Satlook Geplaatst: 25 oktober 2008 Geplaatst: 25 oktober 2008 Citaat: Wat vinden jullie van de beeldkwaliteit ?? Ik ben nog nooit echt te spreken geweest over de beeld kwaliteit van de kathrein. Dat wil zeggen de sd kanalen die zijn bij mij echt beroert. Wat betreft de hd kanalen heb ik echt een strak plaatje, super wat een mooi beeld. Als ik naar de sd kanalen wil kijken dan kijk ik met de good old Triple dragon Ik heb de Kathrein aangesloten via hdmi op een 94cm jvc lcd, maar zou niet weten hoe het beeld er uit ziet via scart. Grtn DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
Blackadder Geplaatst: 25 oktober 2008 Geplaatst: 25 oktober 2008 Origineel bericht van: soktic Wat vinden jullie van de beeldkwaliteit ?? Ik vond de beeldkwaliteit bij de eerste Alpha release bagger, maar bij deze release vond ik het beeld op de sd kanalen duidelijk verbeterd. Ik kijk wel via een hdmi kabel via een Panasonic Plasma. Ik vind het beeld van de sd kanalen op een originele image of AAF image beter dan mijn Dreambox S 500. I have a cunning plan !
Satlook Geplaatst: 25 oktober 2008 Geplaatst: 25 oktober 2008 Citaat: Ik vind het beeld van de sd kanalen op een originele image of AAF image beter dan mijn Dreambox S 500 Ja dat is het al snel DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
soktic Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Ik kan alleen de scart beoordelen, en die is ( ik durf het bijna niet te zeggen ) beter dan de TD.
Satlook Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Mischien heeft het iets met het upscalen te maken van de sd kanalen? waaron de sd bij mij niet zo mooi zijn. DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
rene1234 Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Hoera, satman, dank voor je raad. Heb je instructies gevolgd: 1. usb aangemaakt en daar de files : AAF2.0e opgezet files dateren van 4/10 enkel de aaf2.0e_dat_2bl.img is van 23/10 2.image geflashed en daarna alles goed ingesteld (netwerk, zenderlijsten, ip,...) 3. kcc en barry allen installeren via kcc, daar de optie via netwerk en meerdere partities aangeklikt ook het ip juist gezet 4. dan bootmenu geinstalleerd 5.kathi in standby zetten 6. rechtermuisknop in kcc en kiezen voor : nieuwe image in partition installeren 7. dan kiezen voor de tdt_rev356_aaf_mod_3.0_rc1.tar.gz die op mijn harddisk staat 8. dan op partitie 2 (is vrij) 9. na installatie de 2nde bootloader aanzetten. Met de derde USB stick is het me gelukt. Enigma 2 start op, maar dadelijk een groen scherm bij zappen. Ik geraak wel verder, al moet mijn ganse zondag eraan geloven.
Gast SatMann Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 goed, nog een pak met een vriend doorgezocht op de hele enigma historie. Wat ik alvast kan zeggen is dat het veel beter is om tussen elke stap die je doet tijdens het aanmaken van een usb stick je effen de kathi af en aan legt met de stroomknop. Nadat ik volledig ben herbegonnen heb ik totaal of bijna geen vastlopers meer in de menu's. Incubus sh4 (cccam werkt goed), mbox werkt goed, lijsten erin werkt goed. enkel heb ik twee vraagjes aan de mensen die het ook al werkende hebben en stabiel. als ik in instellingen ->video-audio -> daar mijn beeld van 720P naar 1080I wil zetten, dan duw ik op de groene knop (ok) en dan krijg ik een zwart scherm gedurende 20 seconden en dan als ik exit klik vraagt ie steeds uitgaan zonder opslaan? Ik krijg dus die video niet op 1080i. ga ik via ftp in etc kijken naar de file videomode staat die op 720p50, verander ik die naar 1080i50 dan is het goed, maar de eerst volgende keer dat ik herstart is die setting weg. Heeft iemand een idee waar ik die 1080i kan vastzetten in een file via ftp? Dan wat ik heel raar vind is dit : opgestart in enigma, effen kathi af en direct aan, alles blijft perfect werken. Kathi een hele nacht zonder stroom zetten en dan herstarten, blijft hangen bij Loading Modules. Iemand een suggestie? ik denk na lange stroomaf het beste is eerst eens de flash te laden en dan af/aan om enigma pratende te krijgen. Wie probeert effen ook dit om te zien of jullie dit ook hebben : lange tijd zonder stroom en dan terug aan en direct de enigma proberen. Ook nog een tip mensen : wij hebben de indruk dat de stick beter zijn werk doet als je in BA twee images zet : dezelfde die je in je flash hebt (bij mij AAF2e) en dan op de 2de partitie de Enigma 356. Ik hoor het wel of jullie die test effen willen doen? greetz
Adriano Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Hier ook problemen met de video instelling, als naar dat menu ga crasht E2, groen scherm met witte tekst (foutmeldingen) en boot e2 opnieuw. Opstarten van E2 na lang uitstaan, werkt hier wel. Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
Gast SatMann Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 @adriano, staat je kathi volledig uit (dus met de knop achteraan)? of enkel in standby? standby was geen enkel probleem voor mij.
Gast SatMann Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 update : als je na lange tijd de kathi niet gebruikt heb, kan je eerst de flash image laden, dan kathi af/aan en image enigma2 laden. ik heb dan maar eens geexperimenteerd, en dat had ik beter niet gedaan LOL een skin veranderen loopt niet goed af. dus ik zal die image mogen terug zetten :-) hebben jullie dat al eens gedaan, zo'n skin wissel?
Adriano Geplaatst: 28 oktober 2008 Geplaatst: 28 oktober 2008 De schakelaar uit aan de achterkant geeft bij mij geen probleem bij het opstarten van E2. Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
Adriano Geplaatst: 28 oktober 2008 Geplaatst: 28 oktober 2008 Skinwissel gaat hier ook zonder problemen. Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
Gast SatMann Geplaatst: 28 oktober 2008 Geplaatst: 28 oktober 2008 @adriano, na eens mijn image van de stick te verwijderen en dan te herinstalleren lukt alles. gisteren de hele avond cccam zonder problemen... videomode gaat. duimen maar.
Gast sjaakp Geplaatst: 28 oktober 2008 Geplaatst: 28 oktober 2008 Hier werkt Incubus-CCcam ook al twee dagen zonder problemen. Opnemen werkt ook goed ook HD kanalen. Heb alles op een externe usb hdd van 250gig staan. 1 partitie van 15 gig voor BA en Enigma2 op dezelfde partitie. De rest voor opnamen en DVD. Opstarten via externe hdd gaat vele malen sneller dan met usb stick, en naar mijn mening ook stabieler.
Gast SatMann Geplaatst: 28 oktober 2008 Geplaatst: 28 oktober 2008 sjaakp, heb je een beschrijving hoe het moet op een usb HDD en is het niet zo dat je hdd niet standaard na x tijd in slaap mag gaan? Anders ben je toch de pineut? PS, in die incubus.cfg heb je twee maal een lijn om je server in te stellen, staan die alle twee aan? of heb je er ééntje uitgecommentarieerd? Ik start van een koude start enigma op in 5 minuten. Als de kathi uit standby komt dan heb ik 3 min. nodig. hoe lang doe jij erover? PS. is het ook niet zo dat het een stroomgevoede HDD moet zijn? benieuwd naar je werkwijze. greetz
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen