Ga naar inhoud

Oorz&Oplossing "Afstemming mislukt"; Alleen indien V --> H ! =opvallend !?

Aanbevolen berichten

Gast gerard0610
Geplaatst:

Op diverse momenten krijg ik de melding:

"Afstemming mislukt”

en na enige seconden (aftel scherm) krijg ik uiteindelijk toch BEELD. Irritant :-(

Vraag:

- Wat is hier de oorzaak van en….(wat nog belangrijker is) HOE zorg ik ervoor dat hij wel goed (snel) schakelt.

*) Wat mij opvalt is dat dit alleen gebeurd indien je vanuit een zender welke VERTIKAAL gepolariseerd is, overschakeld naar zender welke HORIZONTAAL gepolariseerd is (V-->H). De andere schakel combinaties vormen GEEN probleem (V-->V; H-->V; H-->H).

- Is dit bij julllie ook?

Gerard

Situatie:

- WaveFrontier op het dak met 7 LNB’s (worden er 10) aangesloten op een Satconn 10/1 Diseqc switch. Mode 2 geprogrammeerd. Ook mode 5 geprobeerd.

- DM800 hHelemaal opnieuw geïnstalleerd:

Op mijn DM800 de Pli Jade Final geïnstalleerd via de STOP methode.

- De Tuner configuratie (LNB’s) etprecies ingesteld zolas door HenSat geadviseerd. Zie http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Board=27&Number=1567143&Searchpage=3&Main=250051&Words=instellen+10%2F1&topic=0&Search=true#Post1567143

- Daarna settings van HenkSat “Wavefrontier”dd 16-10-08.

Geplaatst:

draai je met dit in de dm 800: satelliteequipmentcontrol_mipsel.ipk

daar stel je de diseqc delay ipv 120 naar 130

dat helpt al heel 98~99% goed.

afhankelijk van hoe de updates en patches voor een bepaald image worden aangeleverd en bijgehouden, kan het zijn dat je die handmatig erbij moet installeren.

maar ook kan het zijn dat je die al hebt draaien (in image ingebouwd) en het enkel nog niet gebruikt hebt.

chiao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
Origineel bericht van: gerard0610
- De Tuner configuratie (LNB’s) etprecies ingesteld zolas door HenSat geadviseerd.

Henksat is de naam. :D

Maar on topic.
Dit ligt aan je schotelafstelling, slechte kabels/connectorverbindingen, of aan je LNB`s.
Neem maar van mij aan dat in Modus-2 de switch goed is, als je de box de settings meegeeft zoals ik heb aangegeven, zit het niet daarin.

Loop je coax na, check de connectors (nog beter om ze er opnieuw aan te zetten) en natuurlijk de afstelling van de schotel en LNB`s, want ook de LNB`s kun/moet je goef afstellen in de houder.

Maar over welke zenders heb je het? Op Astra-28.2 bijvoorbeeld zitten een aantal zenders die overdag helemaal niet in de lucht zijn, dus deze melding logischerwijs óók geven, maar `s avonds weer in de lucht zijn.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen