Ga naar inhoud


Wasmachine kenners gezocht i.v.m. storing in pomp


Poetsdoekje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Ik bezit een zan u ssi zaffiro ll 1400.

 

Geregeld gaat de pomp vastzitten, en dat natuurlijk als hij vol met water zit, dan moet ik eerst het water eruit laten lopen, vervolgens kan ik dan een draaischroef-opening losdraaien aan de voorkant, en dan kan ik de schoepen van de pomp zien.

 

Als ik dan met een lange schroevendraaier de schoepen iets beweeg, dan doet hij het weer.

Net zolang totdat er weer hetzelfde euvel plaatsvind.

Dan begint het verhaal weer opnieuw, na 1 of 2 dagen

 

Wie weet hier raad op?

 

en de groeten van poetsdoekje, en uiteraard bedankt voor het reageren en meedenken

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Idd zoals columbo al zegt

Pomp demonteren en schoon maken.

 

Heb dit zelf ook al eens aan de hand gehad ook bij een Zanussi machine.

Zat toen nog garantie met service contact en dergelijke op.

Dus heeft de monteur dat destijds gedaan.

Er zaten toen allemaal haren om de as heen gedraaid waardoor de pomp niet meer wilde draaien. Of in iedergeval niet wilde starten met draaien.

 

Na het schoonmaken van de pomp was het euvel verholpen.

 

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een siemens en had onlangs een soortgelijk probleem.

 

Monteurs hebben toen ontdekt dat de sensoren erg smerig waren. De sensoren die bijvoorbeeld kijken hoeveel stof er in je stof bakje zit.

 

Nadat deze waren schoongemaakt was alles in orde.

 

Lijkt me niet echt direct het probleem voor jou maar misschien de moeite waard om eens te controleren.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

machine eens een grote spoelbeurt geven (zonder was laten draaien)en dan er een zakje 10 AQ soda ingooien je weet wel het ouderwetse glibberspul wordt de machine en leidingwerk mooi schoon van ,dit werkt ook prima voor een afwas machine.

 

Groeten Tijgertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het pompje is gewoon versleten (lagers) de rotor trekt teveel naar de spoel toe en blijft daardoor hangen, een zetje geven wil dan nog wel eens ff helpen, maar het probleem blijft uiteraard.

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader zoekt ook een nieuwe wasmachine.

 

We hebben nu 14 jaar lang al een Candy-machine. blush

 

Volgens mijn vader een topmerk, maar ik haat Candy eerlijk gezegd. mad

 

Mijn vader wilt weer een neiuwe Candy halen.. Ik niet dat hij dat niet mag, maar doe het dan wel goed; een zuinige Samsung ofzo! cool Want we verbruiken veel stroom in ons huishouden (6 personen) dus de wasmachine neemt eeng root aandeel in onze verbruik. Dus; wat raden jullie me aan?

 

MVG,

 

Salim

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: waterstofcyanide
Of het pompje is gewoon versleten (lagers) de rotor trekt teveel naar de spoel toe en blijft daardoor hangen, een zetje geven wil dan nog wel eens ff helpen, maar het probleem blijft uiteraard.

HCO.
Juist draai hier 25 jaar dezelfde bosch en nu met de derde pomp.
Kl@ten aan t pompje is volstrekt zinloos nieuw erin.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: waterstofcyanide
Of het pompje is gewoon versleten (lagers) de rotor trekt teveel naar de spoel toe en blijft daardoor hangen, een zetje geven wil dan nog wel eens ff helpen, maar het probleem blijft uiteraard.

HCO.

Jij begrijpt het, ik heb zelf jaren als service monteur gewerkt aan dit soort dingen. De zeep is tegenwoordig zo agressief bij de lage temperatuurwas, dat het aluminium afvoerpomp huis wordt aangevreten eek Ik zou er een andere afvoerpomp inzetten, het blijft anders "lappen". sick



Hallo Sjaak(K)

Wasmiddelen zijn al jaren hetzelfde ,echt niet aggressiever ,in wasmiddelen zit een beetje soda /zeep zorgt voor de schuim/gekleurde korreltjes(leuk voor de vrouw om te zien)en veel sulfaat als vulmiddel want ja er moet wel wat in die wasmachine he.
Ik heb verschijdende jaren in die chemie gezeten en de grondstoffen voor die troep gemaakt als je ergens mee genept word is dat het wel maar ja de was moet witter dan wit he.
Verder ben ik het met je eens zet er een nieuwe pomp in en je probleem is over (kun je zelf wel doen)en voor een vervuilde wasmachine even een zakje 10AQ soda doet wonderen (kun je ook gewoon mee wassen en is erg goedkoop).

Groeten Tijgertje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...