dannyboy Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 Hallo, lijkt me duidelijk. Weten jullie een goede handleiding om te solderen. Ik wil solderen in een xbox360 drive en vraag me ook af hoeveel watt soldeerbout ik nodig heb. Soldeertin is denk ik wel goed. Toch? Heb verder geen ervaring en wil dus wel leren. Wat heb ik allemaal nodig? Alvast bedankt in ieder geval! Grt, DC Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
columbo Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 Ga naar de plaatselijke electronika zaak en koop een beginners pakket/electronika knutsel doos en een boek er bij bv van Elektuur.of vraag naar John the plumbmer= loodgieter.
arnoldl Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 wat wil je solderen in zo'n drive??? is bijna allemaal smd , en dat is nou niet echt geschikt om als beginner aan te gaan zitten solderen. daarnaast is de xbox360 toch om te bouwen zonder te solderen?? of wil je iets anders doen. beginnen met solderen : heel goed...beginnen met smd neeh zou het niet doen. grtx
metropar Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 geheel mee eens geen ervaring dan zeker niet met smd beginnen gaat geheid de mist in gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
alie kebab Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 De profs gebruiken een soldeerstation, deze houd de soldeerbout op de juiste temp. Heb je genoeg geld, dan kan je een Weller station kopen, dit merk word door vele reparatie afdelingen gebruikt. Maar er zijn genoeg goedkopere alternatieven. Wil je echt leren solderen op printplaten, ga dan oefen op sloopprinten. Door eerst te leren hoe je een component in zijn geheel er af krijgt en later hoe je een component ergens anders goed vast kan zetten . Echt goed solderen is vaak toch uren oefen. Je komt erdan zelf wel achter welke temperatuur het beste voor jou werkt en welke soort soldeerpunten het fijnst zijn.
dannyboy Geplaatst: 21 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2008 Het is om de liteon drive uit te lezen die tegenwoordig in de xbox zit. Daar schijn je het een en ander te moeten solderen en kan dus nog niet softwarematig gedaan worden. Kijk hier maar eens: http://www.devilsps3.centelia.net/360/?p=7 Grt, DC Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Moderator Matchless Geplaatst: 21 oktober 2008 Moderator Geplaatst: 21 oktober 2008 Tip die andere al gegeven hebben.. gewoon niet doen als beginner. Je moet aan SMD solderen en dat gaat je zeker als beginner niet lukken. Als je de temperatuur te hoog heb dan smelt je de connector weg en je printbanen verbranden of laten los. Dat soort reparaties heb ik vaak genoeg moeten oplossen wat geen pretje is. dat noemen ze rotzooi van andere opruimen. Soms lukt dat ook niet meer. Je kan beter een ervaren iemand dit soort werkjes laten doen want solderen met SMD leer je niet even met een PDFje via internet. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Kursus solderen aan te vragen bij: Drs. IJzerbout BV... Hier de Drs. zelf aan het werk: De soldeerbouten op de foto zijn ideaal voor het fijne SMS werk en ook te bestellen bij Drs. IJzerbout BV.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Dit bijzonder fijne boutje uit de Drs. IJzerbout kollektie is bij uitstek geschikt voor het fijne SMD soldeerwerk en word bij ieder soldeerkursus gratis meegeleverd:
elektroboy Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 mss met deze =) alhoewel dat je zeker 10 x box nieuw kan kopen geen
dannyboy Geplaatst: 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2008 Ok, ok, ik zie dat ik mikpunt van spot ben geworden. Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Moderator Matchless Geplaatst: 22 oktober 2008 Moderator Geplaatst: 22 oktober 2008 Origineel bericht van: dannyboy Ok, ok, ik zie dat ik mikpunt van spot ben geworden. neuh..spot niet (nah, een beetje mischien ) maar we willen je behoeden voor een aktie waar je later spijt van krijg. De meeste SMDers hier hebben jarenlange ervaring met soldeertechnieken. Het is gewoon niet een soldeertechniek dat je even leert want het is solderen voor gevorderden. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Hellum Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Origineel bericht van: arnoldl wat wil je solderen in zo'n drive??? is bijna allemaal smd , en dat is nou niet echt geschikt om als beginner aan te gaan zitten solderen. daarnaast is de xbox360 toch om te bouwen zonder te solderen?? of wil je iets anders doen. beginnen met solderen : heel goed...beginnen met smd neeh zou het niet doen. grtx xbox 360 is niet mogelijk zonder solderen, Xbox 1 wel ik zou om het te leren gewoon beginnen met een aantal velleman kitjes. MVg. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
arnoldl Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Origineel bericht van: Hellum xbox 360 is niet mogelijk zonder solderen, Xbox 1 wel nou op het moment dat ik de mijne ombouwde ca 4 maanden terug, waaren alle versies zonder solderen te doen. misch. dat nieuwe type anders is, sindsdien niet meer in verdiept. grtx
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen