Ga naar inhoud


Nieuwe versie Enigma2 rev356_AAF-MOD3.0


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik zou ook op mijn kath eigenlijk willen werken met zo'n BA stick.

Enkel ben ik een beetje bang gemaakt als ik lees dat hier nogal wat mensen problemen hebben of crashen op hun kathrein tijdens de installatie, zeker met de AAF enigma 2 image.

 

Hier en daar vind je al een handleiding voor BA, maar zijn er al tips waarvoor je moet opletten zoals die problemen met de second bootloader?

 

khoor het graag.

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

De 2de bootlader wordt op de USB-stick geinstalleerd en gestart.

Dus als deze uit trekt dan start je kathrein gewoon weer op vanuit de flash.

 

Alleen moet je de 2de bootlader disablen met KCC voor je andere image ( niet AAF of voor AAF 2.0d ) wilt installeren in de flash

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een andere stick geprobeert. Om ze aan de praat te krijgen moest ik ze via het AAF menu formateren, geformateerd via de PC worden ze niet herkend, ook niet met het HP format programma.

Deze sticks hebben voor de crasch wel gewerkt met 1.06 originele firmware op de flash. 1 en ander lijkt mij toch niet zo stabiel te werken.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

T'is mischien te eenvoudig, maar heb je al eens geprobeerd om de flash te selecteren ... of dan de optie 2nd bootloader installeren werkt. Op het voorbeeld zie ik dat de enigma image geselecteerd is. Is zo maar een gok hoor smirk

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

@soktic

 

Hier had ik ook last van bij de vorige versie, het verlossende antwoordt kwam van " Sjaak"

 

Citaat:
Origineel bericht van: SatlookVolgens mij heb ik alles goed geinstalleerd , maar ik kan de optie "2nd bootloader " niet activeren.

 

Weet iemand een oplossing?

 

ff 2 x na elkaar de 103 notfall image erop en dan AAF_2.0d

dan werkt het weer.

 

succes.

 

Sjaak

 

Kijk hier

AAF 2.0e

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect, 2 keer hetzelfde flashen slaat nergens op, en zal ik ook nooit doen smile . AAF heeft een nieuwe 2.0e die wel werkt. Nu heb ik de knop wel ( ik hb de image meteen over picmod heen geflashed ). Enigma boot niet, maar dat zal wel weer wat anders zijn sick

 

[edit] enigma boot wel, maar super langzaam, en hangt bij "loading modules"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best fantastisch allemaal wat er momenteel aan ontwikkeling in enigma voor de kathrein wordt gedaan,gisteren dus ook wezen proberen, alles wat de how to verteld gedaan maar wat ik ook doe na dat het boot scherm opkomt kan ik diverse images kiezen maar geen van allen laadt door, kathrein schakelt niet uit maar stopt met flashen en er verschijnt kathrein in de display??

Ook na een uur gewacht te hennen er wordt niet door geboot.

 

Iemand een idee wat er fout gaat??

de hardwarematige flash draait wel uit het boot menu. 2.0e

Hopenlijk iemand iets wijs te vertellen, in het forum het antwoord nog niet kunnen vinden

 

bij voorbaat dank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zat een bug in de aaf2e 2e bootloader. Even opnieuw flashen met de nieuwe versie die sinds gisteren avond online staat bij aaf.

 

Er moet deze img inzitten: AAF2.0e_dat_2bl.img met de datum 23-11-2008.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie ook dat er voorgesteld word om de originel soft van kath zelf op de First sector te plaatsen.

ik draai nu bv die image van picmod...kan die dan ook bv via BA gebruikt worden?

 

dus stel ik flash in de AAF2E (de nieuwe van gisteren avond), en op de eerst boot sector de originele van kath zelf.

 

kan ik dan ook op die ba stick naast de enigma2 image ook de picmod1.05 image zetten?

 

en worden de instellingen bijgehouden per image dan ook?

 

thx for the info.

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: elflamingo
... maar wat ik ook doe na dat het boot scherm opkomt kan ik diverse images kiezen maar geen van allen laadt door, kathrein schakelt niet uit maar stopt met flashen en er verschijnt kathrein in de display??
Ook na een uur gewacht te hennen er wordt niet door geboot.

Iemand een idee wat er fout gaat??

Lijkt mij op een externe USB-hdd probleem. Indien je deze hebt aangesloten dan zal je deze moeten uit trekken om te booten.
Ik had dit probleem ook.
Wat je daarna kan proberen als hij zo opstart de USB-stick verwisselen met de USB-hdd poort.
Bij mij werkt het nu ook met een USB-hdd.

Indien je geen externe USB-hdd hebt gelieve dit bericht te negeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

BA is alleen leuk als je images met dezelfde kernel gebruikt. Picmod 1.5/1.62 draait niet/(goed) op BA omdat deze de originele kernel gebruikt ( zelfde als 1.06 origineel ). Als dan bijvoorbeeld AAF2.0 in de flash zit, en dus ook die kernel, dan werkt het niet lekker.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

soktic,

 

wat jij dus wil zeggen is, dat ik dus beter de picmod 1.5/1.62 best gewoon in de flash laat zitten en dan gewoon die enigma2 op ba stick zet. en dan in de secon bootloader gewoon die aaf e?

 

ik vraag mij dan af, stel dat je dan na een tijdje zegt, pff, ik wil geen ba stick meer, en je trekt je stick uit, heb je dan geen problemen met die aafE die nog in de second bootloader staat?

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...