ralvld Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 Hallo, ik heb wat advies nodig over diseq switches... ik werk nu met een Relook 300s twin-tuner receiver ik wil overstappen van een 60cm triax & twin-lnb naar een Visiosat G4 Quadro met 4 twin-lnb's nu dacht ik zelf dat ik genoeg heb aan 2 diseq switches 4/1 om de boel draaiend te krijgen maar begin toch een beetje te twijfelen ik dacht zelf aan alle A-conectoren van de 4 twin-lnb's naar switch 1,alle B-connectoren naar switch 2 switch 1 naar aansluiting 1 op receiver switch 2 naar aansluiting 2 op receiver is dit correct of heb ik het verkeerd? ik heb een tekening bijgevoegd om het iets duidelijker te maken en zijn deze switches trouwens waterdicht? ik kan dit nergens terugvinden..... Bijvoorbaat dank! triax 60cm & twin-LNB Lemon 070 PVR CD 80 GB DGstation Relook 300S 80GB(funteam 4.0 firmware) CD Entertainment pakket Panasonic viera 42 inch
Tonskidutch Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 lijkt als schema prima een opmerking kan zijn dat je voor de uitbreiding naar de slaapkamer niet een loopthrough moet gebruiken maar puur de overige poorten van de quadro en een opmerking kan zijn dat edison nu niet echt perfect is ofschoon wel lekker goedkoop bovendien, als een van de vier aansluitingen op je qaudro lnb niet gebruikt wordt moet ie wel goed waterdicht zijn tot nader order. chiao Compulsion Röyksopp
ralvld Geplaatst: 21 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2008 ok bedankt voor je reactie ik ga dan wel voor kwaliteit en neem dan een Spaun of triax switch triax 60cm & twin-LNB Lemon 070 PVR CD 80 GB DGstation Relook 300S 80GB(funteam 4.0 firmware) CD Entertainment pakket Panasonic viera 42 inch
W3ird_N3rd Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch een opmerking kan zijn dat edison nu niet echt perfect is ofschoon wel lekker goedkoop Niet goedkoop maar heel duur. Een Naamloze/Golden Interstar/Edision/Satconn 4/1 DiSEqC switch kost 4 tot 7 euro. En voor een prijs lager dan die van die twin ALPS koop ik quads (ook ALPS). PM me trouwens niet waar je het voor dat geld kan kopen, in Duitsland zijn meerdere shops die dergelijke prijzen hanteren. Triax/Spaun switches moet je al helemaal in Duitsland halen tenzij je een dief van je eigen portemonnee bent. Maar switches van b.v. Maximum en Satconn doen het voor mij ook prima, dus ik zie niet in waarom je een berg geld in peperdure switches zou steken die in de meeste setups helemaal geen verschil maken. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
ligth011 Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 hij heeft toch helemaal 4 annsluitingen op zijn 4x alps het zijn toch twins?
Tonskidutch Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 ja helemaal waar 4x APLS twin 4x en het woord quadro in z'n schema verkeerd gevallen in het brein. sorry. maar dan nog zou ik niet doorlussen, dan liever quad lnb's kopen en enkele switches erbij natuurlijk als de uitbreiding echt gaat gebeuren. chiao Compulsion Röyksopp
mifi Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch een opmerking kan zijn dat je voor de uitbreiding naar de slaapkamer niet een loopthrough moet gebruiken maar puur de overige poorten van de quadro Je bedoelt quad. Oppassen hier: er is quad en quatro, maar die zijn heel verschillend. De term quadro zaait verwarring, dus beter niet gebruiken. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
mifi Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 Origineel bericht van: ralvld ok bedankt voor je reactie ik ga dan wel voor kwaliteit en neem dan een Spaun of triax switch Voor de Spaun zijn buitenbehuizingen die al of niet worden meegeleverd. Ze zijn ook los te koop. De Triax wordt compleet geleverd in buitenbehuizing. Uitstekende keuze, trouwens. Alletwee top. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
ralvld Geplaatst: 21 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2008 ok allemaal bedankt voor de tips! hier kan ik wel weer ff mee vooruit triax 60cm & twin-LNB Lemon 070 PVR CD 80 GB DGstation Relook 300S 80GB(funteam 4.0 firmware) CD Entertainment pakket Panasonic viera 42 inch
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen