Patman Geplaatst: 29 oktober 2008 Geplaatst: 29 oktober 2008 beste mensen, ik heb enigma nu ook draaien. Ik krijg alleen van geen enkele zender ook daadwerkelijk beeld. Wel de melding.."geen data op de transponder". ook de fta zenders doen niks.... iemand een idee? DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
sattekop Geplaatst: 29 oktober 2008 Geplaatst: 29 oktober 2008 Eindelijk een stick gevonden die werkt met E2. De opstart lijkt goed te gaan. Is het correct dat ik nu 21 FTA zenders krijg en dat is het? Waar kan ik nu goede informatie vinden om verder te gaan? Ik wil graag alle 4 satelieten zien van mijn technisat Multytenne (19.2/13/23.5/28.2) Als ik de 4 satelieten heb, is er dan een zenderlijst, of maak ik deze zelf, of kan ik mijn huidige kathi lijst omzetten? Hoe krijg ik mijn 2x legale cams aan het werk, of vereist dit een volgende versie (canal digitaal) (SRG-viaccess) Ik begrijp dat EMU ook zou werken? ipkg, wat is het, werkt het? Misschien teveel vragen ineens, maar elk stukje hulp helpt en ook pm is welkom. Kathi 910 Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E) Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV) Humax 5400 (buiten gebruik)
Patman Geplaatst: 29 oktober 2008 Geplaatst: 29 oktober 2008 ik sluit me bij alle vragen van sattekop aan, hopelijk is er iemand die de antwoorden heeft en ze met ons wil delen. DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
Gast sjaakp Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 Heb eerst AAF-2.0e in de flash gezet. Opstarten in flash met externe hdd aangesloten. Met KCC naar experten menu gaan en dan twee partities aan maken eerste partitie hoeft niet zo groot te zijn 2gig is genoeg tweede partitie de rest van je externe hdd. Dan BA op de eerste partitie installeren met het bootmenu. Daarna Enigma2 op dezelfde partitie zetten dus op de eerste. Enigma2 starten weer naar kcc experten en tweede partite formateren met Ext2 filesystem erstellen. Met ftp een map movie aanmaken op de hdd tweede partitie dan wordt deze als hdd gemount. Gebruik een externe hdd met eigen voeding. opstarten met koude start ong 2-3 minuten. In Incubus.cfg heb ik de lijn naar cccam zo ingevult card_server_url_0=cccam:// hier hoeft niets achter card_server_url_0=cccam://user:paswoord@ip server:15000
Gast sjaakp Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 Origineel bericht van: sattekop Eindelijk een stick gevonden die werkt met E2. De opstart lijkt goed te gaan. Is het correct dat ik nu 21 FTA zenders krijg en dat is het? Waar kan ik nu goede informatie vinden om verder te gaan? Ik wil graag alle 4 satelieten zien van mijn technisat Multytenne (19.2/13/23.5/28.2) Als ik de 4 satelieten heb, is er dan een zenderlijst, of maak ik deze zelf, of kan ik mijn huidige kathi lijst omzetten? Hoe krijg ik mijn 2x legale cams aan het werk, of vereist dit een volgende versie (canal digitaal) (SRG-viaccess) Ik begrijp dat EMU ook zou werken? ipkg, wat is het, werkt het? Misschien teveel vragen ineens, maar elk stukje hulp helpt en ook pm is welkom. Als zenderlijst kan je een lijst voor de DM7025/800 nemen, die kan je met Dreamboxedit versie 3 op je box zetten. Zover ik weet kan je je oude lijst niet omzetten naar Enigma2 Je moet wel je tuner instellen onder zenders zoeken/tuner configureren. Je cams werken (nog)niet. Je kan Mbox,Incubus,Mgcamd,Camd3 gebruiken. ipkg is om plugins ed te installeren en werk via het addon menu. Misschien als ik meer tijd heb maak ik wel een Nederlandse howto.
Gast SatMann Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 @sattekop en patman, zoals sjaakp heeft uitgelegd, moet je dus inderdaad eerst je tuners instellen en dan pas heb je beeld. standaard zitten er inderdaad maar een paar zenders in. goede raad:laat je kathi 4 minuten na het opstarten met rust, en dan pas in de menu's een beetje zoeken. Anders gaat het fout. lijsten kan je niet converteren van je gewone dm. Ik heb via ElFlamingo(eer voor zijn werk :-) ) goede up-to-date lijsten verkregen. Ik zet ze wel eens online als er interesse is. @sjaakp Heb jij ook problemen met de HD zenders? ik heb nogal veel blokkeringen op bv ngc HD, discovery HD? dan zie ik de befaamde tandwieltjes en dan blok...nada.. ik ga eens in het weekend experimenteren met de HDD, want met stick gaat het toch wat traag aan mijn kant uit :-) ook moet ik nog altijd eerst de flash opstarten,dan stroom af/aan en dan de enigma2 opstarten, anders blijft hij onheroepelijk hangen op : loading modules. (meerdere mensen hebben dit voor ook op AAF) Sjaakp is het zo dat je dan met samba je hdd kan delen zodat je dan via een dreambox de opgenomen beelden op je kathi kan bekijken via je dm? ik veronderstel dan dat opnames met extentie .TS zijn? ik schrijf wel eens mijn bevindingen op als ik alles met de HDD in gang heb gekregen. greetz
Gast D&G_finest Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 @ sjaakp. "In Incubus.cfg heb ik de lijn naar cccam zo ingevult" card_server_url_0=cccam:// hier hoeft niets achter card_server_url_0=cccam://user:paswoord@ip server:15000 Na het downloaden van Incubuscamd vind ik de file Incubus.cfg niet in /var/keys. maar wel cwshare.cfg Je mag me altijd een pm sturen voor de werking van Cccam. Alvast bedankt!
Gast SatMann Geplaatst: 1 november 2008 Geplaatst: 1 november 2008 @ sjaakp ik heb eens uw raad gevolgd en een usb HDD eraan gehangen. tot het aanmaken in expert menu van 2 partities perfect gelukt dan in de SDA1 eerst BA gezet, dan bootmenu dan image enigma ook op de SDA1 zoals jij zei hé. maar het rare is als ik net voor het installeren kies voor : install new image to partition, dan kan ik toch nog kiezen uit een hele reeks SDA partities? ik heb dan maar voor de SDA1 gekozen. geistalleerd, second boot aan, herstart met enigma bleef lang hangen op kathrein daarna lcd uit...en niets meer... wat heb ik volgens u verkeerd gedaan? ik ga nu voorlopig de stick er terug indraaien. greetz
Korsman035 Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Origineel bericht van: sjaakp Origineel bericht van: sattekop Eindelijk een stick gevonden die werkt met E2. De opstart lijkt goed te gaan. Is het correct dat ik nu 21 FTA zenders krijg en dat is het? Waar kan ik nu goede informatie vinden om verder te gaan? Ik wil graag alle 4 satelieten zien van mijn technisat Multytenne (19.2/13/23.5/28.2) Als ik de 4 satelieten heb, is er dan een zenderlijst, of maak ik deze zelf, of kan ik mijn huidige kathi lijst omzetten? Hoe krijg ik mijn 2x legale cams aan het werk, of vereist dit een volgende versie (canal digitaal) (SRG-viaccess) Ik begrijp dat EMU ook zou werken? ipkg, wat is het, werkt het? Misschien teveel vragen ineens, maar elk stukje hulp helpt en ook pm is welkom. Als zenderlijst kan je een lijst voor de DM7025/800 nemen, die kan je met Dreamboxedit versie 3 op je box zetten. Zover ik weet kan je je oude lijst niet omzetten naar Enigma2 Je moet wel je tuner instellen onder zenders zoeken/tuner configureren. Je cams werken (nog)niet. Je kan Mbox,Incubus,Mgcamd,Camd3 gebruiken. ipkg is om plugins ed te installeren en werk via het addon menu. Misschien als ik meer tijd heb maak ik wel een Nederlandse howto. ik heb de laatste tijd niet veel meegelezen, maar begrijp ik het nu goed dat mgcamd nu ook onder Enigma 2 draait? Ik heb hier dan overheen gelezen en ik kan het ook niet zo 123 terugvinden met de zoekfunctie. Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+
sattekop Geplaatst: 3 november 2008 Geplaatst: 3 november 2008 Ik heb nu de 4 sateliten, 19.2, 13, 23.5 en 28.2) kunnen opzetten en alle kanalen ebbij gezocht. Alles werkt, inclusief HD, maar tot nu toe alleen FTA. In de AAF/BA versies weet ik waar ik de EMU via KCC kan kopieren en dan via remote of via de Webpage kan activeren. Het is mij echter niet duidelijk hoe ik in E2 de EMUs aan de praat moet krijgen. (zelfde voor CS). KCC kan wel de E2 zien. Echter vanuit de E2 lijkt het erop dat ik niet met de Addon manager kan werken, terwijl wel de network settings en de ping werken. (kan geen nieuwe versie boven v37 vinden). Alle aanwijzingen voor de volgende stappen zijn welkom, via antwoord of PM. Kathi 910 Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E) Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV) Humax 5400 (buiten gebruik)
NailZ Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 ik heb nu dit image op 4 verschillende usb sticks geprobeert maar opstarten kan ik niet hij komt keurig in BA boot menu te staan maar zodra ik hem selecteer gaat de kathrein rebooten en blijft er in de display alleen nog kathrein ufs910 staan is dit een probleem met de kieskeurigheid kwa usb stick ??? of een probleem met de second stage bootloader??? hoe kun je eigenlijk zien of testen dat de 2nd stage loader goed werkt ??? btw ik heb AAF2.0E in de flash dream dm7000 dm500, kathrein ufs910 en strong 8000 en 8100
Gast Black_64 Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Origineel bericht van: NailZ hoe kun je eigenlijk zien of testen dat de 2nd stage loader goed werkt ??? Je kan dit zien bij het opstarten. Kijk naar het VFD-display en let op de bovenste lijn met symbolen. Deze zullen een voor een oplichten van links naar rechts (looplicht) Dit gebreurd nadat je in het bootmenu de E2 image hebt gekozen. Wat de meeste vergeten te doen is de externe USB-HDD uit te trekken. Verder kan het zijn dat het aan de USB-stick ligt. Vergeet niet als je BA installeerd dat je deze moet formateren als FAT32 en de naam XBA moet geven. Als je "kathrein ufs910" op je display krijgt dan moet je zeker lang genoeg wachten, diot duurt namelijk wat lang. Let hierbij op dat je het ledje van je USB-stick ziet flikkeren (zo ben je zeker dat deze bezig is).
Bangkok By Night Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Misschien vergeten in KCC bij de BA installassistant het vinkje "usb in meerdere partities indelen" aan te klikken. Als je dit vergeet blijft er ook gewoon Kathrein ufs910 op het display staan. Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze… VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5
NailZ Geplaatst: 7 november 2008 Geplaatst: 7 november 2008 bedankt voor de reakties.. dan weet ik nu ook waar het aan ligt de bootloader heb ik niet werkent gezien dus daar zal het aan liggen verder heb ik alles wel op de goede manier gedaan dus als er nog iemand een ander idee heeft hhoor ik het graag dream dm7000 dm500, kathrein ufs910 en strong 8000 en 8100
sattekop Geplaatst: 7 november 2008 Geplaatst: 7 november 2008 Bedankt voor hulp. Wat betreft EMU issue heb ik eindelijk probleem met addonmanager kunnen oplossen. Er was al aangegeven om alle DNS Name Servers te deleten en alleen de DNS naar de router te gebruiken. Elke keer dat ik dit probeerde, alleen, of als bovenste met de andere name servers eronder, dan verloor ik de volledige netwerk verbinding. Echter de "truc" is om nadat je als enige de DNS naar de router hebt opgezet, E2 af te sluiten en opnieuw op te starten, en dan werkt alles pico bello. Je kan dan de addonmanager updaten, en vervolgens via addonmanager de EMUs installeren, keys, etc. en dan vervolgens gaan proberen uit te vinden wat er nog van premiere over is..... Wel benieuwd wat ik verder nog met CCcam kan doen, maar dat vereist dan een PM van iemand die kan helpen. Kathi 910 Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E) Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV) Humax 5400 (buiten gebruik)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen