Ga naar inhoud


[DM8000] Rollout


Gast replay25

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Henksat
Ik heb hier diverse videoclips (o.a. DVD-rips) van hoge kwaliteit maar geen HD, zowel in MPEG als VOB formaat, welke allemaal lopen op alle E1 boxen, maar niet op de E2 boxen.
Zowel niet op de 7025 als de 800, nu hebben tests uitgewezen dat ze ook niet lopen op een 8000.
Nu zal dat misschien nog wel komen, maar een Multimediawonder lijkt het mij nog lang niet.

Kun je mij vertellen waaruit die clips PRECIES bestaan (container + codecs, bijvoorbeeld de output van "ffmpeg -i file").

Ik denk namelijk dat er wel "iets" niet volgens de specs is. Mijn ervaring is dat de dreamboxen files die volgens de specs zijn (program stream of transport stream met mpeg 2 video en mpeg 1 audio (mp1/mp2/mp3)) prima afspeelt (in geval van dm800: ook transport stream met h264).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 369
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: Henksat
Ik heb hier diverse videoclips (o.a. DVD-rips) van hoge kwaliteit maar geen HD, zowel in MPEG als VOB formaat, welke allemaal lopen op alle E1 boxen, maar niet op de E2 boxen.
Zowel niet op de 7025 als de 800, nu hebben tests uitgewezen dat ze ook niet lopen op een 8000.
Nu zal dat misschien nog wel komen, maar een Multimediawonder lijkt het mij nog lang niet.

Kun je mij vertellen waaruit die clips PRECIES bestaan (container + codecs, bijvoorbeeld de output van "ffmpeg -i file").

Ik denk namelijk dat er wel "iets" niet volgens de specs is. Mijn ervaring is dat de dreamboxen files die volgens de specs zijn (program stream of transport stream met mpeg 2 video en mpeg 1 audio (mp1/mp2/mp3)) prima afspeelt (in geval van dm800: ook transport stream met h264).


Output van "ffmpeg -i file" kent ie niet.
Nadere info welke GOM-player over deze file heeft:

*** VIDEO INFO ***
Input Type : YV12(RAW)
Input Size : 720 x 576
Output Type : YV12
Output Size : 720 x 576
FrameRate(Frame/sec) : 0.00 (25.00)


*** AUDIO INFO ***
SampleRate(Sample/sec) : 48000
BitRate(Bit/sample) : 16
Channels : 2
KBitRate(KBit/sec) : 192

Het betreft hier een VOB file, welke "geknipt" is uit een DVD.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik volg dit draadje al een hele tijd en iedereen heeft het maar over specs en voldoen aan...

 

Ik heb liever een ontvanger die zo veel mogelijk weergeeft dan eentje die voldoet aan de specificaties opgelegd door een of andere instantie.

 

Neem nu een cd speler. Een speler die zich houdt aan de specificaties destijds in begin jaren tachtig opgelegd, zal nooit een zelf gebrande cd afspelen.

Een goedkope prul cd spelertje uit één of ander oosters land dat zich niet aan de specificaties hield, zal deze wel afspelen.

 

Met deze ontvanger is het net hetzelfde. Als je je 100% aan de regels houdt, dan zijn er zaken die je niet zal kunnen zien.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat

Output van "ffmpeg -i file" kent ie niet.


LOL, ik geloof niet dat je me goed begrepen hebt ;-)

Origineel bericht van: Henksat

Nadere info welke GOM-player over deze file heeft:

*** VIDEO INFO ***
Input Type : YV12(RAW)
Input Size : 720 x 576
Output Type : YV12
Output Size : 720 x 576
FrameRate(Frame/sec) : 0.00 (25.00)

*** AUDIO INFO ***
SampleRate(Sample/sec) : 48000
BitRate(Bit/sample) : 16
Channels : 2
KBitRate(KBit/sec) : 192

Het betreft hier een VOB file, welke "geknipt" is uit een DVD.


Ik kan er niet aan zien of het echt een VOB file is (oftewel mpeg program stream), maar de output suggereert dat er een "raw" (dus eigenlijk géén) codec voor de video en audio is gebruikt. En dat is zeker niet volgens de specs.

Als je het precies wilt weten, dan kunnen we via pm wel even wat afspreken dat je een stukje van de clip naar me toestuurt, ik kan dan wat tooltjes eroverheen halen om meer duidelijkheid te krijgen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jeevanhoof
Hoi,
Ik volg dit draadje al een hele tijd en iedereen heeft het maar over specs en voldoen aan...

Ik heb liever een ontvanger die zo veel mogelijk weergeeft dan eentje die voldoet aan de specificaties opgelegd door een of andere instantie.


In theorie heb je gelijk, maar in de praktijk werkt dat niet. Een apparaat als een sat-top-box moet bijvoorbeeld in staat zijn om realtime HD h264 te decoderen. Als je dat in software (door de cpu dus) zou laten doen, dan moet je ongeveer een quad-core x86 (of vergelijkbaar) neerzetten. Dat is niet alleen duur, maar ook nog eens energie-verslindend. Daarom wordt bij dit soort doosjes (en bij PC's ook steeds vaker, in de videokaart) een groot deel van de slimmigheid voor het decoderen in hardware uitgevoerd (aparte chip, danwel in dezelfde behuizing als de CPU). De CPU zelf hoeft dan zelf bijna niks meer te doen.

Het nadeel daarvan is dat eenmaal iets in hardware is uitgevoerd (en eigenlijk al veel eerder, tijdens het ontwerp-proces), je er niks meer aan kunt veranderen. Ook wordt uit kosten-overwegingen de implementatie minimaal gehouden. Elke extra functie of extra slimmigheid om niet-standaard materiaal te verwerken, kost gewoon geld.

Vandaar dat je met name bij set-top-boxen vaak implementaties tegenkomt die heel erg streng zijn als het op de specificaties aankomt.

Als je een speler wilt die gewoon alles zonder mokken speelt, dan zou je eens kunnen denken aan mplayer of vlc. Het nadeel daarvan is dat deze spelers (en dat kan ook niet anders, juist daarom) het grootste deel van het decoderen in software doen, dus dat zul je nooit op je set-top-box kunnen draaien.

Verder vind ik dat standaarden en specificaties er niet voor niets zijn. Het is net zoiets als taal, stel jij zou je vraag hier in een soort van MSN-taal opstellen. Misschien zou ik het wel kunnen lezen of begrijpen, maar het zou me heel veel moeite kosten. Terwijl als je netjes ABN gebruikt, dan is het meteen, zonder moeite duidelijk. Even ABN gebruiken ipv van MSN zou voor jou wellicht een klein beetje extra moeite zijn, maar het scheelt *tig lezers veel moeite!

Daarom, encoders en muxers moeten gewoon netjes materiaal afleveren volgens de specs, dan hoeven de spelers ook niet met alle mogelijke afwijkingen rekening te houden (als ze dat al kunnen, zie boven).

Origineel bericht van: jeevanhoof
Hoi,
Neem nu een cd speler. Een speler die zich houdt aan de specificaties destijds in begin jaren tachtig opgelegd, zal nooit een zelf gebrande cd afspelen.

Met deze ontvanger is het net hetzelfde. Als je je 100% aan de regels houdt, dan zijn er zaken die je niet zal kunnen zien.

Dat is niet net hetzelfde. Een zelfgebrande CD is door elke CD-speler die volgens-de-specificaties gemaakt is, afspeelbaar. Tenzij je zelf je niet aan de specificaties houdt (door bijvoorbeeld er ac3 geluid op te zetten in plaats van raw PCM).

Origineel bericht van: jeevanhoof
Hoi,
Een goedkope prul cd spelertje uit één of ander oosters land dat zich niet aan de specificaties hield, zal deze wel afspelen.


Dat is nou net het probleem. Als die troep door iedereen niet afgespeeld zou kunnen worden, dan zou men zich misschien eens wel netjes aan de specs houden en was er al geen probleem om te beginnen...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

we gaan even off-topic maar

 

Citaat:
Dat is niet net hetzelfde. Een zelfgebrande CD is door elke CD-speler die volgens-de-specificaties gemaakt is, afspeelbaar

 

Een cd speler gemaakt 100% volgens het rode boekje zal bijna geen zelf gebrande cd's afspelen.

 

Om zonder problemen zelfgebrande cd's af te spelen moeten ze voldoen aan het orange boekje. Dit heeft te maken met de weerkaatsing die veel slechter is bij zelfgebrande cd's.

 

en dan nu terug on-topic

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jepe
Kan de nieuwe 8000 ook dvd's branden en zoja kun je de opname eerst editen?


Lijkt mij van wel, ik knip nu ook in de film op de 7025Beta versie, en dan bewerkt hij hem netjes, en vrij snel.

ik zal eens proberen of de 7025 ook dvd wil branden.

Rgg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Adriano
Bij onze oosterburen is de dm8000 vanaf donderdag 27-10-2008 beschikbaar smile




Hallo,

Al iemand daar iets van gehoord of gelezen, zou de jarenlange sage dan ten einde zijn ........ ?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Adriano
Bij onze oosterburen is de dm8000 vanaf donderdag 27-10-2008 beschikbaar smile



27-10-2008 was gisteren. Donderdag, da's overmorgen. De eerstvolgende keer dat donderdag op 27-10 valt is in 2011.
Anyway, ik hoop wel dat ik de dm8000 dit jaar nog in m'n schoentje dan wel onder de boom vind.

3 x DM8000 2TB | 17/8 Multiswitch | PCH A110 & C200 | Synology NAS DS1511+ | iPad 1

Dreambox image: PLI of zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Adriano
Bij onze oosterburen is de dm8000 vanaf donderdag 27-10-2008 beschikbaar smile



@Adriano,

27-10-2008 is al geweest en dat was geen donderdag maar een maandag blush

Bedoel je misschien donderdag 27-11-2008?

Uit welke bron is dat bericht afkomstig?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...