Ga naar inhoud


Nieuwe versie Enigma2 rev356_AAF-MOD3.0


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Bedankt voor het antwoord maar die 2.0e flash versie had ik hier al.

Ik ben nameljk gisteravond begonnen met het experiment, denk dus niet dat het de oplossing brengt? Overigens je bedoelde toch 23-10?? i.p.v. 23-11??

Of daar zit ook een bug in?

Misschien even proberen met de 1.06fix firmware?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Eindelijk heb ik het aan de gang. Kreeg de 2e bootloader pas weer aan het werk na eerst de notfal 1.06 image te flashen en daarna de aaf 2.0e van gisteren avond.

 

Typefoutje het moest natuurlijk 23-10-2008 zijn voor de img file.

 

Zo lang je de knop 2e bootloader deactiveren niet actief hebt in KCC, kun je het wel vergeten om E2 te laden.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Ik kan geen gateway instellen, dan krijg ik een groen scherm en dan reset, pffff blijft moeilijk voor AAF dan netwerk sick
Dit had je met KCC moeten doen tijdens de installatie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb ik mijn vraag niet goed gesteld of is er onbegrip over de vraag.

Wat ik bedoel is dat mijn 2de bootloader het prima doet dat scherm komt ook op maar wanneer ik dan bijvoorbeeld de enigma(laatste) aanvink en de machine laat starten lijkt het even goed te gaan daarna hangt de kathrein met op de display kathrein en doet verder niets meer.

Wanneer ik een andere flash kies idem dito.

 

De 2.0e die ik in de kathrein zelf heb geflashed werkt prima wanneer ik die in het bootmenu kies.

Dus het probleem moet toch ergens anders in zitten lijkt mij.

Ik kan dus de second bootlader aktiveren en deactiveren maar ik neem aan dat wanneer ik enigma wil loaden dat het geactiveerd moet staan?

 

bedankt bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

okey wie helpt.

met 2 mensen hebben we dit nu geprobeert en wij komen tot het punt dat we opstarten met barry allen en daar de image kiezen :

tdt_rev356_aaf_mod_3.0_rc1.tar.gz

 

wat hebben wij gedaan van start.

1. usb aangemaakt en daar de files : AAF2.0e opgezet

files dateren van 4/10 enkel de aaf2.0e_dat_2bl.img is van 23/10

2.image geflashed en daarna alles goed ingesteld (netwerk, zenderlijsten, ip,...)

3. kcc en barry allen installeren via kcc, daar de optie via netwerk en meerdere partities aangeklikt ook het ip juist gezet

4. dan bootmenu geinstalleerd

5.kathi in standby zetten

6. rechtermuisknop in kcc en kiezen voor : nieuwe image in partition installeren

7. dan kiezen voor de tdt_rev356_aaf_mod_3.0_rc1.tar.gz die op mijn harddisk staat

8. dan op partitie 2 (is vrij)

9. na installatie de 2nde bootloader aanzetten

10. kathi herstarten en bij barry allen de tdt_rev356_aaf_mod_3.0_rc1 kiezen.

11. ik zie dan op de kahti lcd load - image naam dat voor 2 seconden en dan ik zie heel kort alle icoontjes van links naar rechts op mijn kathi lcd lopen daarna de tekst : kathrein ufs-910

dat staat stil zo'n 3 minuten en dan is het osd zwart met de rode standby led aan.

dan stopt het...

 

niets meer

wie heeft een idee wat hier mis gaat?

hebben met twee mensen die gedaan op onze eigen kathrein,

allebei hetzelfde?

 

alvast bedankt voor een tip of hulp

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SM,

 

zo te zien lijkt alles goed te zijn uitgevoerd. Let wel, er zijn diverse usb sticks die niet goed kunnen omgaan met partities.

 

De installatie heeft geen foutmeldingen laten zien ?

 

En wat doet de led op de usb stick ?

 

Je ziet eerst de versie van Enigma2 op de display, dan zie je een heen en weer beweging boven in het scherm. De 2e bootloader neem ik aan.

 

Vervolgens de naam Kathrein etc en gaat de led op de stick knipperen.

 

Dan is het even stil op de led. Vervolgens begint de display te bewegen met aankondiging Ducktales etc. en daarna loading E2 ...... tot 100%

 

Nu kan het zijn dat de stick wat in de war is geraakt.

 

Met de flash opstarten en in menu usb de stick laten controleren wil soms wel eens helpen om een weigerachtige stick weer in het gareel te krijgen.

 

Ik gebruik zelf de Micro Vault van Sony. Een miniem plaatje met usb contactpunten en deze past bovendien onder de klep. En die werkt goed. Er zijn ook andere sticks die goed werken. Er zijn echter ook diverse sticks die niet goed werken.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

3. kcc en barry allen installeren via kcc, daar de optie via netwerk en meerdere partities aangeklikt ook het ip juist gezet

 

 

Heb je de optie "BA installeren via memory stick" geprobeerd? Dan wordt eerst de USB stick in de pc geformateerd en je gaat daarna verder op de ontvanger. Vergeet het vinkje niet bij meerdere partities.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi guys,

 

kheb hem in de vroeger uurtjes toch in gang gekregen.

Nu een stick van mijn werk ook van 1GB en daar liep het precies wel goed mee.

Ik dacht : hoh een stick is een stick, niet dus :-), had ik maar geluisterd naar jullie heheheheh. maar goed Elflamingo heeft dit met 7 sticks ook gedaan, geen enkele keer lukte het hem :-(

 

nu wat ik nog bemerkt of opmerk, tijdens het installeren was ik wel verplicht dit te doen :

bij het kiezen van een een stick om te installeren van BA moest ik de kathi aan zetten, dus standby en de stick werd nier herkend.

Dan kreeg ik twee keer een error handeling, maar na de kathi te herstarten en opnieuw te proberen ging ie verder, dus ofwel een kcc probleem of een vista probleem, ik deed namelijk alles via vista, Elflamingo ook, en hij heeft ook vista????

 

goed dus die image startte op en werkte, alhoewel ....

ik had het ene groene scherm na het andere.

Dan maar weer de boel afleggen voor 5 min, opstarten en ging al beter, enkel wat ik nu mis, mijn kanaallijsten zijn niet overgenomen, mijn mgcamd om te connecteren naar mijn dreambox (interne sharing) nergens te vinden, ....

 

hebben jullie dit ook voor dat hij die settings niet overnam?

 

Opstarten duurt bij mij nu 3 min...

nu zit er zo'n standaard lijstje in waar enkele FTA's inzitten, zapt wel lekker moet ik zeggen.

 

nu nog mijn mgcamd, kanaallijsten erin en ik kan kijken wat er gebeurt :-)

 

ps. ik las deze ochtend (veel te vroeg :-) ) op AAF dat de flashversie van die AAF2e nogal buggy is en dat dit een gevolg heeft in veel addons die flippen.

Nu heeft Elflamingo gisteren (beter gezegd deze ochtend vroeg) eens de AAF2d erop gezet en die start ongelooflijk sneller op.

Dus ik ga vandaag effen die AAF2d in de flash draaien, dan terug een stick met ba zoals ze voorstellen op AAF forum.

 

Misschien dat het dan beter gaat gaat?

 

nog tips van jullie kant uit?

Wel gezegd, die stick aanmaken met BA eenmaal je dit weet, is het een echt fluitje van een cent :-)

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet toch gewoon de cams kunnen downloaden bij de downloadmanager?

Ik kan helemaal niets downloaden in het AAF menu in de E2 image.

Het ip nr en gateway staan goed frown

 

( Of was de AAF server offline gisterenavond ?)

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satlook,

 

in die addons staat enkel 2X een versie mbox, 901_camd en een andere denk ik, dus meer staat daar niet.

 

server lag niet plat, want ik heb van 21 uur tot na 1.45 bezig geweest, dus alles ging wel goed...

heb je ook bij het installeren van je image daar nog eens je ip, gateway en serverip goed gezet?

 

wat ik ook niet kan doen is de webinterface starten door te surfen naar het ip nummer van de box..ofwel werkt die nog niet, staat wel in de addons...

 

ik zou ook eens eerst je AAF2D erin flashen en maak dan eens een nieuwe stick aan, (oude herformateren) duurt toch maar 10 m in om een nieuwe stick te maken :-)

 

by the way, heb jij wel je settings kunnen laten overnemen?

 

greetz

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...