voor formaat dan ook), VC1, of welke compressiemethode of container dan ook af wil spelen dan koop je toch gewoon een media player die met een Sigma Designs SMP8635 chip zijn uitgerust (Popcorn hour, Eminent EM7070). Die dingen kosten grofweg 1/5 van de (verwachte) prijs van een Dreambox 8000, en ze spelen bijna alles af. Zet er een Dreambox 800 (of goedkopere HD satelliet ontvanger) naast voor de satellietontvangst en je bent klaar.

Wil je echt alle formatten en media containers kunnen kijken, bouw een HT-PC. Voor zo'n €650-700 weet (en kijk) je alles.

 

Nogmaals, waarom de ongelofelijke ophef. We hebben het hier nog steeds primair over een ontvanger.

 

Alla, waar wind ik me over op, het apparaat is nog steeds niet te koop........

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Sorry, maar ik begrijp alle ophef (totaal) niet over welk bestand nu wel, en welk bestand nu niet door de Broadcom wordt ondersteund.
Het is (wordt) primair een satelliet ontvanger, en omdat er nog 2 tuners bij geprikt kunnen worden kan je ook nog DVB-C en DVB-T kijken, waardoor je al veel meer hebt dan de functionaliteit van alleen maar een satellietontvanger.

Als je Divx, MKV (in wat voor formaat dan ook), VC1, of welke compressiemethode of container dan ook af wil spelen dan koop je toch gewoon een media player die met een Sigma Designs SMP8635 chip zijn uitgerust (Popcorn hour, Eminent EM7070). Die dingen kosten grofweg 1/5 van de (verwachte) prijs van een Dreambox 8000, en ze spelen bijna alles af. Zet er een Dreambox 800 (of goedkopere HD satelliet ontvanger) naast voor de satellietontvangst en je bent klaar.
Wil je echt alle formatten en media containers kunnen kijken, bouw een HT-PC. Voor zo'n €650-700 weet (en kijk) je alles.

Nogmaals, waarom de ongelofelijke ophef. We hebben het hier nog steeds primair over een ontvanger.

Alla, waar wind ik me over op, het apparaat is nog steeds niet te koop........

groeten,
Peter.


We hoeven ons er ook niet over op te winden! Maar Broadcom kan de chips leveren die het allemaal kunnen incl. High Def DIVx, ze kunnen zelfs complete referentie-ontwerpen leveren incl goede drivers.
Dus gezien de prijs van 8000 zou dat er wel in kunnen zitten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar ff mij frustratie kwijt ik begrijp niet dat Dream Multimedia niet gewoon met hun klant/dealers kan communiceren

ik vind dat dream erg doet of ze ontastbaar zijn

en mijn vermoeden is ook dat ze nu gewoon te veel krediet hebben verloren.. natuurlijk hebben ze leuke producten.

maar om zo om te gaan met hun klant een niks laten horen of vind ik een beetjs raar

 

geef iedere geval wat duidelijkheid.

voor mij geen dm8000 dit mede door de prijs en de houding van dream.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FeReNGi

Verschil tss de DM800 - DM8000
...
[ specs ]


Thanks, hier hebben we tenminste wat aan.

Het lijkt er op dat het enige significante verschil is dat de 7400 twee h264 streams tegelijk kan decoden tegen 1 van de 7401. Wat je daar in vredesnaam mee zou willen? Twee televisies tegelijk aansturen? Voor de rest hebben ze allebei uitgebreide demuxer-mogelijkheden waardoor je moeiteloos hele stapels zenders tegelijk kunt opnemen/streamen, dus daarvoor maakt het niet uit. Ik zie ook zes video outputs voor beide chips, pieterg beweerde laatst dat er op de 800 maar 1 beschikbaar is (kan natuurlijk kwestie van software of licencering zijn...)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Als je Divx, MKV (in wat voor formaat dan ook), VC1, of welke compressiemethode of container dan ook af wil spelen dan koop je toch gewoon een media player die met een Sigma Designs SMP8635 chip zijn uitgerust (Popcorn hour, Eminent EM7070). Die dingen kosten grofweg 1/5 van de (verwachte) prijs van een Dreambox 8000, en ze spelen bijna alles af. Zet er een Dreambox 800 (of goedkopere HD satelliet ontvanger) naast voor de satellietontvangst en je bent klaar.
Wil je echt alle formatten en media containers kunnen kijken, bouw een HT-PC. Voor zo'n €650-700 weet (en kijk) je alles.


Nee joh, voor veel minder geld heb je een playstation 3, die speelt bijna alles af, is ook nog een complete blue-ray dvd speler en dan kun je óók nog spelletjes spelen :-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...